Technojunk
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Hallo CO'ers
Ik heb een PM3050 op de kop kunnen tikken!
Nu zoek ik hier een manual voor, wie kan mij hier aan helpen?
Niels Kloppenburg
Technojunk
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Technojunk
Technojunk
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Dat doet me er aan denken, dat ik de manual van mijn scoop --na al die jaren-- eigenlijk ook eens zou moeten lezen... 
Meestal gebruik je maar een klein deel van al die instellingen: spanning/div, tijd/div, trigger-mogelijkheden, enz.
rbeckers
Overleden
@Technojunk
De manual van de PM3052 is lastig te vinden.
Probeer anders de manual van een PM3050 of PM3055.
Heb je een specifieke vraag?
@pros
Van meetapparatuur lees ik altijd de handeiding!
Technojunk
Ik heb de mauel van de PM3055..
[Bericht gewijzigd door Technojunk op (54%)]
Technojunk
pros
Als ik mag afgaan op het frontpaneel van de PM3052, zal de bediening wel overeenstemmen met die van de PM3055 (en van de PM3070). Philips gaat toch geen verschillende modellen uitbrengen met een gelijkaardig uiterlijk maar met een totaal verschillende bediening?
johansson99
DOA, NLA,... Ain't war hell?
Technojunk
Jongens,
Heb hem binnen!
Er klopt nu alleen niets van de stroom die hij weergeeft in diviesie, Hoe kan ik dit afregelen? Zit er ergens een potmeter in of zo?
jovak
meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Op 20 maart 2008 18:58:10 schreef Technojunk:
Jongens,
Heb hem binnen!Er klopt nu alleen niets van de stroom die hij weergeeft in diviesie, Hoe kan ik dit afregelen? Zit er ergens een potmeter in of zo?
Zie mijn antwoord in de mooiste meetapparatuur topic.
Overigens geeft een scoop spanning weer. geen stroom.
(of je moet een stroomprobe gebruiken
) )
rbeckers
Overleden
Ik denk dat je spanning per divisie bedoeld.
Hang de probe aan de probe adjust.
Hoeveel hokjes is de blok en wat voor een waarde geeft de V/div weer?
pros
Technojunk
rbeckers:
Dan krijg je de volgende gegevens:
Ik krijg een blokgolf te zien, die 2,5 div. hoog is, Met een ingestelde waarde van 5V per div.
Dit alles gemeten met een 10:1 probe,
Wat ook opvalt is dat het signaal onder de nullijn weergegeven wordt.
Pros: Ja, zo heb ik ook al even zitten klooien
omdat er totaal geen signaal was..
EDIT:
Wil misschien een mod de titel veranderen naar 3050? omdat ik de verkeerde scoop heb gekregen dan op de advertentie stond..
[Bericht gewijzigd door Technojunk op (16%)]
Technojunk
Het regent kicks alsof het niets is. Als je je coupling op GND zet, staat de lijn dan wel in het midden? Zo nee, heb je er dan aan gedacht om aan Y Pos. te draaien? Staat je V/Div op Cal?
Technojunk
Als ik hem op GND zet, staat de lijn wel in het midden.
Hoe zet ik de v/div. op cal?
Nu staat hij niet meer onder de nullijn.
Maar er klopt dus nog steeds niks van het voltage/diviesie,
Hoe kan ik dit aanpassen? Want als ik aan de VAR draai kan ik alleen het voltage/diviesie hoger zetten, niet lager..
Ene, heeft misschien iemand een manuel van het menu?
In het boekje dat er bij zit staat niks over het menu..
Als ik menu indruk, en dan de spanninginstel-knop, gaat om de seconde Kv, als ik op menu druk, en dan auto-voltage knop, komt er 1e 2e AS 3e. wat kan ik hier allemaal mee instellen?
Misschien dat ik dat daar ik kan stellen?
pros
TJ, draai die VAR-knoppen helemaal naar rechts (als je geen "klik" hoort is dat niet abnormaal), anders klopt er niets van de uitlezing.
Als je de "GND" knop indrukt, kan je met de "Y-pos" knop instellen waar (op het scherm) je de 0V-lijn wil hebben.
