Ik heb hier een oude roland Stika snijplotter en scanner in een. Is een heel klein apparaatje, de SCP85.
Je kunt hem eerst gebruiken als een handscanner, je afbeelding inscannen en vervolgens gebruiken om de sticker te laten snijden. Geheel standalone dus.
Echter 10 jaar geleden toen ik dat ding op de HCC kocht kon je er ook een kabeltje bij kopen en een driver zodat je uit bijv. Corel Draw (toen erg populair) direct stickers kon snijden. Stickerstrook kan iets van 70mm hoog en 550 mm lang zijn volgens de specs op www.stika.com
Daar is geen verdere info te krijgen over de stika SCP85, alleen de huidige duurdere modellen (welke werken middels een D-9 of d25 connector en niet dit apparaat.
Er zit hier een soort ps2 poort op, daar staat bij AUX. Wie helpt me aan meer info om hier een seriele kabel voor te maken om de snijplotter aan te sturen via de pc ?
Voor diegene de me verder kan helpen wil ik (als de plotter door de pc aan te sturen is) wel stickers maken!
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Op zo 31-03-2002 00:20:51 schreef hobbybob123:
Ik heb hier een oude roland Stika snijplotter en scanner in een. Is een heel klein apparaatje, de SCP85.
Je kunt hem eerst gebruiken als een handscanner, je afbeelding inscannen en vervolgens gebruiken om de sticker te laten snijden. Geheel standalone dus.
Echter 10 jaar geleden toen ik dat ding op de HCC kocht kon je er ook een kabeltje bij kopen en een driver zodat je uit bijv. Corel Draw (toen erg populair) direct stickers kon snijden. Stickerstrook kan iets van 70mm hoog en 550 mm lang zijn volgens de specs op www.stika.com
Daar is geen verdere info te krijgen over de stika SCP85, alleen de huidige duurdere modellen (welke werken middels een D-9 of d25 connector en niet dit apparaat.Er zit hier een soort ps2 poort op, daar staat bij AUX. Wie helpt me aan meer info om hier een seriele kabel voor te maken om de snijplotter aan te sturen via de pc ?
Voor diegene de me verder kan helpen wil ik (als de plotter door de pc aan te sturen is) wel stickers maken!
probeer het eens bij deze man te vragen:
103577135 zijn naam is alan stanford en hij werkt bij dit stika bedrijf ,khoop dat je hier wat aan hebt als ik nog wat meer vind hoor je het van me
ohja deze vond ik ook nog ik denk dat je hier niks aan hebt maar toch
http://www.stika.com/SCP85.htm
[Bericht gewijzigd door Erik op ]
Op zo 31-03-2002 09:15:12 schreef Erik:
[...]
probeer het eens bij deze man te vragen:
103577135 zijn naam is alan stanford en hij werkt bij dit stika bedrijf ,khoop dat je hier wat aan hebt als ik nog wat meer vind hoor je het van me
ohja deze vond ik ook nog ik denk dat je hier niks aan hebt maar toch
Ik heb hem geadd, harstikke bedankt! De link kende ik inderdaad en ik meen de beste man ook al eens een mailtje te hebben gestuurd.
Dit snijplottertje heb ik ooit toen ik nog student was gekocht op de HCC bij Crazy Hans of Dunnet ofzo.
Plottertje koste nieuw in de doos maar iets van 99 gulden!
Indertijd had XT automatisering de connectie kit. Maar ja toen was ik nog student en toen was 199 gulden nog veel geld voor een kabeltje voor een plotter van 99 gulden.
Een paar jaar geleden XT gebeld maar die hadden dat setje niet meer. Er moet toch nog wel iemand in Nederland zijn die dat heeft?
Toen was het kabeltje aan de erg dure kant geloof ik, dus ik hoop nog steeds op een kabellayout en misschien een drivertje zodat ik hem kan aansturen.
Mocht je wat vinden dan hoor ik het graag.
[Bericht gewijzigd door hobbybob123 op ]