Ik heb een nieuwe radio ingebouwd omdat de oude stoorden !
na inbouw van mijn gekeregen Silvercrest radio heb ik het probleem nog??????
in heb de antenne op dak geheel schoongemaakt en opnieuw terug gezet.
maar probleem nog
het probleem is als volgt
als ik de radio aanzet stoort hij heel erg(FM)
als ik dan ga rijden dan geeft hij bij elk gebouw of boom een stoor geluid.
er is geen fluit via de moter te horen!!!!
ook heb ik een nieuwe draai antenne op dak gezet?
ik heb een kia joice.
iemand een idee waar ik dit in moet zoeken?
kan het met straling te maken hebben van bijv. de computer/klokje?????

Wat voor storing heb je? Gewoon slechte ontvangst met ruis, of brom, of wegvallen van het signaal?

Mogelijk heb je een breukje in je antennekabel. Je kunt eens proberen of je met een stuk normaal draad wel wat beter ontvangst hebt.

hallo

bedankt voor de snelle reactie

hij stoort al asl ik de radio aan zet op de fm zenders!
en als ik lang bomen rijd dan is het niet meer te verstaan zo erg stoort hij
het gaat niet via de moter dus geen zoem geluid.

wat bedoel je met een los draad aansluiten???

Heb je ook momenten dat de ontvangst wel gewoon heel goed is?

Heb je ook storing op bepaalde plekken als de motor uit staat?

Ik ga er van uit dat je antenne aansluiting niet goed is. Met een los stuk elektriciteitsdraad in de antenne aansluiting kun je eens kijken of je dan wel ontvangst hebt (niet tijdens het rijden gaan zitten prutsen, hè).

Als dat zo is, dan zit er ergens in je antenne kabel een breukje.

Ik zou zeggen: bouw die radio maar weer uit, en probeer 'm eerst eens los aan de praat te krijgen zonder storing. Zo kun je zien of het aan de radio ligt of aan de auto.

ik heb soms goede ontvangst en heeeeeel vaak storing.
vaak als ik op een open geboed rij dan is het beter dan op een provinciale weg met veel bomen dan zeer slecht !!!!

als ik de radio vastpak dan is de ontvangst prima maar zodra ik hem inbouw gaat hij storen ???????

En de connector van de antenne dan? Of de antennedraad zelf?

-edit-
Wat 6502 zegt idd

[Bericht gewijzigd door JuuL op (19%)]

geen idee waar ik moet zoeken?
conector bedoel je die in de radia gaat?
is deze simpel te vernieuwen dan??
hoe aan te sluiten dan???????

kan ik de antenne draad doormeten ook toevallig?
of er een breuk in zit?

Ja een connector die in je radio gaat met een pin eraan.
Zit wellicht een dikke roze draad aan.

http://images.forum-auto.com/mesimages/345416/3262891370601_l_f_m_2.jpg

of zoiets
http://medias.pearl.fr/images/produit/grand/PE1414.jpg

Je hebt hem toch wel aangesloten he...?

Multimeter op weerstandsmeting. Binnenste pin antenneconnector aanraken. En -bij je antenne- ook de binnenste draad aanraken. Zou lage weerstand moeten opleveren.

dus afknippen mijn huidige conector en dan welk draad waar?
zal wel dom zijn hoor die vraag !!!

Nee niet afknippen... Uit je radio halen.

De binnenste pin moet je met 1 van je multimeter pennen aanraken. (Of die pen die uitsteekt op bovenste foto)
En de andere bij je antenne losschroeven oid en de binnenste draad aanraken met je andere multimeter pen.

en als dit goed is?

kan het ook een ardings probleem zijn of storing door een ????tijd.temp computer?

Als het klokje standaard in de auto gebouwd zat, dan zal die vast niet storen. Bovendien zou die dan _altijd_ storen, niet alleen in de buurt van bomen, toch?

Je hebt een antenne probleem, en dat moet je oplossen.

Mogelijkheden:

• De antennekabel (zie foto van de connector hierboven) ziet niet goed in je radio geduwd;
  • Of de connector zit niet goed aan de kabel vast (maar als die er niet door jezelf maar door de fabriek aangezet is, dan zal dat wel goed zitten);
  • Of er zit een breukje in de kabel (doormeten met multimeter);
  • Of de kabel zit niet goed aan de antenne (op je dak dus) vast;

Nou, genoeg na te kijken, lijkt me zo.

kun jij uitleggen of doormiddel van een plaatje hoe de antenne op mijn dak en doorvoer moet zitten !!!
\mijn garage heeft deze wel eens losgemaakt voor het schoonmaken van ocsidatie !!!!
kan het zijn dat die daar verkeerd zit aangesloten?????

In je dak (of spatbord, of waar dan ook) zit een gat waar je antenne bovenop geschroefd zit. Aan de onderkant zit aan de antenne een connector waar je draad op vast zit geschroeft/geklikt, of de draad zit er altijd al vast op.

In het laatste geval (vaste draad) dan kun je er niets zelf aan doen en mag je (voorlopig) denken dat daar het probleem niet zit. Als het echter een connector is, dan is een paar keer los en vast draaien misschien genoeg om het contact weer wat te verbeteren.

En bedenk: door praten los je het probleem niet op, je moet ook echt dingen doen! (Het is tenslotte geen politiek... :))

Tja..,KIA ahum... ;)
Wat wel eens wil gebeuren is dat als de radio terugschuift dat de antenne kabel los gaat zitten, vooral met die platte connectors wil dat nog al eens gebeuren.

Is het toevallig een antenne met een versterker er in ?
zo ja dan is waarschijnlijk de + draad van deze versterker niet aangesloten.

de redenen waarom een autoradio niet goed ontvangt :

1 slechte massa van de antenne.

dit kan zijn dat er roest aan de voet van de antenne zit.
of het dak heeft een coating aan de binnenzijde van het dak. en dus moet de coating open worden gekrast.

2 kabel breuk in de antenne kabel.

het zou kunnen dat de kabel onderweg beschadigt is of dat er een schroef ergens door de kabel is gegaan.

3 Het is een versterkte antenne.

het kan zijn dat de + draad niet is aangeloten van de antenne versterker.

4 het is een combi spriet dat betekend 1 antenne voor zowel radio als b.v. gsm en de verkeerde antenne aansluiting is gebruikt of het filter is defect /niet aangesloten.

5 de Radio is kapot (maar gezien het een nieuwe is en de oude zoals ik lees ook problemen had lijkt dit niet het geval).

6 er is een verkeerde antenne op het dak geplaatst die niet geschikt is voor fm radio.

Wanneer je al deze zaken hebt uitgesloten dan zou de radio gewoon moeten ontvangen.

groet,

Remi

het is weer zo ver !!!storing

nu is het geheel gek en onoplosbaar