Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 4

Dit topic is gesloten

Toch wel, dit oudje (Lenovo Thinkpad x60s) doet 1920x1080 zonder verpinken, gaat zelfs nog hoger) over de analoge VGA poort.

Het is een kleine laptop omdat ik constant in de lucht zit voor mijn werk. Het scherm is 12" of zo.

De tv is 52", en dat geeft een ruime pixel pitch zelfs op 1080p als je er met je neus voor zit. Maar voor iemand met luie ogen zoals ik is dat een voordeel.

Suffering from wiseass oneliner blackout

Beste Allemaal,

Het was even stil maar mijn werkplekje is nu dan toch ook gereed.
Voornamelijk ben ik hier bezig met electronica en digitale ombouw van Modelspoorweg hobby materialen.

Repareren van centrales, voor zover dit wil lukken, ombouwen van analoge locomotieven naar Digitaal e.d.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DRM6Z7UN-G.jpg

Met vriendelijke groet, Riny

Op 8 oktober 2009 23:04:30 schreef Bert_mc:

Ondertussen heb ik me een 1080p computerscherm aangeschaft zodat Bob de bouwer in de toekomst niet meer moet wijken voor Ultiboard.

Heb daar toen ook voor gekozen 24inch is voor layouten echt superfijn, dan kan je reso en scherm niet groot genoeg zijn.

//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight

1080 is toch erg weinig voor een 24" scherm, of mis ik wat? Da's de HD resolutie, maar wat boeit dat voor een PC scherm. Ik heb 1200 lijnen (x1900) op mn 24", da's toch bijna 20% meer.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

1920x1080 is op een uitzondering of twee na het beste wat je kan kopen in de 24" klasse.

Als je nog heel jong bent met 20/10 visie kan je misschien nog wat meer resolutie aan maar voor mij is de 1080 lijnen op een 24" optimaal.

Hoewel je om te routen nooit te veel kan hebben, maar voor gewoon kantoorgebruik moet of mag zelfs de pixel pitch niet hoger.

maartenbakker

Golden Member

Ik kijk nu 1600*1200 (topmodel FIMI met Hitachi CRT), als ik plat ga wil ik er qua resolutie niet op achteruitgaan. Zal dus minstens 1900*1200 moeten worden. En ik route niet eens printen, kan je nagaan.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Je hebt dan 4:3 aspect ratio. We gaan hier bijna offtopic, maar ik heb ook een 21" Sony trinitron highender die ik op 1600x1200 draai. Ik heb die dan ook jaren gebruikt, en staat nu in Europa en ik zit in Amerika. Een 24 incher widescreen op 1080p heeft dezelfde pixel pitch als je 21" 1600x1200 bij 4:3. Maar een CRT pixel is heel wat fuzzier dan een LCD pixel, en geeft ook een heel ander effect. Met als resultaat dat ik liever foto's bekijk/bewerk op de CRT, maar een print routen gaat toch makkelijker op de LCD. Perceptie van scherpte is heel anders op een LCD.

Overschakeling van CRT naar LCD voor CAD is een eenmalige drempel, maar een paar maanden erna wil je niet meer terug. Maar ik begrijp je wel, ik hield echt van die 21er en was wanhopig toen de TFTs begonnen op te komen. Tijden veranderen...

Ik ben heel erg blij met mijn 1920x1200 op een 15" laptop scherm. Ideaal voor tekenen op school en meerdere pagina's in word's naast elkaar. Je hebt alleen wel goede ogen nodig... :p

-

Beste mede forumleden,

Dit draadje ging toch over het tonen van onze werkplekken?
Of ben ik nu mis?

Als het over onze werkplekken gaat zijn wij aardig off topic bezig.
Maakt mij verder niet uit hoor dus lees het niet verkeerd.

Inderdaad, ik zal wel weer een foto maken van mijn werkplek. Maar het probleem is dat je die niet ziet want er staan teveel spullen op/voor... :(

-

Op 10 oktober 2009 08:36:24 schreef Ganzz:
Maar het probleem is dat je die niet ziet want er staan teveel spullen op/voor... :(

Beste Ganzz,

Misschien alles netjes opruimen ??? hahahaha (grapje).

maartenbakker

Golden Member

Op 10 oktober 2009 03:25:08 schreef Bert_mc:
Je hebt dan 4:3 aspect ratio. We gaan hier bijna offtopic, maar ik heb ook een 21" Sony trinitron highender die ik op 1600x1200 draai. Ik heb die dan ook jaren gebruikt, en staat nu in Europa en ik zit in Amerika. Een 24 incher widescreen op 1080p heeft dezelfde pixel pitch als je 21" 1600x1200 bij 4:3. Maar een CRT pixel is heel wat fuzzier dan een LCD pixel,

Een trinitronpixel is op zijn beurt weer wazig vergeleken met een schaduwmaskerpixel dankzij de relatief slechte aperture grill pitch, maar inderdaad hebben beide een soort van vloeiende overgang vergeleken met LCD. Het gaat mij vooral om de resolutie zelf (moet wel scherp genoeg zijn) zodat ik veel op m'n scherm kwijt kan. Ik route weliswaar niet maar bekijk wel schema's in PDF enzo.

Maar nu gaan we inderdaad off-topic. Resolutie hoort misschien nog bij werkplek, het hoe en waarom toch niet meer.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 10 oktober 2009 11:26:39 (11%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Lekker, al die rechte muren! Dat kunnen velen niet zeggen met een ruimte onder het dak. Opslag is dan altijd het probleem :( ook het opstellen van meetaparatuur.

