Hallo,
Ben op zoek naar een schema om diverse VU-meters aan te sturen volgens diverse frequenties. Had al eens geprobeerd met een analoge stereo equalizer met 2x10 schuifpotmeters maar dit lukte niet zo goed omdat de signalen verzameld worden in één centraal IC. Heb eigelijk een schema nodig van een klein netwerkje van spoeltjes en condensatoren met variabele potmeters om zo de verschillende frequenties te kunnen nabootsen. Als ik dit dan 20 keer maak heb ik mijn 2x10 stereo analoge VU-meter. De nauwkeurigheid is hier niet van tel, als de analoge metertjes maar op verschillende wijze uitslaan op éénzelfde audio ingangssignaal.
Mvg, Luc
Tommyboy
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
Waar je naar op zoek bent, is een bandpassfilter, zoek eens op die term, 99% zeker dat je wat vind (ik heb een paar jaar geleden namelijk een zelfde soort vraag gesteld
)
Aaaah, hebbes. Het is al een oudje
http://www.circuitsonline.net/forum/view/5089/1/
[Bericht gewijzigd door Tommyboy op (21%)]
Hey Tom,
Dank van je snelle reactie en intressante link, is idd al een oudje! Heb schema van T-filter gevonden met formule voor verschillende frequenties maar zoek nu een schema van opamp met negatieve terugkoppeling met componentwaarden. Niet zo echt duidelijk via google, heb jij zoiets in het gamma?
Thx, Luc
Tommyboy
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
Helaas heb ik dat niet zo snel op voorraad, sorry. Je kan trouwens ook overwegen om een bandpassfilter te maken van een lowpass en highpass filter in serie.
Geen probleem, heb zo'n serie bandpassfilterschema in mijn archief gevonden, ga dit is even uitzoeken.
Bedankt van de info.