Zoals de meeste onder jullie weten maak ik dit jaar een elektronische belasting als eindwerk. Ik had al een aantal foto's gepost. Ik heb nu maar eens een filmpje gemaakt ook van de UI.
Dit is te vinden op http://www.ecommunity.be/eindwerk.AVI
( 17 mb groot )
Eerst zie je het standaard scherm, vervolgens probeer ik een stroomwaarde in te geven van 1.2 Ampére. Dit lukt niet omdat ik in een bereik zit van 0-1A ( 1A is dus max stroom ). Vervolgens verander ik mijn bereik en geef ik een stroom in van 3.2 Amperé en zet ik de voeding aan de andere kant aan. Deze is ingesteld op 10V, zoals te zien is op het display. Vervolgens duw ik op mijn toestel op de output knop en wordt er 3.2 Ampére uit de voeding getrokken. De stroom meting verloopt tamelijk nauwkeurig maar bij grote stromen heb ik een spanningsverlies waardoor mijn spanningsmeting iets minder accuraat verloopt. Sense lijnen waren dus wel een betere optie geweest maar goed het is nu zo ( alweer een les geleerd ).
Vervolgens ga ik naar mijn DeltaI menu en ik geef ik een dI stroom in van 0.2 Ampére. Deze kan ik systematisch verhogen aan de hand van de rotary encoder. Je ziet ook dat het getal verspringt ( dit komt omdat we tot 10A kunnen gaan ). Eventueel wordt dit nog opgelost.
Vervolgens zet ik de stroom weer iets lager en ga ik naar mijn frequentie menu. Ik kies een frequentie uit en de voeding en selecteer deze. Mijn voeding wordt nu Dynamisch getest.
Daarna zet ik het toestel even uit en vergroot ik de instelstroom en verlaag deze en duw terug op output, ik ga zonder problemen tot 10A en vervolgens simuleer ik een Temperatuur waarschuwing. Elk kotje wordt hier gekleurd omdat ik ze alle vier heb laten aangaan.
Hopelijk vinden jullie dit wel eens leuk