Actie gesloten, maximale bedrag en deelnemers is gehaald
Na aanleiding van dit topic, start ik deze mini-IA om samen met een aantal mensen bij terasic te bestellen.
De producten die besteld gaan worden zijn hier te zien.
De prijs in euro's is te berekenden door:
$ prijs
------- * 1.19 = € prijs
1.571
Hier komt dan nog ± $30,- bij voor de verzendkosten en $ 10 voor de inklaringskosten. Deze worden door het aantal deelnemers gedeeld.
Zelf ben ik geinteresseerd in de MAXII micro kit. Niet duur, en bevat een USB-blaster programmer. Hiermee kan ik dan later ook andere FPGA's programmeren.
Ben je geinteresseerd ? Laat dan een bericht achter in dit topic met de spullen die je wilt hebben. Zorg er wel voor dat je e-mail adres zichtbaar is in je profiel, anders is het zo lastig contact opnemen.
Actie gesloten bij maximaal 15 bordjes of € 1000,-
Deelnemers:
v fotoopa 1x MAXII micro $ 49,-
v Joosty 1x MAXII micro $ 49,-
v MrGAmba 1x MAXII micro $ 49,-
v Reinier 2x MAXII micro $ 98,-
o Christiaan H 1x MAXII micro $ 49,-
o madthijs 1x MAXII micro $ 49,-
v Sith 1x MAXII micro $ 49,-
v Madwizzard 1x MAXII micro $ 49,-
v ~Galaxy 2x MAXII micro $ 49,-
v ScuD 1x MAXII micro $ 49,-
v Droid 1x MAXII micro $ 49,-
o Stewij 1x MAXII micro $ 49,-
v Avenger 2.0 1x MAXII micro $ 49,-
v Danielbakker 1x DE1 cyclone exp bord $150,-
1x US -> EU adapter $ 2,-
v Lexy 1x HSMC GPIO $ 50,-
--------------------------------------------
^ Subtotaal $888,-
/ \ Verzendkosten $103,60
| ----------------------
| Totaal $991,60
|
|
\
----- Status
m = e-mail ontvangen
b = betaling ontvangen
i = ingepakt
v = bestelling verzonden
Verzendkosten per deelnemer: $ 6,91
Dat zijn er dus al 3.
Heb je niet genoeg aan de DE2 fotoopa ?
Nee, die MAX II boardjes zijn ideaal voor eindtoepassingen. De ontwikkeling doe ik op de DE1 board. De I/O connector heeft dezelfde layout en daardoor moet je niets wijzigen op je interface boardje. Ik heb al 2 MAX II boardjes in gebruik, maar zo graag nog eentje hebben als reserve. Het zijn echt mooie boardjes en voor die prijs kun je het niet laten.
ps: de verzendkosten stijgen ook iets bij meerdere aantallen. Maar globaal wordt het toch ietjes goedkoper.
Doe er voor mij ook maar twee MAXII micro kits
Reinier
Ik wil graag de 'HSMC to GPIO Daughter Board' (Part No.: P0308).
Hallo,
bij meerdere max micro's worden de verzendkosten natuurlijk wel wat hoger als 30 dollar:
bij tien:
UPS/FedEx Global Express (2-day Service) : $94.8
bij 6: 70 dollar ongeveer
reken dus op 10 euro verzendkosten per bordje ofso
Ik ben heel hard over zo'n max micro kit ana het nadenken, maar ik heb nog enige twijfel, misschien dat foto opa mij deze specifieke vraag kan beantwoorden:
Is de kit 5 volt compatible?
(kan ik op de ingangspinnetjes 5 volt zetten, zonder ze naar de eeuwige jachtvelden te werken?!)
gr madthijs
Op 9 april 2008 15:02:11 schreef madthijs:
Ik ben heel hard over zo'n max micro kit ana het nadenken, maar ik heb nog enige twijfel, misschien dat foto opa mij deze specifieke vraag kan beantwoorden:
Is de kit 5 volt compatible?
(kan ik op de ingangspinnetjes 5 volt zetten, zonder ze naar de eeuwige jachtvelden te werken?!)
Nee alle nieuwe devices zijn 3.3V. Maar dat stelt over het algemeen heel weinig problemen. Als output is er geen probleem, als 5V input moet je minimaal een kleine begrenzingweerstand voorzien of een deling met 2 weerstandjes.
Hey,
was ook al aan het denken om me eens op FPGA's te storten. Zou je die MAXII micro kit aanraden als een goed beginnersbordje?
greets,
Sith
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
die 3.3 volt is niet iets om bang van te zijn. 40 jaar terug was het 12 volt of +5 en -3 (rtl en ecl) , 35 jaar terug was het 5 volt ( ttl... 1973 )
20 jaar terug was het 3.3 volt ( eind jaren 80... denk 87 of zo iets.
je moet het zo bekijken : je gaat mee met je tijd !.
als je echt spitstechnologie wilt wordt het 2.5 op de I/O en 1.8 in de Core (alhoewel dat ook weer al meer dan 15 jaar oud is... )
hedentendage is het 1.8 Volt op de I/O en 1.1 of 1.2 in de core ...
en 3.3 volt is gene probleem . er zijn driepotertjes zoals een 7805 aar dan voor 3.3 volt en ene pak 74xx is in LVC leveraar ( alhoewel e hebt een cpld : prak het daar in )
om een externe transistor aan te sturen is het ook geen probleem. ene bipolaire gaat open bij 0.7 volt en 10mA. en een mos vliegt keihard aan boven gemiddeld 2.5 volt
en ledjes laten branden is ook al gene problem. zelfs blauwe..
dat maxII ding is hele leuk. alles zit erop. je kan daar al aardig wat logica in kwijt en de programmer is ingebakken. je kan de programmer ook los gebruiken om later grotere dingen te proggen. een programmer alleen al is 50 $ ( 300 als je hem bij altera koopt ... )
Ik wil graag ook een MAXII micro kit.
