Ik heb hier een digitale schuifmaat liggen waar de batterijen van leeg (weg) zijn.
Merk schuifmaat: Mitutoyo 500-090

In de handleiding schrijft men volgende type's voor:
Battery type IEC NR07
Fabrikant:
- Mallory SP675
- Hellesen SP 675
- Berec SP 675
- National H-CP
- Ucar EP 675 E
- Rov RP 675

Toestel is een kleine 20j oud en ik kan nergens een referentie vinden van bovenstaande batterijen.
Is er iemand die mij hiermee kan verder helpen aub.

Thx
V4

Is het misschien deze:
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=650182

Hier wordt namelijk ook het typenummer 675 gebruikt.
Welke informatie staat er eigenlijk op de batterij zelf?

@ Zerox: dat is wel de goede maat, maar dat zijn zink-lucht batterijen, die zijn speciaal voor hoortoestellen gemaakt.
Nadat je de sticker eraf hebt gehaald zijn ze na 2 maanden leeg gelopen.

Je kunt het beste een LR44 nemen. Die hebben dezelfde maat : 5,4 bij 11,6 mm.

Spanning is dan wel anders, maar dat verschilt tussen 1,5 volt en 1,6 volt dus dat zal het verschil niet maken

LR44 werkt prima, kaartje waar ze oa (en nog veel meer celletjes) opzitten werd voor 1 Euro verkocht bij de blokker.

Groeten, Bram

Neem voor een schuifmaat SR44 batterijen (zilveroxide), die hebben minder zelfontlading dan de alkaline cellen.
Bij voorkeur het equivalent van Varta (V76PX), die geven 0.05 volt meer af en blijven misschien wel 5 x zo lang werken.
Dit uit ervaring met een camera: Bij alkaline hoogstens een week op stand-by, met Varta V76XP máánden!!

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (12%)]

Op de mijne (500-123U) staat dat er een SR44 batterij (11.6 x 5.4mm) in moet.

Er zat een Philips 357 celletje in toen ik hem 2ehands heb gekocht. Afmetingen 11.5 x 5.3 (wellicht is dit de marge)

Toen dat celletje leeg was heb ik er eentje uit de Blokker 1Euro set in gestopt die paste. Nou ja, kwa diameter dan. Hij was iets dunner en ik heb er een dun plakje schuim mee in geduwd. Werkt goed genoeg. Zeker voor die prijs. Tot nu toe gaat het al weer 6 maanden mee, maar ik gebuik hem niet veel.