En wat heb je 18 dagen gedaan?

Er zijn genoeg tips gegeven, dat je nog niks kan vinden verhelpt een schopje ook niet.

Okay even alle tips quotend, en mijn handelingen naar aanleiding daarvan:

Quoten
Als vertikaal het beeld krimp, in 3 sec.
Vertikaal=raster
Raster i.c. te heet geworden, door geen koeling(los van koelplaat)????
Elco's in raster circuit???
Dit, even als zoek richting.

Geen losse koelplaatjes gevonden of stukke elco's (iig zichtbaar stuk).Alle ICs en torren zien er nog okay uit.
Raster-ic: Daar zitten honderd(en?) ic's in die doos, geen idee welke dat IC is. Alles gaan googlen? :P.

Op 6 juli 2008 23:19:57 schreef Hugo Welther:
Onder op die print met de 6A zekering zitten een paar dikke schroef elko's.
Ik denk dat er daar wat loos is.

De TDA2640 die op de print er boven zit is je SMPS sturings IC. Als die dood is heb je een probleem, dit IC is niet meer leverbaar. Ook niet via Nedis.

Ziet er nog prima uit.
SMPS sturings IC kan ik niet checken, weet niet of het slim is die bak nu aan de prik te hangen.

Was ook een "just in case of".

Ik weet niet waar het rasterdeel zit in het apparaat, heb je het monitor gedeelte al open gemaakt (zwarte "doos" met de hoogspannings bliksemschicht) om daar te kijken naar defecte condensatoren of andere problemen in het hoogspanningsgedeelte.

Niets te vinden na visuele inspectie, zal zo nog eens doen.

Op 7 juli 2008 15:04:28 schreef Zoef de Haas.:
Achter de C van 47n op de foto zichtbaar een IC waarvan het lijkt dat er een gat in gebrand is en een stuk er uit.
Kan vertekening zijn, maar het lijkt een recht opstaand IC en dat zou de vert. kunnen zijn. Anders kijken waar het rookt of heet wordt. Een bekend gezegde is, waar het rookt is de proef mislukt!

Groetjes Hans.

Reeds ontkracht.

Op 7 juli 2008 21:19:06 schreef Dominic:
Ik zat net te denken, kan het niet zijn dat de booster condensator van de monitor gesneuveld is ? Kijk daar eens naar.

De enige waar ik naar kan kijken, maar dat lijkt me ook wel zichtbaar ;).

Op 6 juli 2008 18:40:07 schreef BoudewijnEctor:
Na ongeveer 1 minuut (ik heb de record en averaging knopjes even ingedrukt om te zien of alles ledjes branden) wordt het beeld kleiner (verticaal inkrimpende richting het midden van het scherm, in ongeveer 3 seconden).

Verticaal inkrimpen zie ik als een horizontaal probleem.
Teminste je kan het op verschillende manier opvatten.
Zag het er zo uit?
http://www.rainfall.com/Cheap-Bobs-Tips/tv-vertical/small/tv-vertical-…

[Bericht gewijzigd door S.Oldeerbout op (17%)]