Hoe gaat het verder geregeld worden met distributie tussen de deelnemers in Nederland? Post/Ophalen
Ik heb deze week de volledige oude sturing voor mijn vliegende beestjes herschreven in verilog ipv de oude schema entry versie. Dit heeft mij 3 dagen gekost inclusief de testen en alles kan draaien in zo een MAX II kitje. Er zijn zelfs een heleboel extra nieuwe functie bijgekomen zoals 2 nieuw groene lasers, 2 highpower UV leds en 2 highpower witte leds. Alles gecompileerd naar de MAX II kit geeft ongeveer 35 % bezetting.
Ongeloofelijk hoe snel je zoiets kunt herschrijven in verlog zeker als je al een aantal modules geschreven hebt zoals laser scanner, basis 4 digits timer met directe en delayed uitgang, key board interface, lcd interface, rotary encoder enz.
ps: ik opteer voor aangetekend opsturen naar belgie. Dan kan er weinig discutie zijn als er iets verloren gaat. Die meerprijs betaal ik graag erbij.
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
voor ale duidelijkheid : ik doe NIET mee met de IA, MAAR : k'ga er mij ook 2 kopen ( ik haal ze wel op hier op 'innovation drive' .Da's om de hoek... op 2 minuten sta ik daar )
hopelijk kan ik dees weekend eens en serieuze duw geven aan mijn boekje.
ik zal ook een paar dingetjes targetten naar dit bordje. ik had eerst het idee om zelf ene bordje te maken. maar als ik alles optel zit ik aan 3 x de prijs van de dit maxII kaartje ....
de grotere dingen target ik op het elektuur bord.
~Galaxy
In the beginning there was nothing.... and even that exploded...
2 stuks max micro voor mij.
Op 9 april 2008 17:33:40 schreef free_electron:
de grotere dingen target ik op het elektuur bord.
Is dat de 'flexibele FPGA bouwsteen' (309 euro), of die experimenteerprint (259 euro)? Zijn beiden wel aanzienlijk duurder dan een Cyclone II starter kit (digikey 147 euro inclusief BTW en shipping). Zeker een eis van Elektuur?
DanielBakker
Quidquid latine dictum sit, altum viditur
aan de hand van dat vorige topic kan ik nu niet achterblijven hé
maar goed, schrijf voor danielbakker maar 1x het DE1 cyclone 2 experimenteer bord.
EDIT: ik zou er ook graag zo'n US to EU adapter bij willen hebben. (staat onderaan de DE1 pagina)
[Bericht gewijzigd door DanielBakker op woensdag 9 april 2008 18:53:04 (25%)]
droid
Do Androids Dream of Electric Sheep?
Schrijf mij ook maar op voor een maxII micro. (als het nog kan, ivm. met je 15 bordjes/1000€ grens)
~Galaxy
In the beginning there was nothing.... and even that exploded...
Je zet mij in je startpost voor mij 1 stuks max micro.
Moesten er dus 2 zijn.
Inklaringskosten bedragen bij 1000 euro rond de 21,00
Hou je ook rekening met binnenlandse verzendkosten...??...
Ik denk dat de grens nu wel redelijk is bereik. Mensen die zich vandaag nog aanmelden kunnen nog wel meeliften ( totdat we aan de € 1000,- zitten ).
Bestellen
De actie sluit vanavond 09-04-08 om 23:59, als er daarna nog veel animo blijkt te zijn dan wordt de actie waarschijnlijk nog wel een keer gehouden.
Iedereen kan dan geld overmaken tot zondag 13-04-08 23:59. Voor de deelnemers uit belgie: Ik ben ervan bewust dat het overmaken eventueel wat langer kan duren. Daarom vind ik het prima als jullie een screenshot o.i.d. opsturen van de betaling, dan blijft de vaart er iig inzitten.
Maandag wordt er besteld bij terasic, en dan hoop ik de bordjes woensdag al in huis te hebben ( UPS/FedEx Global Express (2-day Service) ).
Verzenden
Ophalen Nederland:
Station Eindhoven € 0,-
TU/e € 0,-
Pakketpost Nederland:
Verzekerd: 0-5kg € 9,15
Onverzekerd: 0-5kg € 7,20
Pakketpost Belgie:
Onverzekerd: 0-500gr € 6,25
Verzekerd: 0-2kg €12,75
Ik kan op dit moment niet inschatten of de bordjes wel/niet door de brievenbus passen. Mocht dit wel lukken kan er altijd nog voor een goedkopere optie gekozen worden waarbij het overgebleven bedrag teruggestort wordt.