Op 22 juni 2008 12:34:29 schreef pcnerd:
Ha, leer dat aan, zaag gewoon 1 balkje af en gebruik die vervolgens als maat. De onnauwkeurigheid van die lengtes valt weg tegen de onnauwkeurigheid van je enigzins (bijna onzichtbaar) kromme/zwabberende tafelblad. Een goede timmerman kan met enkel spijkers hout en een zaag een goede tafel in elkaar zetten. Kwestie van 1 spijker als kraspen gebruiken en verder met malletjes werken. Zo heb je praktisch altijd lengte's die perfect passen.

valt vies tegen met een eind hout of de achterkant van een zaag de spijkers in het hout proberen te meppen

ow verrek, die was ik nog vergeten :P.

Henry: TS gelieft tafel zelf te omkasten, kon nog wel is nieuwe mode worden. En zo'n eettafel anno lang geleden heb ik ook, maar dat ze wiebelig worden is niet zo heel gek als je erop gaat zagen. Ook kwestie van goed zagen trouwens xD.

Overigens heb ik net besloten dat ik hier op mijn kamer ook ff wat grove dingen ga veranderen, de hele werkplek wordt 1 meter naar rechts verschoven en daarmee wat planken e.d.
Ga binnenkort 6 van die rails halen en die aan de muur hangen. In combinatie met wat houders zou leuk moeten worden. Misschien als ik me verveel (heb toch vakantie) alles ff schilderen (planken). Weet kleur alleen nog niet? Oranje? xD

Op 22 juni 2008 18:20:50 schreef pcnerd:
ow verrek, die was ik nog vergeten :P.

Henry: TS gelieft tafel zelf te omkasten, kon nog wel is nieuwe mode worden. En zo'n eettafel anno lang geleden heb ik ook, maar dat ze wiebelig worden is niet zo heel gek als je erop gaat zagen. Ook kwestie van goed zagen trouwens xD.

Dat laatste is zeker waar, maar ik denk dat ik normaal zaag. ;)

Ik koppel binnenkort de tafel aan de wand, en de pootjes krijgen schoren.

Altijd stevig :).

Ik ben nu m'n planken en tafel aan het leeghalen, kom ik achter de meetapparatuur nog 2 volle stoppendozen tegen die ik blijkbaar vergeten was xD. Toch iets meer stopcontacten nodig. Ik laat het wel weten als alles af is (ergens deze week hopelijk)