Heb een Fluke 289 true rms multimeter aangeschaft. Prachtig ding,maar...Wanneer ik hem registreerde bij fluke, gaf men mij de mededeling van een firmware upgrade te doen. De versie was "1.0" en nu 1.1.Voor de firmware1.0 was er de software3.3 nodig om alles uit te lezen via pc.Nu bij formware 1.1 is de softw versie 3.4 nodig. Geen probleem, gewoon downloaden en klaar.Maar...ik krijg altijd de melding"vorige softw 3.0 of3.3 niet gevonden.Toch is deze al geinstalleerd. Ik heb dit nu op 1 laptop en 2 pc's geprobeerd, maar krijg steeds hetzelfde.
Weet er iemand raad??

Gr Carl

De helpdesk van Fluke?

Dat heb ik gedaan, maar daar heb ik nog geen antw op gekregen.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (50%)]

En aks je nu eens terugging naar de zaak waar je hem gekocht hebt en zegt dat ze een meter met verouderde firmware verkocht hebben en of de winkelier die even wil upgraden??

Dat is het probleem.
Hij is tweedehands gekocht, en de verkoper woont te ver af. De verkoper heeft geen fout. Hij was nog niet geregistreerd en was maar een paar weken oud.De firmware is ok,de meter werkt perfect.Ik moet enkel een update doen van de software om alles op de pc uit te lezen, en dan krijg ik de melding dat de vorige softw versie niet gevonden is op de pc!

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (27%)]

Welke Windows versie + patches?
Werkt de communicatie tussen PC en Fluke wel?

Windows XP Prof nederlands. Bij de vorige firmw versie werkte alles wel.Wat bedoel je met"patches?"

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (48%)]

http://www.circuitsonline.net/forum/faq#replys graag even lezen, anders wordt dit zo'n echo topic.

Ik neem aan dat je het over de FlukeView Forms software hebt. Je kan volgensmij gewoon een update van de fluke website downloaden: http://www.fluke.nl/comx/support.aspx?locale=nlnl&page=/pages/fvf_…

Edit: was iets te snel, zie dat je dat al geprobeerd hebt. Je moet wel de versie 3.3 geinstalleerd hebben. Mischien werkt het alleen goed als je op de default plek installeerd (zowel versie 3.3 als 3.4).

[Bericht gewijzigd door Lexy op (32%)]

Ik kan enkel kiezen waar ik versie 3.3 installeer,maar niet waar versie3.4 wordt geinstalleerd.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (73%)]

Hmm, Mischien versie 3.3 eerst weer de-installeren en weer installeren en daarna versie 3.4 weer daaroverheen installeren.
Ik heb trouwens net mijn versie 3.3 naar 3.4 geupgrade zonder problemen.

Dat is raar.Bij mij lukt het van geen kanten.Zelfs al op diverse pc's geprobeerd.In welke folder heb jij het geinstalleerd? Bij mij staat hij in"program files/fluke

Mijn volledige pad naar de hoofddirectory:

C:\Program Files\Fluke\FlukeViewForms

Inderdaad. Bij mij ook.Toch heb ik altijd dezelfde melding:"To install this update you must have FlukeView Forms basic 3.0 or later currently installed on your computer" De nieuwe versie is FlukeViewFormsBasic3.4WebUpdate.exe. Is dit bij U ook?

Nee, maar er zijn 2 versie: Basic en Plus Designer. Mischien moet de andere versie (Plus Designer) proberen.

Ook al verschillende keren geprobeerd :-( Geeft: geen geldige win32 toepassing. Zou het kunnen dat ik een corrupte versie 3.3 heb? Heb het nu geprobeerd op elke pc hier in huis.

Heb zojuist mijn pc geformateerd,backup terug gezet en nog altijd hetzelfde resultaat.

Gevonden ergens anders:
http://www.flukecommunity.com/forums/showthread.php?t=2915

[Bericht gewijzigd door leopard001 op (14%)]

Dat kan, hoewel de applicatie hiervoor toch goed functioneerde? Wat ook nog kan, is dat je last van een virus hebt en daardoor de installatie van 3.3 is veranderd. Vaak gebeurt de detectie van een vorige versie op basis van een HASH code (vingerafdruk) een virus kan dit veranderen.

Wat ook nog kan is dat je installatie files van 3.4 niet goed zijn. Ik zou een nieuwe downloaden en weer proberen.

Die fout van "Geen geldige win32 toepassing" gebeurde dat bij het opstarten van flukeViewFormsplusDesigner3.4WebUpdate.exe ? zo ja, dan opnieuw downloaden.

Neen geen virus.Heb nu alles geprobeerd op4 pc's,,!!
Heb de nieuwe versie al verwijderd en terug gedownload..

Dan zou mijn conclusie zijn dat je 3.3 versie corrupt is o.i.d. Ik zou contact opnemen met Fluke.

Ik kan geen enkele versie 3.0 of 3.3 vinden op diverse websites. Ik wacht dan maar op antwoordt van Fluke zelf.

Heb vandaag met Fluke België gebeld en zij wisten van het probleem. Ze hebben me een link doorgemaild die een paar uur "online" staat. het is juist hetzelfde progr., versie 3.4, maar dit progr kijkt NIET of er een andere(betaalde) versie geinstalleerd is.
Alles opgelost, bedankt aan iedereen die geholpen heeft.

Gr Carl