denk het toch niet... voor de ACS712 heb je weinig rand-componenten nodig, bij die van jouw, de AD8215 is nog een shunt nodig... deze zijn vrij prijzig...
In de meeste voedingen ZIT al een shunt voor de stroombegrenzing, bij een beetje logische waarde van die shunt hoef je er alleen maar een DVM in mV mode overheen te zetten.
Red-E
Gr. Red-E || There are only 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't ||
@Sine: een DVM?? zit wel in de elektro maar daar heb ik nog nooit van gehoord 
moet nog even een en ander uitzoeken maar neig er toch naar om zoon ACS712 van 5A te gaan gebruiken:) eenvoudig doeltreffend en niet te duur 
heb ook al rond gekeken en ze zijn redelijk goed te verkrijgen 
ga vandaag of morgen beginnen met het ontwerpen van mijn schema's 
als basis gebruik ik de CO-labvoeding
veel goede dingen over gehoord/gelezen 
[Bericht gewijzigd door Red-E op (10%)]
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Sine doelt op een Digitale VoltMeter. Een paneelmetertje dus. Die dingen zijn spotgoedkoop en redelijk accuraat. Je hebt voor elk metertje wel een afzonderlijke (galvanisch gescheiden) voedingsspanning nodig.
Red-E
Gr. Red-E || There are only 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't ||
oke
maar ik wilde die metertjes juist niet gebruiken, als hobby project om er iets van op te steken wilde ik het dus zelf maken.
tevens scheelt het me een heleboel plaats in mijn behuizing (lees op de frontplaat) als ik één display gebruik ipv 2 (een voor de spanning en een voor de stroom)
ik zal jullie in een nieuw toppic (als dat mag) op de hoogte houden van mijn vorderingen en daar eventuele problemen bespreken 
Blijft het zelfde toch ?
De shunt heb je in ieder geval al, daar een opampje aan zoals pros beschreef en je bent klaar.
Hou er rekening mee dat je met de ACS712 mogelijk slecht gebruik maakt van de resolutie van je ADC.
Het ligt eraan tot welke stroom je gaat meten.
Een opamp schakeling heeft het voordeel dat je hem precies kunt fitten naar je ADC range.
Red-E
gaat het om R3 (0R83/5W) in dit schema(CO-voeding)?
http://www.kg-uitdaging.nl/COlabvoeding/CO%20labvoeding%20V2%20schema.…
als dat zo is is het idd erg makelijk
dan is een opamp-schakelingetje idd een mooiere oplossing...
maximale stroom die er bij deze voeding kan gaan lopen 1.5A dus met een weerstandsverhouding van 1:1 in de schakeling die pros geeft zou het neer komen op 1.5V aan de uitgang...toch?
en als ik de range wil vergroten moet ik de verhouding aanpassen zodat de opamp zijn werk als versterker gaat doen (zoals eerder beschreven)
pros
Als je die opamp-schakeling wil gebruiken, kan je overwegen om tussen R2 en R3 een potmetertje van bv. 100R te plaatsen, en de loper daarvan met de niet-inverterende ingang van de opamp te verbinden. Als je dan de opamp even verwijdert, en punt C met GND verbindt, kan je de pot zodanig instellen dat de spanningen op A en B precies gelijk zijn.
Vervolgens kan je de opamp terugplaatsen, nadat je de verbinding C <--> GND terug verbroken hebt. Waarschijnlijk meet je nu opnieuw een spanningsverschil tussen A en B. Vloek niet, dat is te wijten aan de ingangs-offset van de opamp, niet aan de spanningsdeler. Dit werk je weg met de gebruikelijke potmeter tussen de offset-pinnen v/d opamp en GND.
Red-E
@pros:
ik snap even niet hoe ik het aan zou moeten sluiten...
ik dacht de schakeling echt over R3 te zetten, dus R3 is de shunt...
het idee van de potmeter had ik ook al gevonden 
pros