Met "V - mV" kan je de versterking/verzwakking instellen.
En in uiterste nood kan je nog steeds op "Auto Set" drukken... 
Wat de "Menu" knop betreft: ik was helemaal vergeten dat die aanwezig was (ja, echt!). Maar misschien zou je "er klopt dus nog steeds niets" willen verduidelijken?
alrik
de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig
TJ, Kijk eens op deze link voor het "menu en autoset"
http://www.jetecnet.com/Supplements/PM3055_870129.pdf
Wat voor probe heb je trouwens? Zodra je er namelijk een orgineel 10:1 philips probe met indicator aan hangt schakeld deze om naar Kv berijk.
Technojunk
Op 21 maart 2008 20:11:57 schreef pros:
TJ, draai die VAR-knoppen helemaal naar rechts (als je geen "klik" hoort is dat niet abnormaal), anders klopt er niets van de uitlezing.
Als je de "GND" knop indrukt, kan je met de "Y-pos" knop instellen waar (op het scherm) je de 0V-lijn wil hebben.
Met "V - mV" kan je de versterking/verzwakking instellen.En in uiterste nood kan je nog steeds op "Auto Set" drukken...
Wat de "Menu" knop betreft: ik was helemaal vergeten dat die aanwezig was (ja, echt!). Maar misschien zou je "er klopt dus nog steeds niets" willen verduidelijken?
dat V - mV bedoel ik in het menu..
Ik kan idd wel op auto set drukken, de gewone knoppen werken ook wel, maar als ik de spanning wil uitlezen, door het aantal div. uit te lezen, klopt de werkelijke spanning niet met wat de scoop weergeeft.
alrik:
Ik heb een philips probe, maar geen orginele die er bij hoort. wat bedoel je met een indicator? hij schakelt verdern iet direct om..
Als ik een 10:1 probe aansluit, en de scoop ingesteld is op 5V/DIV. en hang deze aan de cal. uitgang van de scoop, die 1.2V moet zijn, krijg ik dus een blokgolf, van 2.5 DIV hoog, lijkt me niet goed dus..
pros
Op 21 maart 2008 20:38:20 schreef Technojunk:
Als ik een 10:1 probe aansluit, en de scoop ingesteld is op 5V/DIV. en hang deze aan de cal. uitgang van de scoop, die 1.2V moet zijn, krijg ik dus een blokgolf, van 2.5 DIV hoog, lijkt me niet goed dus..
Dat is idd. niet zoals het hoort. Mogelijke daders zijn de calibratie-pin, de probe, de scoop of TJ zelve.
Ik ben er niet zeker van, maar heb je op het plaatje dat je hier toonde de vertikale verdeling niet op 0.5V staan?
Dat komt dan mooi overeen met 1.2V...
Ik heb een PM3055 scope waarbij, toen ik hem kreeg, de schaal van kanaal B niet klopte in een aantal gevallen. Het bleek dat 1 van de relaitjes aan de ingang kapot was waardoor de scope dus eigenlijk in een andere verdeling stond.
De relaitjes zijn reed-contactjes met een spoeltje eromheen, bleek het draadje van het spoeltje afgebroken op de aansluiting met het pinnetje. Oplossing was 1 winding van de spoel afhalen en opnieuw vast solderen. Oscilloscoopje werkt inmiddels alweer een jaar perfect!
Technojunk
Op 21 maart 2008 20:57:37 schreef pros:
[...]
Dat is idd. niet zoals het hoort. Mogelijke daders zijn de calibratie-pin, de probe, de scoop of TJ zelve.
Ik ben er niet zeker van, maar heb je op het plaatje dat je hier toonde de vertikale verdeling niet op 0.5V staan?
Dat komt dan mooi overeen met 1.2V...
Ik hem heb nu ingesteld op 0.5V , dat x10 omdat ik een 10:1 probe heb, is 5V/DIV. Keer 2.5 is toch echt 7,5V, of reken ik nu verkeert?
Mr. SnuGGelS:
Als ik op de knop druk wordt het signaal wel netjes grooter/klein daar zal het wel niet aan liggen denk ik.
[Bericht gewijzigd door Technojunk op (12%)]