Op 27 augustus 2010 19:09:05 schreef Henry S.:
[...]
Wie mijn foto's kent weet hoe geniaal ik ben.
... En die weet natuurlijk ook dat je een fortuin aan extra componenten moet spenderen omdat ze soms wel eens in de werkplek opgeslorpt raken
Dit topic is gesloten
Op 27 augustus 2010 19:09:05 schreef Henry S.:
[...]
Wie mijn foto's kent weet hoe geniaal ik ben.
... En die weet natuurlijk ook dat je een fortuin aan extra componenten moet spenderen omdat ze soms wel eens in de werkplek opgeslorpt raken
Moderator
Ik was gisteren op zoek naar ladenkastjes met alleen maar grote laden, helaas niets bij de bouwmarkten gevonden.
Maar bij Leenbakker vond ik A4 ladekasten (afdeling Office) met 6 laden. Kan ik eindelijk m'n krimpkous kwijt (uit de zakjes halen) .
De eerste la ligt al vol met LCD's, ook handig voor klein gereedschap, koelprofielen, buizen, (print)trafo's etc.
ah , de leenbakker daar woon ik erg vlakbij . btw henry waar haal je die zakjes krimpkous vandaan , daar ik de C vrij duur vindt met dat spul .
Moderator
Dit is die grote €15 zak van Van Dijken, welbekend van de radiomarkten.
Ze verkopen op de site nu de kleine zakjes voor €1 per 3...
Ik heb de zakjes niet geteld, maar schat dat er toch 50-100 zakjes in de grote zak zaten. Al tientallen van die zakjes verbruikt (op de dikke krimpkous na).
[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 27 augustus 2010 21:03:37 (37%)
Wat kostte dat ding bij Leen, Henry? Is het ook een beetje zwaar, het ziet er zo omvallerig uit. Kunnen de lades ook los van elkaar? Ik zit even te praktiseren, misschien wil ik zoiets wel in een kastje vastschroeven hier.
En die weet natuurlijk ook dat je een fortuin aan extra componenten moet spenderen omdat ze soms wel eens in de werkplek opgeslorpt raken
Ik ben nooit iets kwijt, behalve....
....hetgeen wat ik nodig heb.
Mijn werkplek past vrij aardig bij de meest getoonde werkplekken hier
Moderator
Op 27 augustus 2010 21:32:14 schreef Jochem:
Wat kostte dat ding bij Leen, Henry?
€32,99
70301307
6 ladesysteem
67x29x39 (hxbxd)
zwart/transparant
polypropyleen
Is het ook een beetje zwaar, het ziet er zo omvallerig uit. Kunnen de lades ook los van elkaar?
Het staat stabiel op de wieltjes, geen idee wat die gaan doen bij gewicht, blijft plastic. Broodbak/tuppeware plastic, van dat taaie.
Ik heb de lades nog niet los van elkaar gekregen, dan heb je btw open lades.
Is ook met 4 laden te krijgen, twee 2x zo hoog en twee 4x zo hoog (schatting).
Misschien wat voor gereedschap en zo.
Ik zou ook eens bij KWANTUM kijken. Die hebben o.a. ook los stapelbare laden, die mij net iets prettiger lijken. Ze zitten meestal naast Leen B op de woonboulevard.
Lidel heeft hier endaar momenteel nog houten ladekastjes voor een vrijwel gelijke prjs. Ik zou zelf echter de stalen A4 kastjes van IKEA, Bouwmarkten of de beide Prijsvechters verkiezen. Je bent dan gelijk RSD safe. Heelaas heeft alleen IKEA ze in het reguliere assortiment, de rest als aanbieding.
Of je moet toevallig tegen een stel grote metalen meerladenkasten aan lopen.
Jammer dat die krengen nieuw zo vreselijk duur zijn.
Vorig jaar heb ik er twee kunnen krijgen die uit een opgeheven verzekerings-kantoor kwamen.
De Lidl heeft af en toe ook een kleine uitvoering van deze kasten in de aanbieding.
Die zijn een stuk betaalbaarder, alleen ze hebben niet van die lage laden.
Ik heb een jaar geleden bij een Marktplaats handelaar, waar ik om een andere reden langs kwam zo'n kastje met 15 6 cm laadjes kunnen kopen met een onderkastje, met 4 diepere laadjes erbij, voor 50 Euro. Hij had er twee en ik heb nog spijt dat ik toen te krap zat om ze allebei te kopen. De metalen ladeindelingen zaten er zelfs ook bij
Het mooist waren die kasten voor A0 tekeningen, die we op het werk hadden. Ze liepen op telescooprails, zodat je zonder problemen ook het achterste vakje kon bereiken.
Hier valt ook nog wel wat te vinden TOPDEQ ladenkastjes
En:
TOPDEQ Tekening ladenkasten
Die laatsten zijn natuurlijk veel duurder, maar je moet het ook gaan vergelijken met hoeveel van die kleine kastjes je nodig hebt. Ook of je een bedrijf hebt, of dat je eigenlijk ook met schoenendozen en sigarenkistjes kan uitkomen...
ik heb ook zo''n ladenkast voor papier maar dan a1 . het nadeel is dat die ao laden niet hetzelfde aankunnen met onderdelen , gezien papier minder weegt . ik heb een lade met schroeven die toch zwaar loopt . maar ik kwam er onlangs achter dat alle laden veel soepeler gaan met wat siliconenspray , of het nou metalen geleiders zijn of plastic op plastic . dat was zelfs met een lade vol met d cellen goed merkbaar .
