Show your projects! Part 9.

Dit topic is gesloten

hmm sorry had de foto beter wat meer van opzij kunnen maken.
trouwens hier staat het schema

Op 18 juni 2008 23:13:45 schreef Mathieuke:
Zoals de meeste onder jullie weten maak ik dit jaar een elektronische belasting als eindwerk. Ik had al een aantal foto's gepost. Ik heb nu maar eens een filmpje gemaakt ook van de UI.

Dit is te vinden op http://www.ecommunity.be/eindwerk.AVI

( 17 mb groot )

Heel maar dan ook heel mooi gedaan!

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zaterdag 21 juni 2008 17:04:00 (65%)

de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig

@Mathieuke: een mooi werkstuk!
Deze tekst op je display vind ik leuk:
"WAARSCHUWING, Bovenstaande FET kreeg 't te warm" :D

mooi projectje mag ik je schema enzo hebben?

mail komt eraan...

Op 18 juni 2008 21:27:57 schreef MMSoft:
CAN-Bus Link:

Hiermee kan de data op de CAN bus uitgelezen worden en tevens kan er data naar toe gestuurd worden.
De communicatie tussen de hardware en de PC verloopt via de USB bus.

[afbeelding]
Inmiddels zitten er links onder nog een paar Dip-switch waarmee de bus snelheid ingesteld kan worden.
(helaas heeft de digitale camera het onlangs begeven anders had ik even een nieuwe foto gemaakt)

Edit: En natuurlijk het PC programma:
[afbeelding]

mag ik je print lay out enzo gebruiken ik wil ook graag een pic aansturen met een pc zonder al te veel eletkronika

mvg jensdc

[Bericht gewijzigd door jensdc op vrijdag 20 juni 2008 21:41:13 (16%)

Alles wat ik je gestuurd heb mag je gebruiken :)

heel erg bedankt als mijn project af is zal ik het hier ook posten maar zal nog een maand of 2 duren
mvg jensdc

Op 20 juni 2008 15:51:05 schreef Dutchboy.:
omvormer van 24 volt naar 12 volt. Zou in theorie 30 ampere aankunnen maar dat haalt ie op deze manier niet. heb getest tot 15 ampere en dat ging mooi :)
fototje

Brr, heeft dat voldoende koeling zo? Je zou best toch iets van bescherming inbouwen, tegen overstroom en/of overtemperatuur. Anders zal bij overstroom een van de transistoren doorfikken, en vervolgens staat de volle 24V over je 12V verbruiker. BOEM! :)

Nog een tip, om de dissipatie te verminderen, kan je de 12V uitgang wat verhogen tot pakweg 14.5V. De boordspanning van een auto met draaiende motor is doorgaans 14.2V, de meeste apparatuur kan makkelijk 15V aan.

Mijn laatste project heeft eigenlijk geen reet met elektronica te maken (afgezien van de bedrading) :)

http://img516.imageshack.us/img516/862/dscf5329dy7.jpg

Ford Taunus 2.0 V6 GL uit '78 :) 22 jaar stil gestaan in een schuur, veel laswerk en slechte bedrading maar een leuk project voor de zomer :)

Op 21 juni 2008 11:22:48 schreef subsonik:
[...]
Brr, heeft dat voldoende koeling zo? Je zou best toch iets van bescherming inbouwen, tegen overstroom en/of overtemperatuur. Anders zal bij overstroom een van de transistoren doorfikken, en vervolgens staat de volle 24V over je 12V verbruiker. BOEM! :)

Nog een tip, om de dissipatie te verminderen, kan je de 12V uitgang wat verhogen tot pakweg 14.5V. De boordspanning van een auto met draaiende motor is doorgaans 14.2V, de meeste apparatuur kan makkelijk 15V aan.

