Daan Timmer
Ik ben programmeur! geen electronicus! http://www.daantimmer.nl/ Er is een ontwerp! nu nog inhoud :-)
Hallo hallo, CO-ers.
wat slecht he? ik weet alleen die formule nog!
Ooit had ik zo een mooie cheat-sheet in mijn TI-93 staan, maja... na een tijdje raken toch die batterijen eens op... (lees: ik heb hem al ruim 4jaar niet meer aangeraakt).
Ik heb even mijn binas doorgezocht in alle hoop. Maar, helaas....
google > P=U*I helpt ook niet Krijg japanse sites? O.o
M.a.w wie o wie heeft er nog zo iets? Liefst digitaal en de meest basische dingetjes. Zoals hoeveel stroom staat er op een weerstand bij welke spanning e.d., of bijv hoeel stroom staat er over een bepaalde componenten als er op Rsense zoveel spanning staat, bla bla, je weet wel, die leuke driehoeks formules
Daan Timmer
Ik ben programmeur! geen electronicus! http://www.daantimmer.nl/ Er is een ontwerp! nu nog inhoud :-)
O.o
Kwam op nlse wiki, daarna naar engelse wiki en zag toen deze mooie site!
http://www.sengpielaudio.com/calculator-ohm.htm
met dit plaatje:
Zo iets zocht ik dus! :-]
Biggles87
Componenten zijn gevuld met rook... Is het er uit dan werkt het niet meer.
Maar wat ik niet vat is dat er niets over in je Binas staat.
Kijk bij natuurkunde en dan bij de basis elektonca. Kan er bij mij niet in dat hier op zijn minst 6 tot 10 formules in staan.
Op 20 augustus 2008 10:31:40 schreef NaaDje:
Zoals hoeveel stroom staat er op een weerstand bij welke spanning e.d., of bijv hoeel stroom staat er over een bepaalde componenten als er op Rsense zoveel spanning staat, bla bla, je weet wel, die leuke driehoeks formules
Stroom gaat door een weerstand, spanning staat erover.
De formules zijn allemaal simpel, 't is de toepassing die wat ervaring vraagt.
Wiens wetten zijn dit ook alweer (ik zou denken Thévenin maar ik twijfel):
De som van de stromen in een knooppunt is nul, de som van de spanningen in een kring is nul.
Ofte:
som(I)=0
som(U)=0
kirchhoff;)