Heren,
Van bovengemoemd audio-systeempje is (alleen) het display volkomen dood. Alles werkt verder prima inclusief de on/off indicator.

Wie kan mij een tip geven?

Met groet,
Hendrik Willem

voedingspanningen op het display checken.
Heefd dat ding overigens geen back-light ? wellicht deze kaduuk.

Solderingen nalopen.

Volgens mij heeft dit setje een FL display. Controleer inderdaad alles op losse soldeerverbindingen.
Op de buitenste aansluitingen moet een paar volt AC staan, en T.O.V. de massa zal er een negatieve spanning moeten zijn.
Deze is meestal zo rond de 25 a 30 volt.

Daarnaast kunnen de elco's voor die negatieve spanning ten einde zijn, een zwak oplichtend display duidt daar op.

Heren,
Bedankt voor de wel zeer snelle reacties! Ga vanmiddag aan de slag en dan horen jullie het wel.

Groet,
Hendrik Willem

Heren,
Heb met een loep de soldeerverbingen bekeken, ziet er allemaal prima uit. Daarna alles in elkaar gezet en met tikken op vele plaatsen gezocht naar slechte verbindingen; ook geen resultaat.Lekkende elco's niet gezien; of ze allemaal in orde zijn moet nog blijken.
Heb nu actie ondernomen om via internet ("Service Manuals")het schema te kopen want dan kan ik zien wat ik ga meten.

Houd jullie op de hoogte.

Hendrik Willem

Hallo Hendrik Willem:

Ik heb hier een UX-G33 staan waarvan het display ook bijna niet meer te zien is.
Bij dit setje zit er een "dimmer" knop op de afst bed.
Als je die uit zet "dim Off" is het hier nog net te zien.
Bij dit setje is het er langzaam ingeslopen, als dit bij jou ook is gebeurt denk ik zeker aan slechte elco('s).
Moet hier dus ook nog een keer mee aan de gang.
Maar ja, dit is van mezelf, dus geen tijd he?

Mvg Tien.

Slechte elco's hoef je niet te 'zien'. Gewoon vervangen.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (19%)]

Opgelost!

Na vertraging met betalen eindelijk het servicemanual kunnen downloaden.
De tips wezen al in de richting: de voedingsspanning van het display (F+) was niet in orde. De oorzaak was een defecte zekering CP 901(ICP-N10-T) van de firma Rohm. Natuurlijk direct afgevraagd waarom dat ding defect was; zit er niet voor niets in. Na een tikje erop was hij ohms weer in orde, maar na toepassen in het circuit direct weer defect.De elco direct daar achter (C955) vervangen; gaf echter geen verbetering.
Zekering vervangen door een ander type. Stroom door deze zekering bedroeg 160 mA, en dat moest de originele zekering gemakkelijk kunnen hebben volgens de databoeken.
Alles werkt perfect! Kennelijk toch alleen een defecte protection.

Hartelijk dank voor de ondersteuning!

Hendrik Willem

Hallo Hendrik,
Is het mogelijk dat ik een copie kan krijgen van het schema van de UX-G30.
Mijn display werkt n.l ook nniet meer.
Groet, Andre

Waarschijnlijk gaat de topicstarter na 15 jaar niet meer reageren, maar ik vermoed dat je met deze link de service manual gewoon gratis kunt bemachtigen, het is een bekende site hier:

https://elektrotanya.com/jvc_ux-g30,g33,g35.zip/download.html

Heel veel dank voor de manual. Hier kan ik wat mee
Groet Andre