Veel telefooncentrales werken met een zogenaamde flash signaal om de telefoonlijn in de wacht te zetten voor ruggespraak, doorverbinden of andere opties.

Graag zou ik willen weten of het mogelijk is met de computer dit flashsignaal (Impuls) te produceren en beschikbaar te houden voor later gebruik.

Als dit mogelijk is, dan graag uitleg hoe te handelen.

SWsje

Ik weet het niet helemaal zeker, maar het is het proberen waard:

Verbreek mbv een relais een paar honderd miliseconden de aansluiting naar de telefoon.

Vriendelijk dank voor je reactie.
Wellicht kan ik deze tip eens proberen, maar ik vraag me af of een relais wel snel genoeg schakelen kan?

Voor zover ik weet is het flashsignaal 0,6 seconde

Maar wellicht komen er nog meer tips, het is uiteindelijk de bedoeling om het signaal op te kunnen slaan in de computer.

Het moet dus echt iets van een impuls zijn van de reeds vermelde tijdslengte.

Ik wil namelijk een wachtstand module bouwen met behulp van wat aanwezige apparatuur, en een oude CD ROM speler.

Maar waar het om draait is dat deze wachtstand module zichzelf weer uit de wachtstand kan halen, daarvoor is deze impuls nodig, vervolgens is het peanuts om er even een DTMF signaaltje aan vast te "plakken" om het gesprek naar het juiste toestel te leiden.
Een DTMF signaal is namelijk gemakkelijk even op te nemen en op een CD te branden.

Als ik het benodigde flash signaal ook op op dezelfde CD kan krijgen, dan ben ik uit de brand (hoop ik) :D

SWSje

Volgens mij komt die tijd niet zo nauw. Ik weet nog dat wij vroeger een homefox centrale hadden en op de toestellen die geen flash hadden moest je kort het op-de-hoorn-gooi-knopje indrukken.

Anders sloop (=modificeer) je een bestaande telefoon, bij de bouwmarkt, blokker... heb je voor weinig geld al een toestel.