"maar dan moet je hem thermisch koppelen met de wand van dat ding"
Kun je dan niet eenvoudiger dat ding tegen de buitenwand van je etstank plakken ?
Groeten, Bram
hadv
Just find out what you like and let it kill you

De audio-output van m'n nieuwe MB is onvoldoende voor een koptelefoon, dus maar even een 2xLM386 in elkaar geknutseld. (Nu nog een knopje voor de potmeter vinden...)
De tweede LM zit onder die condensator 
Thevel
Golden Member
hadv
Thevel,
Ik vind de ruis nogal meevallen, maar het kan natuurlijk altijd beter.
Het is sowieso niet de definitieve oplossing, maar ik werd er simpel van dat ik onvoldoende volume had.
Ik heb, volgens mij hier ergens, een link naar een andere schakeling gevonden http://sound.westhost.com/project109.htm en die ga ik binnenkort uitproberen.
Heb je wellicht nog andere suggesties?
Dat project van Elliott is een aanrader, ik gebruik hem met een koptelefoon die al bromt als ik de tip ervan aan iets geaards tik, totaal geen ruis, OPA2134's in de uitgang.
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 22 april 2009 00:17:45 schreef thevel:
ik vind een LM386 een slechte keuze voor een koptelefoon versterker, het ding ruist behoorlijk.
de ruis is het minste. het sluipverbruik van dat beest is horrible.....
pak dan toch een tda7050 of een andere moderne stereo koptelefoon versterker vhip.. der zijn er genoeg..
hadv
7050 heb ik ook liggen. Maar ik heb net gewoon een losse geluidskaart (SB) besteld. Het probleem bij de oorzaak aanpakken ahw. Zelfbouw is leuk, maaar je moet je telkens afvragen waar je je tijd/energie aan besteedt. Ik heb nog zat projecten liggen die "uniek" zijn en waar ik tijd voor nodig heb...
ronw
Golden Member
Voor de LED-liefhebbers mijn eerste prototype met de AMC7140. Deze is speciaal berekend voor 3W LED's/700mA.

http://www.uploadarchief.net/files/download/amc7140_led-driver_v1-01.j…
Zonder verdere ingrepen kan een ingangsspanning van 50V worden gebruikt, en kunnen dus theoretisch 13,7 LED's worden gestuurd!
Met 4 LED's werd het IC al redelijk warm, maar niet verontrustend.
De LED's begonnen wel te koken, dus snel de stroom uitgezet...
ronw
Golden Member
Tuurlijk, tuurlijk...
Ik moest enkel weten of de schakeling werkte. Uiteindelijk moet ik 24 LED's in een vitrine inbouwen. Alle LED's worden op een stuk koperen buis gemonteerd.
Die leds, als je nu gewoon de led hebt (smd geval, niet met het plaatje erbij aan) hangt de metalen onderkant dan aan de kathode of anode? of is het daarvan geisoleerd?
nonkel_dw
nonkel dw
Hoi,
Ook weer eens een projectje van mij kant.
Een miniwebserver:

Naturlijk ook de onderkant 
Alleen zoek ik nog iemand die me kan vertellen hoe ik die HTML pagina's moet opbouwen .
iemand ervaring
?
Lithium
Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt
Leuk ontwerp nonkel_dw 
Heb ook een pic web server ga er binnenkort aan beginnen 
Laat het je wel weten.
jalee
met vriendelijke groet, jalee
@nonkel_dw:
dat is zo een bordje van futurlec? Die html pagina's is echt niet moeilijk? Welke TCP/IP stack gebruik je?
Robin
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Haha! Je kunt wel een embedded webserver maken, maar vervolgens kom je tot de conclusie dat je er ook iets op moet zetten, maar geen idee hebt hoe HTML werkt. Geweldig!
Nieko
LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P
Haha idd 
HTML is wel snel en gemakkelijk geleerd.. Zoek maar eens op google 
Interessant word het pas als je ook PHP scripts met MySQL oid er op kunt zetten 
AVR_N()()B
Een FM zender van 5watt/5km is geen kleine zender | !
Eey nonkel ik heb aardig wat verstand van html.
Het is ook niet moeilijk, mix er wat CSS en PHP door heen en je hebt een mooie website.
Maar heb je schema's ?
PHP en CSS, ik vraag me af of die Pic dat wel leuk vind, geen idee wat die allemaal aankan kwa snelheid.
maar een webserver met een pic lijkt me ook wel wat, html kan ik wel.
alleen TCP/IP stacks, wordt beetje pittig, en iets meer geheugen voor webpagina's is ook wel leuk.
sd kaartje iemand, alleen dan heeft die pic nog meer te doen.
maar idd, schema's en eventueel programma zou wel leuk zijn 
Het gaat hem niet zozeer om de HTML code.. die kan elke meer-dan-middelmatige-computeraar wel. Het gaat hem om, hoe steek je die code in een µC...
Daarnaast is PHP bijvoorbeeld niet echt haalbaar, want die scripts moeten op de server uitgevoerd worden, en moet je dus nog een hele omgeving hebben... Als je HTML kan uitvoeren mag je blij zijn 
ronw
Golden Member
@stefhead
Goede vraag
Ik meen begrepen te hebben dat oudere generaties power-LED's daarom geïsoleerd van het koellichaam gemonteerd moesten worden. Nieuwere generaties zouden geïsoleerd zijn.
Wellicht dat dat ook voor smt-LED's geldt.
@T-baev
Ja, je zou verbaast staan als je zag wat ik heb uitgebroedt! Ik moet de LED's beweegbaar door de bovenkant van de vitrine monteren. Dus een plaatje koper op koperen buis gesoldeerd, en op het plaatje wordt de LED gemonteerd. De buis door het gat in de bovenkant van de vitrine en daaraan vastgeschroefd. Krijg je dus een soort van spotje dat te richten is op de diverse zaken die in de vitrine tentoongesteld worden.
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
hah ! PHP op een pic. welja. en loop er meteen Apache, mySQL, de zend libraries en gooi er meteen ook een Wiki en phpBB op ...
nonkel_dw
nonkel dw
Op 23 april 2009 23:24:32 schreef Nieko:
Haha idd
HTML is wel snel en gemakkelijk geleerd.. Zoek maar eens op google
Interessant word het pas als je ook PHP scripts met MySQL oid er op kunt zetten
Ik kan best wat HTML alleen zit het er een beetje anders uit om Bv. variable weer te geven of om poortjes hoog te maken.
Deze HTMl zit in de microcontroller zelf.
Ik zal daar maar eens een topic over openenen...