Het ziet ernaar uit dat ik aan cursus mengtafel beheersing nodig heb, echter na even kort rondgekeken te hebben op internet zie ik dat er alleen cursussen/ opleidingen zijn voor van die grote bakbeesten. Dat lijkt mij overigens ook niet oninteressant. Misschien is het beter om even de boekwinkel in te duiken voor en beknopt boek, mengtafels voor dummies ofzoiets..
Waarschijnlijk is de schelle toon dus alleen een rondzingprobleem dat ik via mijn instellingen moet sussen.
Wat betreft een patchpannel hoop ik nog op een reactie, anders zal ik toch ook moeten blijven opnemen via de main output, mix output, ctrl out ed.
Opnemen doe je inderdaad via de main-output. Afluisteren doe je via de controlroom-output.
Voor jouw doel denk ik dat je een patchpanel het gemakkelijkst zelf in elkaar kunt zetten. Een patchpanel, simpel gesteld, is niet meer dan een veredelde verleng, verdeeldoos van diverse in- en outputs. Hiermee kun je wat overzichtelijker met ingangen en uitgangen switchen. Als je dit verhaal lastig vind dan raad ik je aan voorlopig een patchpanel achterwege te laten temeer omdat je het met jouw manier van opnemen dit niet echt nodig hebt. Sorry als ik je op het verkeerde been heb gezet.
Ton
Geen probleem. Hiermee ben ik wel een hoop inzichten rijker. Thnx!
Als iemand nog toevoegingen heeft op dit onderwerp zie ik die graag tegemoet!
Wat je wel zou kunnen bouwen om het probleem op te lossen is een keuzekastje.
Het heeft twee stereo-ingangen, een keuze(dubbelpoligwissel)schakelaar en een stereo-output.
De stereo-output verbind je met de tape-ingang van je tafel. Op de beide ingangen van het kastje worden de output van de computer en de output van de mpc aangesloten. Via de keuze schakelaar kun je nu kiezen welke output je wilt horen.
Ton
kan het dan ook een kastje zijn zonder schakelaar, dat zonder selectie overal tegerlijk kan worden opgenomen.
Ik snap het tweede gedeelte van je vraag niet helemaal maar probeer toch een antwoord te geven op je vraag.
De schakelaar heb je nodig. Indien je twee stereo-tape ingangen op je tafel had gehad dan had er ook een extra schakelaar voor gezeten op je mengtafel.
Bovendien moet je zoals ik het bedoeld heb wel schakelen omdat je anders de kans loopt twee signalen gelijktijdig te horen.
Ton