Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 4

Dit topic is gesloten

Op 18 februari 2010 09:04:51 schreef T-baev:

Gisteravond mijn bureau helemaal leeggemaakt.

Wat ik altijd doe als ik zelf een bureau maak of ergens een plank neerzet: hoeken in de loop afronden met een decoupeerzaag. De paar cm2 die je 'verliest' wegen niet op tegen het gemak van geen bureauhoekpunt in je zij of dij als je er langs loopt.

die foto heeft de bureaustoel verrast , gezien hij nog in slaapmodus is :) is verder een leuk stekkie zo . ben ook zo begonnen thuis en naar de schuur verhuisd toen de zolder te laag werd voor mij.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

De bureaustoel is kapot. :p En hij rolt ook niet meer zo goed.

ik gok een m6 boutje en een set rubber wielen van de ikea ( 5 euro ) en hij is weer 100%

Ikea heeft rubber wielen voor 5 euro? Dat zou wel handig uitkomen, m'n huidige wielen werken voor geen meter op 't laminaat.

edit: deze? Past dat op elke bureaustoel?

[Bericht gewijzigd door Jochem op 19 februari 2010 07:14:35 (30%)

If you want to succeed, double your failure rate.
Turbokeu

Golden Member

Is theorethisch standaard.

Let wel op dat er specifieke wieltjes bestaan voor vloertapijt (standaard) en laminaat/parket.

Wij hebben indertijd alle wieltjes van onze bureaustoelen (van Buromarket) in ons kantoor vervangen door wieltjes voor parket.
Ik heb hier dus nog een paar tientallen ongebruikte originele wieltjes liggen.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Hugo Welther

Moderator

Voor het bureaustoelwieltjesprobleem (3x woordwaarde) bestaat ook een onderleg "mat".
Heb ik hier liggen in het hobby hok. Weerszijde bruikbaar voor beide type ondergrond en stoelwieltjes.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Ik ken ze, maar ik rijd m'n hele hobbyhok rond, dus dan zou ik de hele vloer daarmee moeten bekleden... Liever geschikte wielen :)

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 19 februari 2010 08:05:48 schreef Jochem:
maar ik rijd m'n hele hobbyhok rond,

Een héél bekend fenomeen. ;-)

Een banaan schillen met een vork is slimmer dan een cactus pellen met een afwaskwast. ©Graafvaag

http://foto-uploaden.nl/img/0/7wpf7f1.jpg

M'n werkplek als ik bij mijn ma ben. Op tafel ligt een ontwerp voor een frontplaat voor een nieuw project waar ik aan bezig ben. (ga beginnen).

ik heb marmoleum liggen en zo'n mat heb ik gehad maar ik schoof hem steeds weg als de stoel over de rand heen ging , dus heb ik er een bureaubladbeschermer van gemaakt en die past bijna op het hele bureau . ik heb een nieuwe stoel gekocht gehad en dat was geen goedkope en toch is er in 6 jaar 8x aan gelast en aangedraaid en gestoffeerd en hij wiebelde . op mijn werk ging een bureaustoel weg ( wegens versleten stoffering )en dat was een arbostoel , ik heb voor 1,50 euro een lap zwarte gordijnstof gehaald en erop geniet , en voor 35 euro een nieuwe gasveer en wielen en hij zit prima .

de gekochte stoel was italiaans en die kunnen alleen design maken geen kwaliteit .
overigens liggen die wielen in het magazijn bij de ikea en rubber is fijner voor geluid tegen te gaan als er mensen slapen onder je .
en ze slijten niet zo snel als de plastic wielen .

Tidak Ada

Golden Member

Op 19 februari 2010 07:55:01 schreef Hugo Welther:
Voor het bureaustoelwieltjesprobleem (3x woordwaarde) bestaat ook een onderleg "mat".
Heb ik hier liggen in het hobby hok. Weerszijde bruikbaar voor beide type ondergrond en stoelwieltjes.

Die dingen kun je tegenwoordiggoedkoop kopen bij de KWANTUM. Goedkoper dan bij IKEA

Ik heb vanwege het grootte probleem ook een tijd goedkoop zeil van KWANTUM op m'n parket gelegd. Met exact hetzelfde motief van het mozaïekparket dat ik heb. Dat heeft het een behoorlijke tijd goedgehouden. Allen aan de randen gaat het scheuren en brokkelen. Kosstte overigens maar Hfl. 10,- per strekkende meter (2M breed).

