kan iemand mij vertellen hoe ik een infrarood ontvanger aansluit op een interne ir-header in een computer, dus niet via een poort. mijn moederboard heeft nl een aansluiting voor een infrarood poort. hij heeft 6 pinnetjes waarvan er maar 5 gebruikt worden. 1=leeg, 2=key, 3=+5v, 4=gnd, 5=irtx, 6=irrx. alvast bedankt
Michaël
I like it when a plan comes together http://www.geocities.com/elektrozone
MADdie
Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
Op ma 08-04-2002 23:12:01 schreef wilfred:
kan iemand mij vertellen hoe ik een infrarood ontvanger aansluit op een interne ir-header in een computer, dus niet via een poort. mijn moederboard heeft nl een aansluiting voor een infrarood poort. hij heeft 6 pinnetjes waarvan er maar 5 gebruikt worden. 1=leeg,
2=key, 3=+5v, 4=gnd, 5=irtx, 6=irrx. alvast bedankt
Welkom bij CO!
Als ik zo kijk naar wat je zegt;
een IR led op pin 4 & 5
een photo transistor collector op 4 emitter op 6 en ik denk als je een transistor gebruikt de basis op 2
of een photo diode op pin 4 en 6
Ik hoop dat je hier iets aan heb??
Helaas weetikniet waar die 5 v terminal voor is Sorry
[Bericht gewijzigd door MADdie op ]
Op wo 10-04-2002 11:59:31 schreef Stefan:
[...]
Welkom bij CO!
Als ik zo kijk naar wat je zegt;
een IR led op pin 4 & 5
een photo transistor collesor op 4 emissor op 6 en ik denk als je een transistor gebruit de basis op 2
of een photo diode op pin 4 en 6
Ik hoop dat je hier iets aan heb??
Helaas weetikniet waar die 5 v terminal voor is Sorry
Stefan was dit nou? een fotodiode heeft een collector en emitter, geen colessor en emissor.
En een basis heeft het ding helemaal niet. Dus dit lijkt me nogal gzwam.
Groetjes
Sven
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
sven... er zijn wel fototransistors met een basis hoor !!
en die emissor en colessor was inderdaad een beetje vreemd:)
MADdie
Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
Op wo 10-04-2002 16:49:35 schreef Erik:
sven... er zijn wel fototransistors met een basis hoor !!en die emissor en colessor was inderdaad een beetje vreemd:)
sorry hoor, de benamingen weet ik nie echt goed, maar ik weet wel waar die voor zijn. Dus Sven leave me alone voor dat ik echt kwaad wordt!:(
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Op wo 10-04-2002 17:30:27 schreef Stefan:
[...]
sorry hoor, de benamingen weet ik nie echt goed, maar ik weet wel waar die voor zijn. Dus Sven leave me alone voor dat ik echt kwaad wordt!:(
nou nou niet zon raarpraat zeg
MADdie
Op wo 10-04-2002 17:41:26 schreef Erik:
[...]
nou nou niet zon raarpraat zeg
![]()
[offtopic] Ik zit midden in mijn SO week, en ben een beetje pissig,sorry daarvoor. Maar ik werk altijd met e c b en alleen van de b (basis) kan ik de juiste benaming goed ont houden. Ik weet wat het doet en weet wat het is alleen de benaming wil niet lukken (net als latijn
) [/offtopic]