Die dingen, die ik ken, lopen op kogellgers. We hadden er zelfs trafo's in en vergis je niet in het gewicht van een stapel tekeningen van 5 cm A0!!!
Siliconen, of beter nog teflonspray helpt zeker, maar niet als je 'life lubricated' kogellagers hebt.
die gewichten ken ik maar al te goed , die pakken papier heb ik vaak zat versjouwd gehad . maar til maar eens een lade met schroeven op , weegt wel meer als papier per 10cm2 .
de kogelgelagerde zijn wel de betere laden .mijn bureauladen hebben dat ook , en ook wel nodig met al dat handgereedschap . vroeger was mijn ladegeleider de ladebodem van triplex en brak ook steeds verder af . was wel een leuk bureau dat was gemaakt van psv douchedeuren met ingekraste teksten van spelers uit de 60's en 70's .
Ja, Da's waar je Pa en Ma zaten/zitten in de drukkerswereld. Was ik even vergeten...
Maar wat dacht je van een volle hangmappen la? Die hangt aan de zelfde telescooprails.
Ik ga overigens binnenkort een uitschuifblad aan m'n werkbureau maken op dergelije rails. Ze kunen 100 kg hebben
Die multiplex heleiders ken ik ook van LUNDIA. Leuk voor een laadje met sokken, maar geen echt grote gewichten....
yep ,de ladenkasten waren een erfstuk en er was ook geen ruimte meer voor de kasten na de verhuizing .er zaten eerst films in die konden eigenlijk allang weg door de digitale opslag die er was .
die hangmapkasten kunnen ook veel hebben en een goede kast heeft een systeem dat er max 1 lade open kan anders dondert de kast om . op m'n werk zitten er 5/8 moffen en cai materiaal in die oude kasten , een kast met hoge lade zijwanden is wel wat zeldzamer , meestal alleen die 60's en 70's kasten hebben dat nog .
Golden Member
Ik voel me wat dom de laatste dagen maar nu weet ik de reden, ik heb mijn hok opgeruimd
Zo'n plastic ladenblock heb ik ook. 3 laden van sunware. De wieltjes heb ik er onderuit gehaald. Is best degelijk maar toen er zware philips sampling scopen boven op stonden werd het toch wat wankel. Nu heb ik een houten kastje gemaakt met 2 laden. Een met kartonnen schotjes en mijn probe collectie, de bovenste met gereedschapjes. Op de kunstof staat nu mijn antenne tuner en er in ligt de vooraad 74LS spul en aanverwant, de tweedecla zit vol analyser hulpmiddelen zoals couplers, duthouders ect. De doosjes met verlopen, verzwakkers ect paste er niet bij. Die staan gewoon bij de analysers. De onderste la zit vol met weerstanden die te groot waren voor de kleine ladekastjes en bulk voorraad.
Er zijn ook weer wat doublures richting opslag verhuisd. Wat signaal en pulsgenerators en een wobbelaar, ook de nodige sloopkasten en grote onderdelen. Ik heb nu nog maar 5 scopen aangesloten staan en een oude tek 545 die ik erbij kan pakken voor het als het koud wordt of ik een van de plugins nodig heb.
Op 28 augustus 2010 16:27:49 schreef fred101:
Ik voel me wat dom de laatste dagen maar nu weet ik de reden, ik heb mijn hok opgeruimd
WAT?! Mag ik me even bij Tidak aansluiten?
Golden Member
Jullie verwachtingen zijn veel te hoog, ik vind het een verbetering maar de foto's die jullie tot nu toe gezien hebben waren natuurlijk ook na opruimen, maar vorige week, voor deze foto's was een dieptepunt, zelfs de hond durfde niet meer naar binnen Ik was met die tuner bezig en de vloer lag vol metaal, er waren drie bakjes schroeven omgegaan, de werktafel lag zo vol dat ik de scoop niet kon gebruiken en ik was al mijn gereedschap kwijt.
Golden Member
Ik zou zo maar een moord doen voor zo een hok.
misschien zet fred je wel op de erfgenamenlijst , toevallig heeft die evenveel namen heeft als het aantal leden op co
mooi hokkie fred , je hebt zeker wel wat extra pilaren onder je hobbyhok staan .....
maar schroeven en honden gaan niet samen ,maar als de hond niet binnen wil en het is schoon dan let ook maar op , dan is er iets anders aan de hand .....
Op 28 augustus 2010 21:44:22 schreef pa3gws:
Ik zou zo maar een moord doen voor zo een hok.
Ik weet niet waar het allemaal voor dient maar het ziet er wel leuk om te werken en gezellig uit
Golden Member
Ik had gehoopt dat jullie konden zeggen waar dat spul voor dient. Ik wil het zo graag gebruiken
Hij is nu doof en niet zo snel meer, hij wil altijd onder mijn voeten liggen en als hij dan buiten wat hoorde vloog hij op en schoot het hok uit, bij voorkeur met zijn kop net door een afhangende lus van een meetsnoer of probekabel. Gelukkig is het altijd net goed gegaan.
[Bericht gewijzigd door fred101 op zaterdag 28 augustus 2010 22:08:09 (16%)
'K zie niet veel verschil met wat ik uit de realiteit ken, maar het blijft knus, stukken beter dan een behangetje
Als het je te veel wordt, ken ik wel een goede opvang....
Waarom gaan die meetsnoeren bij jou nooit in de knoop?
Overleden
Fred, behalve de Teks en het feit dat ik het overdag gezien heb,
zie ik ook niet veel verschil.
Dit topic is gesloten