Het is voor in een shovel die spanning van 24 volt heeft. om een luchtgeveerde stoel weer op te pompen dus er komt een drukschakelaar op om em kort aan te zetten + uiteraard een zekering ;)
die stoel is afgezekerd op 9 ampere dus dit moet makkelijk lukken

iets van mij:
een soort politie knipperlicht voor op de fiets (>:)) er moet aleen en waterdichte behuizing om.

Youtube Filmpje

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

Dat lijkt me handig als je gehaast bent. Er hoort uiteraard een geluidssignaal bij, zodat ook de meest-verstrooide automobilist baan voor je ruimt... :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
leime

Golden Member

Ook weer wat van mij:

Breadboard voeding:
linkie

leime

edit: moet nog even wat aanpassen want de reclame staat op de tekst.

[Bericht gewijzigd door leime op maandag 23 juni 2008 20:45:54 (25%)

gebruik je daar nou eerst een schakelende voeding om vervolgens een lm317 te voeden? Ik vind het er nogal eng uitzien, of zie ik dat verkeerd?

Hier kan ook uw advertentie staan!

Oei.. Isoleren dat 220 gebeuren (en fatsoenlijk vastmaken)!
Ook een paar ty-wraps kunnen geen kwaad..

EDIT:
Zie ik een aarde loshangen?
En dat schilders-tape-plakband kan ook niet, krimpkous!

ene, hoe heb je dat ene printje vastzitten?

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Sine

Moderator

brrr .. een trafo voor halogeen spotjes, ik vraag me af of de 317 snel genoeg is om de rotzooi die dat ding produceert weg te regelen.

schilderstape is geen isolatieband, en maak die los bungelende aard draad alsjeblieft aan je kast vast.

en inderdaad, zorg dat de verdere spaghetti uit die voeding weg blijft, alles voor de trafo voert 220V ( zorg dat het deksel weer op die switcher komt )

[Bericht gewijzigd door Sine op maandag 23 juni 2008 21:01:08 (50%)

leime

Golden Member

ene, hoe heb je dat ene printje vastzitten?

Welke?? de kleine zit vast aan de potmeter en die zit weer vast op de behuizing. De grootte zit vast aan de lm317 en die zit waar vast aan het koelblok en die zit weer vast aan de behuizing.

leime

edit:

( zorg dat het deksel weer op die switcher komt )

Zit er al weer op, dat was voor de foto.

Edit:

Ik naar de electroboer zegtie "ik heb geen krimpkous. dat kan ook wel met tape."

Als die LM317 niet gaat oscilleren als je die belast dan zijn die dingen er toch sterk op verbeterd de voorbije jaren :p

220 kun je zo aanraken, waar je het soldeert, krimkous er over heen.

Kon je niet een paar afstandhouder-busjes vinden? Wat dat met die potmeter en LM317 zal binnen de kortste keren knappen..

(maar laten we geen te grote discussie maken, het is tenslotte een show toppic!)

[Bericht gewijzigd door Technojunk op maandag 23 juni 2008 21:07:13 (18%)

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

ook weinig met electronica te maken,... althans het is een elektro-motor....

maar ik heb mijn stofzuiger verbeterd.....

http://www.arjan-swets.com/cnc/stofzuiger/verbetering2.jpg

paar klemmen erop gemaakt, zodat hij open kan als ik per ongeluk iets groots opgezogen heb....

filmpje

cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com

Ik blijf het een vreselijk cool apparaat vinden Arjan!

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik snap niet zo goed waar je stof naartoe gaat ? :p

Op 24 juni 2008 11:03:43 schreef Mathieuke:
Ik snap niet zo goed waar je stof naartoe gaat ? :p

de emmer eronder;)

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

Heb jij toevallig een tekening van dat ding?

Ben er toch zeer benieuwd naar hoe dat nou precies in elkaar zit, heb het al eens eerder van je gezien maar blijf me verbazen.
De licht die je aanzuigt moet toch ergens blijven? en in de lucht zit zaagsel...

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt

Dit topic is gesloten