Met de ATtiny45 nog niet maar wel met de 2313. Sneller mag ik niet lopen in deze toepassing omdat de beperkende factor de ADC van de AVR is. Het hoeft ook praktisch niet want de lasers kunnen ook niet zoveel sneller meer schakelen, deze van de 950 nm versie's gaan zelfs niet meer op 20 usec.
OSCCAL kan ik direct in de STK600 in de menu instellen en het resultaat meten met de LA. Daarvoor is een dialoog menu voorzien.
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Ik ben benieuwd naar het resultaat. Je hoeft in ieder geval niet tot de zomer te wachten om aan de slag te gaan. Het wemelt nog van insecten...
Paul-RT
Never touch a running system !
En hier maar eens een project van mij, geschikt om volgende projecten mee op te kunnen bouwen / testen.
Een tijdje terug kocht ik een groot breadboard en ben het zat om telkens een voeding te moeten pakken, instellen op vaste waarde, en dan een 2e voeding voor een andere waarde (5 volt, 12 volt).....
Welnu, een aluminium bak met onderop een vakkendoos voor draadjes en wellicht enkele onderdelen. (sorry, geen raaco.....)
Onder een deksel zitten 2 gekregen voedingen. 1,0 Ampere bij 24 volt.
Ik maak daar per voeding een switch op: 5 / 6 / 12 / 24 volt.
Beide los van elkaar, met led's afleesbaar (tevens controle of de voeding nog ok is).
2 koelblokken (dick best) voor koeling van de spannings stabilisatoren.
Het geheel is aluminium, incl vereffenings aarde.
Daarna wat zwarte lak aan de buitenkant.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Geinig, alleen zou ik niet kiezen voor een metalen behuizing zo onder het breadboard. Vanuit en naar een breadboard steken nogal eens wat (tijdelijk) loshangende draadjes. Ik zie ze nu al tegen het metaal hangen...
pros
Deze aanpak heeft het voordeel, dat je gemakkelijk een broodplank-schakeling samen met zijn voeding kan verplaatsen. Niet slecht bedacht...
Monster_Henry
My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry
Yep, zo'n systeem hebben wij op het school ook, zit een trafo onder, speakerke, paar potmeterkes,...
Paul-RT
@ Jochem: Sja, da's een kwestie van discipline denk ik.
Geen losse draden of geen spanning erop zolang je kabeltjes wijzigd.
Voordeel is dat ik erg "esd-veilig" ben 
@ Monster Henry: Speakertje? Hhmmmm,
je brengt me op een idee.
Blokpulsje, 7-segment, sinus, enz.
Dat soort kant en klare opsteek-printjes heb ik al.
Maar nu kunnen ze er ook in..... 
Super idee.
Ennuh, op de foto zie je alle componenten voor voeding enzo er los bovenop liggen.
Dat is niet de opstelling.....
[Bericht gewijzigd door Paul-RT op (14%)]
Thevel
Golden Member
Hij moet rechts ruimte houden voor de banaanstekker aansluitingen, misschien wel +5 +6 +12 +24 en -5 -6 -12 -24V 
marcob
Golden Member
People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years
Paul-RT
Magneetstrips? Nee, echt niet
Daar heb ik die uitneembare bak voor eronder gezet. Die past er trouwens helemaal in.
Te hoog? De tijd zal het leren. Als dat zo is, zaag ik een gat in mijn buro.
Tl-balk eronder, uitneembare mat-plexiglas erover, heb ik meteen een lichtbak 
Als er flinke vorderingen zijn, post ik wel wéér.
[Bericht gewijzigd door Paul-RT op (26%)]
pros
Op 29 november 2008 19:27:59 schreef Paul-RT:
Te hoog? De tijd zal het leren. Als dat zo is, zaag ik een gat in mijn buro.
Tl-balk eronder, uitneembare mat-plexiglas erover, heb ik meteen een lichtbak
Tijd voor een wedstrijdje "Wie maakt de Dunste Voeding?"
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Heb je die behuizing "hard" geaard? Dan ben je dus niet zo ESD veilig bezig. Beter is het om de behuizing te aarden via een weerstand van 1 Meg. Zo zal er bij een statische ontlading nooit een hoge stroom kunnen lopen. Bij harde aarde lopen er misschien wel tientallen ampere's, daar kunnen halfgeleiders niet goed tegen.
EDIT: Heb je trouwens al gekeken of die voedingen met de 0 aan de aarde liggen? Soms is dat zo (vooral bij schakelende voedingen). In dat geval kun je geen negatieve voedingsspanning maken. Een tweede positieve gaat wel goed.
[Bericht gewijzigd door Benadski op (26%)]
Paul-RT
@ Pros: Ik denk dat ik dan ga verliezen. Ik gebruik (nog) geen smd.....
@ Benadski: Hé, da's een goeie. Ik ga beiden uitzoeken morgen.
Maareh, ik hou het op positieve voedingen hoor. 1 voeding alles negatief is NIET mijn idee.
Voldoende off-topic nu.
Hierbij mijn nieuwste projectje:
Vier witte LEDjes. Die stukjes stevig koperdraad heb ik zo bemeten dat het geheel precies om een objectief van mijn microscoop past. Zo kan je een biologie-microscoop die met doorvallend licht werkt, gebruiken voor ondoorzichtige objecten zoals chips 
Heel eenvoudig, maar het stelt mij in staat om veel helderdere plaatjes te maken dan voorheen met mijn bureaulamp
Voorbeeld:
Een Bluetooth-transceiverchip met geïntegreerde spoelen 
Zes windingen met een diameter van 0,15 mm 
timmie
niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
RES showt zijn vooruitgang van zijn kunstmatige horizon met avr(als ik me niet vergis) zie ook show your projects 10
http://www.circuitsonline.net/forum/view.php?id=64782&query=res&am…
[Bericht gewijzigd door timmie op (25%)]
timmie
niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
@t-baev:hij zit boven de chip waardoor hij er op schijnt hij hoeft er ook niet door te schijnen.
de microscoop werkt op het principe van doorschijning
dus een lamp onder het object.
om te zorgen dat hij ook niet doorschijnbare objecte goed kan zien heeft hij een led opzet gemaakt die op het principe van opschijning werkt.
@bvbart: zijn voortgang showen zoals er meerdere doen.
nu weten we dus dat hij een printje heeft geetst voor zijn horizon.
echter had iets meer info wel duidelijker geweest.
[Bericht gewijzigd door timmie op (23%)]
@Res
Of laat gewoon je EINDreultaat zien, en niet iedere maand een enkele afbeelding zonder tekst... Voegt namelijk naar mijn mening weinig toe...
Daan Timmer
Ik ben programmeur! geen electronicus! http://www.daantimmer.nl/ Er is een ontwerp! nu nog inhoud :-)
sorry rode usernames, maar ik vind het toch wel grappig wat RES doet, maakt het een beetje spannend :-]