apkay
groeten van apkay.
mijn zus heeft een wasdroger,Bauknecht TRK 4850WS
hier komt sinds kort,de melding(via lamje en geluid)
dat het pluis filter verstopt zit?
filter en bak zijn schoongemaakt,maar nog de melding?
is hier iemand die mischien weet,wat hier de oorzaak van kan zijn.
in de bak van het filter,zit een element die de temp voelt
als ik deze er tussenuit haal en de draaden verbind.
gaat het geluid alarm niet af,maar het lampje van filter vol brand wel.
geen iedee hoe hij meet,dat het filter verstopt zit
pompopom
The path of excess leeds to the tower of wisdom (W. Blake)
zie:
http://www.bauknecht.be/app.cnt/bk/nl_BE/pageid/pgsrvifuhome001/DOCTYP…
nog even dit, in de handleiding hierboven staat duidelijk vermeld:
filter reinigen na ieder gebruik!
Dit is geen overbodige luxe, een droogkast kan snel vuur vatten bij gebrekkig onderhoud. Je filter pas reinigen wanneer het lichtje aan gaat is niet zo een goed plan. Je wacht toch ook niet tot je lampje van het oliepijl in je wagen aan gaat vooraleer erbij te vullen?
Op 28 april 2008 13:04:45 schreef pompopomJe wacht toch ook niet tot je lampje van het oliepijl in je wagen aan gaat vooraleer erbij te vullen?
Die wil je de kost niet geven hoor 
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Hele apparaat schoonmaken. Helpt dit niet, pressostaatje vervangen. Als er te veel weerstand in het luchtkanaal zit, zegt dit pressostaatje dat het filter vol zit. Als er door vuilophoping ergens anders weerstand zit, gaat het ding ook "af".
[Bericht gewijzigd door Fuzzbass op (11%)]
apkay
groeten van apkay.
okay ik zak er naar laten kijken,door haar.
via google vondt ik dit,
bovenop de warmte wisselaar zit een thermostaat.
met een rood resetknopie!!!
dus daar laat ik ook ff naar kijken.
ik meld het wel.
Piet elektro
zonder prutsen kom je nergens!
Al vaak genoeg drogers tegengekomen waarvan de filters wel schoongemaakt werden, maar door ophoping in het afvoerkanaal al het vuil bleef steken.
Dit hoopt zich soms zelfs op tot aan de verwarmingselementen, alwaar de boel lekker verhit wordt en uiteindelijk in de brand gaat..
Wasdrogers zijn zeer handige apparaten, maar moeten goed onderhouden/schoongemaakt worden!
weet er misschien iemand, hoe zo een aanduiding werkt wanneer je pluizenzeef verstopt zit. Ik zat zelf te denken aan een 0-10 v systeem 0= leeg 10=vol.
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Oud topic, maar allé
In het luchtkanaal zit een pressostaat die ingedrukt wordt als er een to hoge luchtdruk heerst. Een hoge luchtdruk duidt op weerstand, en dus zal het filter wel vol zijn.
dankje wel Fuzzbass. Maar is dat n alle gevallen want ik heb ook wel eens gelezen dat de filter een signaal uit stuurt van 2-10 V.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (54%)]
De oplossing is heel simpel, door het koude weer en de luchtuitlaat die natuurlijk naar buiten loopt, loopt de binnentemperatuur van de droogkast terug tot minder dan 10 graden.
Met als gevolg dat het lichtje van de pluisfilter gaat branden en de droogkast niet meer werkt.Even de luchtuitlaat losgekoppeld en een half uurtje daarna ....tataaa een werkende droogkast.