SIMUL
Golden Member
Ik heb van iemand versterker gekregen Sony TA313 maar de eindtrap is weg(is zo een hybride platte met een 10 tal aansluitingen ,ik zou graag die versterker maken ,natuurlijk weet ik het type eindtrap niet ... .
weet er iemnd dat type ,en heef er iemand ook het schema zou deze versterker zo graag herstellen ,is zonde van op het schroot te voeren als technieker zijnde op rust .
Dank u
opperjanker
ja, daarom is mijn bijnaam Opperjanker.
Ik heb zelf ook een TA-313, en dit is wat ik inmiddels heb opgeslagen:
http://monitor.net.ru/forum/sony-ta-313-si-1125hd-info-156387.html
http://www.elektroda.pl/rtvforum/kb.php?mode=article&k=5636
Misschien heb je er iets aan.
opperjanker
ja, daarom is mijn bijnaam Opperjanker.
Zet de versterker meteen even om van 220 naar 240Volt in de binnenkant.
Ik heb trouwens ook de bijbehorende tuner ST313L met een probleem: geen Stereo en de Muting werkt niet.
Wie weet/heeft info over de Sony ic's 168 & 178.
Ik heb ook een TA-313 waarvan de SI-1125 defect is. Kan deze inderdaad uitgewisseld worden met een STK-4133 II? Moet er nog iets worden gemodificeerd?
Daarbij zit er in dit type versterker geen zekeringen tussen de eindtrap en de speaker aansluitingen, normaal gesproken dacht ik 2A?
Dus bij overbelasting of kortsluiting vliegt de eindtrap er altijd uit ipv een zekering.
Ook zit er geen voltage keuze schakelaar in en kan alleen 220V hebben. Iemand hier een oplossing voor?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Zoals je in de eerste link kunt lezen, dienen er modificaties te worden aangebracht. Ik tel 3 ceramische condensatoren, 2 elco's, 2 foliecondensatoren, 4 weerstanden en een verloopprintje omdat de pinout compleet anders is. Ook moeten er 4 condensatoren uit de versterker verwijderd worden.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (13%)]
Ja ik zie net dat de vervanger een 18 tal pootjes heeft, nu begrijp ik dus dat er gesproken wordt over een condensator tussen pootje 16 en 18.
Bedankt voor het antwoord en ik ga even die STK module bestellen.
Zie ik geen 8 condensatoren en weet iemand welke waardes de componenten hebben, ik kan het niet goed lezen, schema lijkt van een erg lage resolutie of mijn monitor is niet goed..
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (30%)]
Ik zie toch duidelijk acht condensatoren zitten: op dat printje zes en twee op vrijgekomen plekken op de print van de versterker zelf.
Veel duidelijker als op die tekening kan eigenlijk niet.
De vier buitenste condensatoren zijn keramische types van 220pF/50V.
De twee in het midden zijn elektrolitische condensatoren van 47µF/100V.
De twee die op de print van de versterker moeten komen zijn foliecondensatoren van 33nF/50V. Eventueel moeten deze vergangen worden voor 56nF/50V als de versterker gaat oscilleren.
De twee weerstanden op het extra printje zijn 100Ω/1W; de twee op de print van de versterker zelf zijn 10Ω/1W.
Bedankt, ik zag dus ook 8 maar kan hier de waardes niet lezen. Zit tijdelijk op een VGA kabel te werken op een hoge reso. dus dat is de reden bedenk ik met net..
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Op 11 augustus 2013 16:15:57 schreef L2E:
Zit tijdelijk op een VGA kabel te werken op een hoge reso. dus dat is de reden bedenk ik met net..
Boink 
Mijn vraag over de SI1225HD heeft iemand een schema van dit type, ik ben erg benieuwd wat er te meten valt.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (58%)]
Schema van de versterker is te downloaden bij www.elektrotanya.com en op www.freeservicemanuals.info.
[Bericht gewijzigd door Sonytech op (24%)]
stefbef
'Elektronica werkt op rook, eens die er uit is werkt het niet meer'
Nou ome Stef reageert niet meer, die zal zich wel in het type vergist hebben ofzo, mss iemand anders nog eentje liggen?
Gebruik de V&A.
Nu pas de kans om met dit "project" verder te gaan..
Ik ben bezig alle elco's te vervangen en de nieuwe STK4133 daarna te plaatsen met de modificatie. Echter zitten er in mijn TA-313 niet de 4 genoemde elco's, te weten de C611, 612, 661 en 622. Alle elco's bij mij zitten in de 200 reeks.
Weet iemand welke ik er nu uit moet halen?
Bedankt voor het opgeven van een dubbelaccount, de nieuwste daarvan is bij deze geblokkeerd.
jeetje. dat had ik niet in de gaten, ooit 2 aangemaakt dus. Maar mss zou je me verder kunnen helpen?