Op 12 maart 2008 21:48:36 schreef subsonik:
Nope, Taxipost. Is een dochterbedrijf van de "gewone" post denk ik. Geen idee welke firma het pakje in NL aflevert, vermoedelijk werkt Taxipost samen met TNT oid.

Ik zie op dat pakketlabel toch echt DHL staan.

http://www.innovativetechnology.nl/co/dhl.jpg

Op 12 maart 2008 21:58:31 schreef The Puma:
Hoezo eur 40,00??

Tot 10 kg is dat 7,95 TNT verzekerd en track en trace

Ook internationaal? Ik denk het niet.

Als het product goed verpakt wordt is de kans op dergelijke beschadegingen al een stuk minder.

Hoezo international.

Je hoeft hem toch maar naar de leverancier (nederland) terug te sturen.
De rest valt onder garantie lijkt me.

België (Vlaanderen) hoort al een paar jaar niet meer Bij Nederland hoor. Of heb je dat hoofdstuk gemist? :)

Overigens is €40 wel een hoop ja. Het zal wel een combinatie van 'groot' en een dure expediteur zijn. Ik laat regelmatig spul uit Duitsland komen. Doosje tot 10 kilo (meen ik) doen ze voor €8.50 (als ik mij niet vergis).

@ Jeroen: ha, goed gezien. Blijbkaar is DHL de Nederlandse partner van Taxipost.

En ja, 't is duur. Maar goedkopere opties hebben geen tracking en verzekering. Voor een toestel van 800 EUR geen overbodige luxe, dacht ik :)

Op 15 maart 2008 11:31:02 schreef subsonik:

En ja, 't is duur. Maar goedkopere opties hebben geen tracking en verzekering. Voor een toestel van 800 EUR geen overbodige luxe, dacht ik :)

Inderdaad, op zo'n bedrag lijkt me dat niet overdreven veel.

Op 12 maart 2008 21:48:36 schreef subsonik:
Nope, Taxipost. Is een dochterbedrijf van de "gewone" post denk ik. Geen idee welke firma het pakje in NL aflevert, vermoedelijk werkt Taxipost samen met TNT oid.

Taxipost had een moderne dochteronderneming van de Post moeten worden.
Niet dus. Er werken hetzelfde soort misnoegde ambtenaren die veel te veel zware pakjes moeten sleuren en daar hun woede wel eens op koelen.
Een klacht wordt zelden beantwoord en een substantiele schadevergoeding krijg je al evenmin.

Ik was op een gegeven moment zo gefrustreerd door de duidelijk opzettelijk kapotgeduwde pakjes met een sticker breekbaar op, en de lakonieke reactie van de Post op mijn klachten, dat ik overwogen heb mezelf een kwetsbare fles visolie op te sturen.
Laat ze daar dan eens ruw mee omspringen:-)