@ TESTMAN:
Bekend probleen met extra slijtage rond de sheet tot gevolg :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

ik weet niet wat je met sheet bedoelt , maar ik heb marmoleum en ik rag al 6 jaar door ijzerboorsel en andere zooi heen rondom mijn bureau en daar vormt zich een ronde bruine plek die ik 2x per jaar eraf haal met thinner , en hij is weer blauw dan .zelfs de krassen die ik maak met schroeven onder mijn wielen gaan na verloop van tijd weer weg .

Tidak Ada

Golden Member

Zo'n transparant geval, waar Hugo het over had

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Om het topic weer wat naar boven te halen wat foto's van mijn nieuwe werkhok. Ik heb sinds kort een nieuwe woning, en langzamerhand begint de werkplaats ook vorm te krijgen. Als eerste een geaarde contactdoos geplaatst (aarde lag al in het doosje voor de grondkabel naar de schuur). Een stevige plank aan de muur voor de meetapparatuur, en lichtere planken erboven voor de verzameling losse rommel. Het buro heb ik meegenomen van de vorige woning, oud maar lekker ruim.
[afbeelding]
De onderste plank biedt momenteel plaats aan een SMD rework station, een BK-precision functie generator, een Telequipment 10Mhz scoop, een Delta switched-mode labvoeding (0-30V, 5A), een HQ soldeerstation en nog wat losse dingen.

[afbeelding]

Binnenkort komt er waarschijnlijk nog een andere scoop bij, dan kan de Telequipment gereviseerd worden. Er moet ook nog een mooie TL-buis onder, want het werklicht is nog wat ondermaats.

is een mooi hokkie , en zo'n kleine delta vis ik steeds langs :(
en handig dicht bij de kliko . en ra stopcontacten dat is een must ..

Tidak Ada

Golden Member

@Green Magic

Wat is die fietsbel op de Delta??

fietsbel met een snoertje? :P nee, dat is een spotje. Model parspot(theaterspots) maar dan kleiner. ;)

de functiegenerator staat toch een beetje weggedrukt.

[Bericht gewijzigd door MAH op 7 maart 2010 19:10:16 (22%)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

zo te zien een mini parspot met optionele kleurfilter . zonde om een delta mee te misbruiken.......

Op 7 maart 2010 19:04:28 schreef Tidak Ada:
@Green Magic

Wat is die fietsbel op de Delta??

Ziet eruit als een PAR30 lampje :D

Correct me if I'm wrong!
pa3gws

Golden Member

Ik hou het op een par 16.:-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Die fietsbel is inderdaad een par-16 spotje. Bij gebrek aan beter werklicht moet je soms creatief zijn.

@Testman
Als die Delta hier al niet tegen kan moet ik me toch gaan afvragen hoe ze daar voedingen bouwen. Maar ik zal een halogeen trafo opzoeken voor je gemoedsrust. :)

Werkplek is inmiddels ingewijd, het is alweer een klein zooitje op het buro.

[Bericht gewijzigd door GreenMagic op 7 maart 2010 21:43:14 (13%)

Tidak Ada

Golden Member

Ah, lekker er bij houden, ook als die TL er hangt. Afe ne toe wat gericht licht met schaduwen en contrast maakt dingen vaakm veel duidelijker.

Ik heb zelf een loeplamp met zo'n ronde TL. Ik zoek daar nu een halogeen spotje bij wat ik er op kan monteren. Dat geeft een veel beter dieptebeeld. Een 3W Luxeon is te weinig, misschien met lens.

een delta kan veel hebben ( sommige meer als een vlisotrap ) maar het is meer zonde... ik testte vroeger voedingen met een 65watt koplamp en daar waren sommige niet blij mee ( vooral de germanium betorde voedingen )

Tijd voor wat beeld van mijn hokken in wording (ja hokken.... ik heb mezelf twee kamers gegeven)

kantoor / electronica hok
http://www.uploadarchief.net/files/download/p3070498.jpghttp://www.uploadarchief.net/files/download/p3070497.jpg

voor het grovere werk
http://www.uploadarchief.net/files/download/p3070499.jpghttp://www.uploadarchief.net/files/download/p3070500.jpg

Ook hier een hoog ikea gehalte. Het een en ander moet nog ingedeeld en ingericht worden maar dat komt wel

Dit topic is gesloten