Nieuwe Topic plaatsen

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Je kunt gewoon in elk forum-stuk zoals algemene electronica meerdere topic's plaatsen.

Als je dat niet bedoelt dan snap ik u niet.xD

Wat wil je weten, zeg het, de rest volgt wel laat je gaan.Ik bekijk dagelijks de toestand hier .En zoek gebruiken.

Ik denk, vermoed dat Rapperder zich afvraagt hoe hij een nieuwe sectie (forum) aan kan maken.

Henry S.

Moderator

Secties zijn niet zelf aan te maken, alleen te kiezen.

@Rapperder: U bent niet echt duidelijk in uw vraagstelling.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

elektrojean het is zeker dat ik iets anders bedoel voor iemand met goed gehoor is dat simpel,in mijn andere topic is dat altijd van het zelfde bestand geweest,en ik vind dat men over een andere elektronica begint,onderandere over schakelingen van Splan of andere dat het niet hoort bij de andere topic,en waar staat geschreven in de Faq als men met een andere bestand begint over elektronica in een andere topic hoe men dat moet doen?
Rapperder

Henry S.

Moderator

Dat staat alleen in gedekte vorm in de FAQ en is onderdeel van de netiquette, de omgangsvormen op dit forum, u vond dat zelf ook al.

Hoe u een ander topic start heeft u net zelf getoond door dit topic in de Site feedback te openen.

Dat geldt dus ook voor andere vragen.

Een vraag over Splan hoort bijvoorbeeld thuis in Software & Interfacing.

Op 6 maart 2008 18:19:09 schreef overslag:
@rappererder laat je niet vangen door de Motjes lees gewoon de FAQ eens.Ik weet niet hoe het komt maar ik geloof dat ze je hier eerst testen. (ik ben gebuist)

Sommige nieuwe gebruikers doen het meteen goed, anderen hebben een duwtje (of meerdere nodig). Dat is typisch forumervaring.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Hier snap ik niets van. Kan er iemand vertalen? Of jezelf rapperder

Ik zou ook denken dat het om het maken van een andere sectie gaat.
Maar met alle respect.
Ik heb uw post weer een aantal maal opnieuw gelezen en begrijp nog steeds niet wat er staat.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
klein is fijn

Moderator

Op 6 maart 2008 18:19:09 schreef overslag:
@rappererder laat je niet vangen door de Motjes lees gewoon de FAQ eens.

Wie dacht je dat die FAQ heeft geschreven? We zitten hier echt niet voor ons lol mensen het moeilijk te maken hoor. ;)

Henry S.

Moderator

Op 6 maart 2008 18:49:03 schreef overslag:
Hier snap ik niets van. Kan er iemand vertalen? Of jezelf rapperder

Neem een ander in de maling...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
klein is fijn

Moderator

Das nou stom dat je zo begint. Als jij een enkel puntje gaat posten dan klik ik gewoon op de verwijderknop. Ga je er dan naar doorvragen dan ontvang je nu gewoon een officiele waarschuwing vanwege een onzinpost.

Henry S.

Moderator

Op 6 maart 2008 19:00:44 schreef overslag:
Wat heb ik misdaan.
Modjes

Onzin posten na een duidelijke uitleg in klare taal.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Henry S.de ene is slimmer dan de andere hé,het zouw beter ziin in de Faq klare wijn te schenken en daar meer voorbeelden van geven,en in algemene electronica daar staat bijna allemaal algemene electronica maar uit te kiezen,maar ik kan toch niet zomaar in een andere zijn topic beginnen met een andere bestand als ik het nu goed begrijp dan kan ik in algemene electronica een bestand openen met de vraag of dat iemand iets afweet over software van Abacus en andere in electronica?
Rapperder

Je kan in iedere categorie links onder op "Nieuwe discussie" klikken en zo een topic/discussie/bestand of hoe je het ook wilt noemen openen. Zo kan je als je zelf een vraag hebt die niets met een ander topic te maken heeft een eigen topic aanmaken.

P.S.: Als je hoofdletters en leestekens gebruikt is je tekst beter leesbaar. Probeer het eens :)

Rapperder, probeer eens uw vraagstelling in kortere zinnetjes met witruimte, komma's en hoofdletters te formuleren. Dat leest gemakkelijker. Zoiets bedoel ik:

"Elektrojean, het is zeker dat ik iets anders bedoel. Voor iemand met goed gehoor is dat simpel.

In mijn andere topic is dat altijd van het zelfde bestand geweest, en ik vind dat men over een andere elektronica begint, onder andere over schakelingen van Splan of andere dat het niet hoort bij de andere topic.

Waar staat geschreven in de Faq als men met een andere bestand begint over elektronica in een andere topic hoe men dat moet doen?"

Met alle respect overigens voor iemand van uw leeftijd die met de computer op fora aanwezig is. En met uw ervaring op elektronicagebied kan je altijd wel interessante info geven.

Terug naar uw vraag:
Bestanden zoals op uw PC bestaan niet als zodanig op een forum zoals CO.
Je kan wel een nieuw onderwerp aansnijden, een topic.
Afhankelijk van het soort vraag wordt dat door de vraagsteller in een bepaalde sectie geplaatst.

