Zoals al eerder gezegd, over een aantal weken komt er een nieuwe actie, heb nu tentamens, dus even wat minder tijd over.

Ik moet er binnenkort 10 bestellen (MAXII bordjes).

Misschien is er wat te regelen? Dan heb je alvast een aantal :p

Edit, dat cameraatje lijkt me ook wel leuk :)

mocht ik ook nog geld tegoed hebben, dan mag je dat wel houden hoor. prima actie!

Ook hier geen teruggave hoor!. Ik was al heel blij dat ik een bordje kon bijbestellen.

Voor mij moet die teruggave ook niet hoor, steek maar in de spaarpot van de kinderen, mochten die er al zijn... :-)

Op 24 april 2008 17:22:23 schreef Sith:
Voor mij moet die teruggave ook niet hoor, steek maar in de spaarpot van de kinderen, mochten die er al zijn... :-)

Nee, daar wacht ik nog wel een aantal jaar mee.

ik kan al niet wachten op de volgende actie.. ik hoop dat de koersen zo voordelig blijven.

Heeft er iemand toevallig een stukje code liggen wat op dit bordje bijvoorbeeld "Hello World" uitspuugd naar een LCD? (HD44780)

Ik heb al tijden een PLED LCD liggen maar ik begin me nu af te vragen of dat display uberhaupt wel reageerd.

volgens mij staat er op de site van fotoopa zoiets of in ieder geval iets wat tegen een lcd praat

Die heb ik inderdaad zien staan, echter heeft die verschillende ingangssignalen nodig die ik hem zo 123 niet kan aanbieden.

Het display wat ik gebruik is 20x2 maar dat lijkt me het probleem niet. Ik heb alleen nog nooit een teken van leven gezien. Ik zou dus al tevreden zijn met een knipperende cursor ofzo.

Op 27 april 2008 13:24:50 schreef stewij:
Die heb ik inderdaad zien staan, echter heeft die verschillende ingangssignalen nodig die ik hem zo 123 niet kan aanbieden.

De standaard aansluitingen zijn toch:

D0..D7
E
R/W maar die blijft vast op 0 (low)
RS

In totaal 11 waarvan 1 mag vast aan de ground liggen.
En enkel die signalen zijn in het voorbeeld gebruikt.

Dus als ik key_entry, sr_adr, sr_data, fl_adr, fl_data in quartus niet gebruik zou er toch enige activiteit op het display aanwezig moeten zijn. Hmm dat zou er op duiden dat men LCD defect is.

Op 27 april 2008 13:24:50 schreef stewij:

Het display wat ik gebruik is 20x2 maar dat lijkt me het probleem niet. Ik heb alleen nog nooit een teken van leven gezien. Ik zou dus al tevreden zijn met een knipperende cursor ofzo.

ik heb nog wel een stuk vhdl daarvoor. Ik weet niet waarmee je werkt?

Ja ik schrijf normaal alles in VHDL, maar ik zou in dit geval al blij zijn met ieder stukje code.

Bij deze nomineer ik mezelf tot PRUTSER eerste klas. Na een week klooien om een HD44780 display aan te sturen kom ik er achter dat ik op een bandkabel de even en oneven draden verwisseld had doordat de connector in spiegelbeeld geplaatst was. Maarja, het werkt nu.

Zijn er eigenlijk al meer mensen die al wat met dit bordje aan het spelen zijn?

Zelf helaas nog geen tijd gehad om veel meer met het bordje te doen dan een rotary encoder erop aan te sluiten.

Aangezien het altijd gunstig is als er meer mensen een bordje hebben: Deel II

Op 2 mei 2008 19:33:04 schreef stewij:
Zijn er eigenlijk al meer mensen die al wat met dit bordje aan het spelen zijn?

Mwah, ander bordje, maar wat doet het er toe. Wel met VHDL aan het beginnen.

Ik ben momenteel druk aan het spelen met een rotary encoder om een menu structuur te kunnen doorlopen, dit menu word dan weergeven op een 20x2 PLED.

Daarnaast heb ik inmiddels een MAX1111 adc aan de praat.

Ik zal maar eventjes hier mijn tweede vraagje stellen. Hoe gemakkelijk/moeilijk is het te doen om FPGA's aan te kopen en deze te solderen op uw eigen projectjes ? :)

Los FPGA'tje is misschien niet al te makkelijk, of samplen. 100+ moet gewoon lukken. Solderen van een BGA zal wat lastig zijn, maar er zijn genoeg soldeerbare te vinden. Deze Cyclone heb ik op m'n bluebird van een eerdere IA gesoldeerd:

http://www.uploadarchief.net/files/download/bluebird%20053.jpg

Zou er animo zijn voor een printje waarop een FPGA gesoldeerd kan worden (Ongeveer gelijk aan FPGA van BlueBird bordje), waarop dan rondom, of aan 2 kanten, pinheaders zitten waar externe hardware op aangesloten kan worden ? Eventueel met onboard spanningsregelaar voor de FPGA.

En nog een programmer en dan heb je je MAXII bordje (ach, CPLD ipv FPGA, whatever). Denk dat het economisch gezien beter is om die MAXII te nemen, of een meer uitgebreid bordje te ontwerpen die meer lijkt op de DE1 maar een stuk minder kost.

Als je een MAXII hebt liggen, heb je in princiepe al een programmer.

Een losse print van zeg 6x6 centimeter hoeft maar een paar euro te kosten (als je er genoeg afneemt), een EP1C6T144 kost iets van 17 euro. Nog wat losse onderdelen en voor 30 euro heb je een FPGA, met 3x zoveel LE's als de MAXII. Eventueel kan je er nog een EPCS1 op zetten, en dan kan het printje zichzelf opstarten.