Ik heb één bruikbare rechte muur, maar die is nodig voor mijn doka apparatuur; Die heeft hoogte nodig. De rest is vol met werktafels onder het schuine dak: stoot je hoofd niet! De tegenoverliggende rechte muur is het trapgat.

Daarom staat het hier vol en kan ik niet meer goed opruimen.

Een jaloerse CO-er

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - RIP

deze ruimte is niet onder het dak maar in een kelder en naast deze ruimte is er nog een ruimte waar 2werkbanken staan waar het grovere werk wordt verricht. :D

jean

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - RIP
pa3gws

Golden Member

Van mij mag er een slotje op dit topic er worden alleen maar jaloerse forum leden mee gekweekt. ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

zo vandaag nog ff geplamuurt en het isolatie op het plafond aangelegt :)
ik kan nu niet meer verder omdat ik isolatie tekort kwam en op zondag is de bouwmarkt dicht :( dus dat wordt wachten tot maandag,
Of als ik zin heb kan ik morgen beginnen met het plafond aanleggen op die plek waar nu isolatie zit :P maar ik zie wel...

hier nog meer foto's
http://picasaweb.google.nl/technokaas/Schuurtje#

DIPLOMA: asistent monteur nivo 1, monteur consumenten elektronica nivo 2. CERTIFICAAT: witgoed monteur, vca, rijbewijs B/AM......en zwemdiploma A, mijn eerste gerepareerde apparaat was snaartje vervangen in onze cassette speler toen ik 9 jaar was. :)

Zal je niet vergeten een dampremmende laag tussen plafond en isolatie aan te leggen(landbouwplastic)? Anders gaat de dakconstructie lekker rotten door de condens.
Naden goed dichtplakken!!

Veel mensen denken dat die dampremmende laag beter aan de buitenkant kan (op het dakbeschot), maar dat is juist verkeerd, want dan kijg je condens op aan de binnenzijde van het pastic en wordt je dakbeschot lekekr nat en gaat rotten!! Middel erger dan de kwaal.

Neem dan geen landbouwplastic, maar kies een betere variant: landbouw plastic houd het niet zo lang vol( eigen ervaring)
Voor de rest goede tip, maar dat wist ik al ;)

"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)

Wat dan i.p.vp landbouwplastic? Tegenwoordig is veel landbouwplastic van PET gemaakt en dat lijkt mij, gezien het flessenprobleem, best wel resistent. Bovendien krijgt het geen UV te verduren.
Muizen zijn natuurlijk een ander probleem.......

maar hoezo dat plastic ?

met platsic krijg je toch juist condens ? want dan kan de vocht niet meer weg toch ?
Denk maar aan een stuk plastic op je huid ....

of zie ik dat verkeerd :P

DIPLOMA: asistent monteur nivo 1, monteur consumenten elektronica nivo 2. CERTIFICAAT: witgoed monteur, vca, rijbewijs B/AM......en zwemdiploma A, mijn eerste gerepareerde apparaat was snaartje vervangen in onze cassette speler toen ik 9 jaar was. :)
free_electron

Silicon Member

Op 8 oktober 2009 23:04:30 schreef Bert_mc:
Ik stuitte daarnet even op een foto van eerder deze zomer. Ik was een schakelingetje aan het ontwerpen en kwam drastisch resolutie te kort.

Kijk, zo hoort het. Ik heb twee 22 inch 16:9 staan die elk 1900x1200 draaien. Altium is ene droom daarop...

@h_nul zo een metex bak heb ik ook. lekker fijn ding. voeding . multimeter counter en generator in 1.
Ziet mijn lodder oog daar een Gould 2240 ?

Binnenkort post ik ook nog wel eens een update ... eerst nieuw speelgoed naar huis sleuren.. ( we verhuizen naar ene nieuw gebouw en er vliegt een en ander weg .. een paar trektopnix beesten (600 reeks met instavu en DPO), een paar hp dingen (8112 en een 16500c) en nog een tros ander spul.. ik heb me al aangeboden om 'vuilbak te spelen >:) )

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 12 oktober 2009 01:23:52 schreef Techno Turk:
maar hoezo dat plastic ?

met platsic krijg je toch juist condens ? want dan kan de vocht niet meer weg toch ?
Denk maar aan een stuk plastic op je huid ....

of zie ik dat verkeerd :P

Als warme (= vochtige) lucht tegen een koud oppervlak komt, ontstaat er condens. Die golfplaten op je dak zijn koud en daar zal hetwate af druipen!!

Als je aan de warme kant van de isolatie zorgt dat er geen lucht uit de warme ruimte in de koude zone kan doordringen zal je er geen last van hebben. Het is dus beslist noodzakelijk dat die dampremmende laag (= het plastic) aan de warme kant komt.

Dat verhaaltje van je huid gaat niet op, want je zweet actief, producert dus water.
Overigens demonstreert het wel, dat het water aan de warme kant blijft.

Ik heb al heel veel verrotte dakbeschotten gezien, doordat er met die dampremmende laag verkeerd gegocheld werd!

Op 12 oktober 2009 02:49:00 schreef free_electron:

@h_nul Ziet mijn lodder oog daar een Gould 2240 ?

Beste free_electron,

Dit is een Gould 1604 ter info.

Dit topic is gesloten