Persoonlijk heb ik CO "gebookmarked" zodat ik meteen in de laatste discussies terechtkom. Misschien kom jij op een gelijkaardige manier op CO. Ik open zelden een nieuw topic, en moet ook altijd zoeken hoe je dat precies doet.
Ieder forum is ook anders.

De manier bij CO is om via het hoofdscherm en de navigatie aan de linkerkant 'Forum' aan te klikken.
Je krijgt dan een overzicht van de verschillende secties.
Daarin klik je die aan waarvan je vindt dat uw vraag er best in past, bijvoorbeeld Video & TV.
Je krijgt dan een lange lijst met de onderwerpen in die sectie, gesorteerd op datum. Je gaat hierin helemaal naar onder, en klik daar op "nieuwe discussie".

Niet vergeten in te loggen, en kies een goede titel.


@mods: de FAQ is enigszins verwarrend doordat er in de FAQ het volgende staat:
"Als je een nieuw topic wilt starten dan staat er onderaan iedere sectie een link om een nieuwe discussie te starten."
Klik je op de link, dan kom je inderdaad bij de secties. Maar je moet er eerst één kiezen, en helemaal naar onder scrollen.

Mijn thuis is waar mijn Weller staat
Henry S.

Moderator

Op 6 maart 2008 19:18:59 schreef Rapperder:

Henry S.de ene is slimmer dan de andere hé,het zouw beter ziin in de Faq klare wijn te schenken en daar meer voorbeelden van geven

Slimheid is niet relevant, is niet gelijk aan kennis en ervaring.

Zoals ik u eerder gezegd heb wordt er enige voorkennis verwacht, het is ondoenlijk om alles over internet en fora in de FAQ te plaatsen. Daarmee schiet een FAQ zijn doel voorbij. FAQ betekent letterlijk 'veel gestelde vragen'.

en in algemene electronica daar staat bijna allemaal algemene electronica maar uit te kiezen,

Klopt, maar er zijn meerdere groepen:
http://www.circuitsonline.net/forum/

maar ik kan toch niet zomaar in een andere zijn topic beginnen met een andere bestand

Nee, dat is inderdaad uit den boze, vergelijkbaar met een stoorzender.

als ik het nu goed begrijp dan kan ik in algemene electronica een bestand openen met de vraag of dat iemand iets afweet over software van Abacus en andere in electronica?

Nee, Software & Interfacing is de plek voor dergelijke vragen, zoals ik in een eerdere post aangaf:

Op 6 maart 2008 18:45:51 schreef Henry S.:
Een vraag over Splan hoort bijvoorbeeld thuis in Software & Interfacing.

Op 6 maart 2008 19:24:49 schreef Pertinax:

@mods: de FAQ is enigszins verwarrend doordat er in de FAQ het volgende staat:
"Als je een nieuw topic wilt starten dan staat er onderaan iedere sectie een link om een nieuwe discussie te starten."
Klik je op de link, dan kom je inderdaad bij de secties. Maar je moet er eerst één kiezen, en helemaal naar onder scrollen.

En als we daar "onderaan in iedere sectie" van maken?
De link staat trouwens expres onderaan om enigzins te voorkomen dat men een topic aanmaakt over onderwerp wat recent besproken is.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Deze keer is dat klare wijn schenken en bedankt allemaal
voor deze info,graag had ik nog geweten hieronder staat
E-mail notificatie voor dit topic moet daar een vinkje blijven staan of dient dat maar alleen als het aangeduid is men u verwitigd dat er iemand heeft geantwoord,en als dat vinkje niet aangeduid is krijgt men dan nog antwoord?
Rapperder

Henry S.

Moderator

Het vinkje werkt alleen voor het verwittigen door middel van een emailtje dat er geantwoord is.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Henry dan had ik toch gelijk met dat vinkje zetten dar er een email gestuurd word wat ik u nog wil vragen u hebt het geplaatst zoals ik u gevraagd had en dat is ook gedaan http://www.uploadarchief.net/files/download/aangepast%20schema0303.jpg in het uploadarchief staat er bij u ook een rood X dat dient om te verwijderen kunt u dat nog verwijderen,zoals u gezien zult hebben heb ik het aangepast en ook geplaatst in het archief onder schema's.
Bedankt en de groeten
Rapperder

Henry S.

Moderator

U heeft een pdf geplaatst, dat is niet meteen als schema te zien, voor de duidelijkheid laat ik het schema staan.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

ik zou wel graag weten hoe je een nieuw topic aanmaakt

marnik dat is heel simpel maar dan moet gij bij Henry S. Moderator zijn die kan dat beter uitleggen ik doe het alleen en dat is voor mij al moeielijk genoeg met een beetje hulp gaat alles goed.
Groeten
Rapperder

Als je een nieuw topic wilt starten dan staat er onderaan iedere sectie een link om een nieuwe discussie te starten.

Gestolen uit de: FAQ

Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!