Mijn versterker Denon 720 geeft aan de rechterkant soms geen geluid,of heel zacht,ik heb het een tijdje kunnen oplossen door eerst naar cd speler te luisteren en dan overschakelen naar Tuner met volumeknop heel veel ver open, en dan deed de uitgang het weer, uiteraard heb ik al boxn en luidsprekerkabel verwisseld, maar probleem blijft Rechts!Maar nu geeft de box constant een heel zwak geluid, wat ik doe!! Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn??? Winkelverkoper zegt, kan niet meer hersteld worden er zijn geen onderdelen voor te krijgen daar de versterker al een 10 jaar oud is?? Ik lees het graag,
Eric

Tja zijn al zovele topics over geweest.
Kunnen een aantal dingen zijn, en hoe handig ben je?

- speaker relais
- potmeter voor volume
- balans regeling
- speaker selector
- ingangs selector
...

Heb intussen ook al een paar zaken gelezen, zekers wat die relais betreft,ik ga maat van me het even laten nakijken, want zelf heb ik er echt geen verstand van...

Wees maar blij dat de fout nu constant optreed en niet af en toe.
Aan de hand van de service manual(schema) kun je het signaal met se scoop volgen.
Er zal wel geen specifiek ondedeel kapot zijn.
Waar je zeker even naar moet kijken...
Op de Print zijn hier en door stukjes rubber geplakt(een soort tochtstrip zeg maar) hieronde wil het koper van de printbaan wel eens gaan oxideren.
Repareren is dus goed te doen.
Douwe

Twee veel voorkomende euvels zijn:

TC9152P ingangs-selector ic.

Voltage regelschakeling voor +/- 15 volt,vooral de fets daarin.

(selector source-tape,vuile schakelaar)

Ik heb maat van me de versterker laten nakijken, heeft een paar solderingen vernieuwd en heeft relais met kontaktspray ingespoten en we zijn intussen 3 weken verder en versterker doet het nog steeds goed!! Iedereen bedankt voor de info wat de herstelling betreft!! Groetjes Eric