Op 19 december 2008 18:40:29 schreef T-baev:
Wat een print!!Blijkbaar een grote aansturing?
Valt wel mee. De cube wordt er op gezet dus de print is ongeveer even groot. Ik gebruik een raster van 2 bij 2cm.. Ik geloof dat de print iets groter is, 12 cm bij 11cm ongeveer. Dankzij het SMD is het dus mogelijk om alles er tussen te proppen.
Op 19 december 2008 18:58:09 schreef bassie-:
Nog weinig soldeer ervaring en dan een print vol smd? Lijkt mij niet echt handig.
De begeleiders op school hebben mij er van overtuigd dat dat wel goed komt. Ik ga niet meteen beginnen daar op hoor, even wat testjes maken om te oefenen ofzo. Ik heb ook expres gekozen om de weerstanden niet in 0806 uit te voeren, maar ben voor 1206 gegaan.
Waarschijnlijk soldeer ik de microcontroller ook niet zelf.. Een klasgenoot had al aangeboden dat te doen.
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
inderdaad dan is het zeker een prima print
mijn derde print zag er wel wat anders uit hoor
als je het tot een goed einde krijgt een dik applausje
Kan iemand mij vertellen welk programma er wordt gebruikt
door Jack Donio om, die lamineer-printen te ontwerpen en te printen ?
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Niet mijn project, maar zo ongelofelijk dat het wel hier gemeld moet worden: Craft demo (Wat er allemaal niet in een kleine microcontroller past...) De source en het schema zijn er trouwens ook te vinden!
EDIT: Probeer dat maar eens met een PICje uit dezelfde klasse... 
christiaan-elektro
Bezoek ook eens: www.christiaan-elektro.nl
ik word er wel een beetje duizelig van 
klein fototje van iets dat ik al een tijdje aan het maken ben:
http://94.100.113.207/436100001-436150000/436123001-436123100/43612307…
CNC freesamchine.
die is inmiddels besturingskast versie 2. omdat ik mijn zelfbouw drivers had gesloopt. (was laat in de avond
) en ze werkte op hun maximum waardoor ik een veel grotere kast moet maken waar ik ook geen zin in had (voor de ruimte van de koelprofielen)
toen dus maar bij damencnc 3 4.2 Amp drivertjes gekocht.
alles is klaar op het opto coupler boardje na.
gr
jens
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Vast geen pcb's 
Mooi! Ook voor op de co-stand 
Ik ben benieuwd wat voor spec's je ermee gaat halen straks.
christiaan-elektro
Ik wil ooit is alles volledig nieuw gaan maken. maar dan echt ook zelf de drivers ontwerpen
maar dat is iets voor de volgende freesbank.
Ik heb in de zomer een HBM-Black en Red X1 freesmachine gekocht waar ik stappenmotoren aan de handwielen heb gemonteerd van 1 Nm met een verhouding van 1:2
Ik wil ermee gaan frezen in zachte metalen. Aluminium,koper enz. printplaten graveren kan ik ook wel. maar ik kan etsen en dat is toch een heel stuk fijner als frezen. (boren kan ik wel automatisch laten doen !!!!
)
deze week ga ik een draaibank kopen. dan kan ik verder aan mijn CNC (ik moet wat poelies aanpassen.)
gr
Jens
klein is fijn
Moderator
Even een kerstprojectje:
Twee glazen kerstballen met opgeschuurde optic fiber erin. Ze hangen aan dezelfde optic fiber. Nu nog wit, maar ik zal eens kijken of ik wat RGB LED's kan scoren.
First light: DE-1 bordje aangesloten op een TFT-schermpje. Ik wil eigenlijk kijken of het te doen is om op deze manier meetinformatie weer te geven -- ipv een seriele poort daarvoor te gebruiken.
Overigens, verilog zorgt er wel voor dat je op een hele andere manier tegen programmeren aan gaat kijken.
overigens heb ik twee uur zitten zoeken 'waarom het niet werkte' tot ik ontdekte dat ik m'n pin assignments nog niet had ingeladen
[Bericht gewijzigd door alex278 op (16%)]
Tommyboy
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
Over foutzoeken gesproken: Op de universiteit zijn we met een project bezig, waarbij we in VHDL een monitor aan gingen sturen. Het geheel in blokken opgedeeld: een blok verwerkte al de data, en bracht het in een handig formaat, en het outputblok maakte van de data een mooi plaatje voor op het scherm.
Los werkten de blokken perfect, maar aan elkaar gekoppeld werkte niets meer...
Wat bleek: Het ene blok wilde een positieve reset, en het andere blok een negatieve.
Het gevolg: Een van de blokken verkeerde constant in de reset condities, en 10 zeer gefrustreerde studenten...
De uitkomst van het project zal ik over een paar weken hier wel posten, als het helemaal afgerond is.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Op 22 december 2008 00:24:00 schreef klein is fijn:
Even een kerstprojectje:
[afbeelding]Twee glazen kerstballen met opgeschuurde optic fiber erin. Ze hangen aan dezelfde optic fiber. Nu nog wit, maar ik zal eens kijken of ik wat RGB LED's kan scoren.
Nee h`e, HEB ik eindelijk mijn todolist ingekort door die warmwitte ledspots af te ronden, komt KIF weer 
Echt heel mooi KIF! ik weet nu waarom er nog altijd wat fiber in mijn kast ligt
gaat todolist weer verlengen en gelijk maar beginnen, want het moet natuurlijk wel voor de kerst af
Iik heb vandaag mijn RGB moodlamp ontwopen en in elkaar geknutseld, Hij heeft 4x aa batterijen als voeding. Een ATMEGA8 als controller en een kleine kantelschakelaar als aan/uit knop. je moet de lamp omdraaien om aan te zetten 

http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc00831%20klein.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc00835%20klein.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc00837%20klein.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc00838%20klein.jpgik ben even een filmpje op youtube aan het uploaden
http://nl.youtube.com/watch?v=22awRpGffs4
Vandaag heb ik mijn 2e mood light gemaakt.
Hij heeft deze specs:
RGB-lamp met een stroomverbruik van 500mA per kanaal.
Met een afstandsbediening en een schuifpotmeter kunnen de kleuren worden geselecteerd.
Hij heeft 4 standen:
)Default of begintoestand. In deze stand kan tussen zwart en verschillende felheden wit
worden gekozen
2)Normal of normaal. In deze stand kunt u met de schuif traploos een kleur kiezen.
3)Custom of aangepast. In deze stand kunt u met de schuif alle kleuren zelf samenstellen.
4)Effect of lichtshow. In deze stand kunt u de kleuren in elkaar over laten lopen(faden) met
verschillende snelheden.
Dit alles zit op basis van een ATtiny45.
@ KIF: waar heb jij die fiber vandaan? ik ben er namelijk naar op zoek.
Als iemand anders een adres weet, laat aub iets weten.
EDIT: @ thevel: merci!!!
Op 20 december 2008 15:13:02 schreef Benadski:
Niet mijn project, maar zo ongelofelijk dat het wel hier gemeld moet worden: Craft demo (Wat er allemaal niet in een kleine microcontroller past...) [afbeelding] De source en het schema zijn er trouwens ook te vinden!
EDIT: Probeer dat maar eens met een PICje uit dezelfde klasse...
Even terugkomend daarop, er is een gameconsole systeem gebaseerd op de ATmega88, het is opensource en heet uzebox:
http://www.belogic.com/uzebox/
Die 20Mhz controller is daar geclocked op 28.61818Mhz 
christiaan-elektro