Op 16 maart 2010 00:57:41 schreef free_electron:
[...]

ziet mijn lodder oog daar een 54602 ?

Bijna goed, een 54603B. Voor een prikkie van de universiteit kunnen overnemen ;)

en antistatische smd opbergdoosjes ?

De doosjes van dit topic. Ik weet nog steeds niet hoe betrouwbaar anti statisch ze nou werkelijk zijn.

Op 9 maart 2010 07:11:35 schreef Jochem:
Ah, daar zijn ze dan: de aldi-bakjes van Juul! Mooi hoor...

Ze bevallen eigenlijk prima die bakjes! Ze zijn alleen behoorlijk statisch, dus gevoelige componenten in een ESD zakje oid. Maar het merendeel bestaat toch uit weerstanden, condensatoren, connectors ed.

ah, de 60Mhz versie van de 602. ik heb zelf zo een 602 staan en ook de 645d (2+16) ze mogen dan wel oud zijn ,maar verrekte handig.

die doosjes werken goed. ik heb er zelf een stapel gekocht via ebay.
wij hebben in het lab zo een esd sniffer ding. als je daar op zapt en daarna de test doet is alles ok. dus blijkbaar werken ze.

is een doosje van Desco. als dat een veld detecteert gaat het biepen.
heel leuk om een rol van die cello tape te pakken , daar ene strip heel snel vanaf te ritsen en dan in de buurt van dat doosje te staan biep biep biep

Op 16 maart 2010 17:53:38 schreef JuuL:
Ze bevallen eigenlijk prima die bakjes! Ze zijn alleen behoorlijk statisch, dus gevoelige componenten in een ESD zakje oid. Maar het merendeel bestaat toch uit weerstanden, condensatoren, connectors ed.

Als ik niet al een aantal van die Raaco kasten had, dan was ik voor die aldi-dingen ook best te porren geweest. Ze waren niet duur!

Na een aantal dagen klussen is er een leuk zichtbaar resultaat alleen is het nog niet helemaal klaar (Geld is op) dus volgende maand verder

hier alvast een tussenstand van de huidge verbouwing

http://www.htfproduction.nl/images/verbouw2.JPG

http://www.htfproduction.nl/images/verbouw3.JPG

http://www.htfproduction.nl/images/verbouw4.JPG

http://www.htfproduction.nl/images/verbouw5.JPG

De oude betonvloer is voorzien van een nieuwe laag beton, met daaroverheen Antraciet vloerbedekking. De 2 grote metalen kasten zijn inmiddels afgevoerd naar de vuilstortplaats, en hebben baan gemaakt voor de uitbreiding van de grote werkbank. Bij het raam is de zooi die er stond vervangen voor nog een extra warkbank, waar ik nu kan etsen en ontwikkelen.

Nu moet het plafond nog voorzien worden van afzuiging, en nieuwe Inbouw TL armaturen (4x Armaturen van 2x 36watt) En in Mei wordt er een Airco geplaatst die kan koelen en verwarmen. voor de warme en koude dagen, zodat ik nu ook eens in de winter in mijn werkruimte kan werken, zonder eerst 3 uur een klein kacheltje de ruimte moet laten voor verwarmen, en er in de zomer niet kan zitten omdat het zo vreeselijk warm is.

maar ja nu even een bouw stop want het geld is op dus volgende maand verder.

even ter vergelijking, zo zag de ruimte er uit in 2004

http://www.htfproduction.nl/images/1%20(6).jpg

http://www.htfproduction.nl/images/1%20(5).jpg

Op 21 maart 2010 15:36:51 schreef Zirconium:
Na een aantal dagen klussen is er een leuk zichtbaar resultaat

je spaart blijkbaar CCFL's van ouwe lcd schemren ? ik zie er ene ganse tros rechts naast je lcd monitor staan.

desondanks je nieuwe vloerbedekking hebt : haal eens een schilderborstel met witte verf over je muren en zijpanelen ( zijpaneel van je werkbank en paneel onder raam zwart wit beige zwart , stofkleur ... tis erger dan een mondriaan.

er ligt overal een ontzettende laag stof. en haal eens een vochtig doek over de kast van je lcd alsook de koffers onder de tafels.

een paar panelen gelamineerde vezelplaat kunnen ook wonderen doen.

[Bericht gewijzigd door free_electron op (10%)]

@ free_electron

Grote schoonmaak moet inderdaad nog gebeuren, en ik heb voor het stof en de zwarte kleuren al een aantal blikjes verf gekocht om de muren wit te schilderen, dus dat gaat idd nog gebeuren. Maar omdat er de komende periode nog wel het een en het ander geklust gaat worden, wacht ik even met de algehele schoonmaak. Pas wanneer alles klaar is gaat de poetslap eens heel grondig door deze werkruimte, en dan kunnen IC en ik hier zeer prettig zitten, zeker met de aankomende zomer zitten dan wel lekker koel met de nog te monteren Airco.

En wat de CCFL lampen betreft, ja die spaar ik :D. Vind het een leuk gezicht. Ik werk weekelijks bij de kringloop, heb daar de computer afdeling in beheer, en elke week sloop ik wel enkele scanners, waar die dingen in zitten. Dit is de eerste lading die ik gespaard had, ik heb bij de kringloopwinkel nog een bureaulade vol met CCFL's liggen. Die moest ik ook maar eens meenemen. Nog iemand belang bij enkele CCFL's?

De Ladenkastjes zijn inderdaad van de grote C, hoewel ik weinig bij conrad bestal wat componenten betreft, is Conrad soms toch wel erg handig. Ik had ook 60 vaks ladenkasten gezien bij Overtoom, maar die kon ik niet bestellen vanwege het ontbreken van een BTW nummer. Een kleine search op het CO forum, leverde een geschikte link op, van deze kastjes, en daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt. Nu staan er dus 6 x 60 laatjes naast elkaar, een erg mooi beeld vind ik zelf.

Na een aantal dagen klussen is er een leuk zichtbaar resultaat alleen is het nog niet helemaal klaar (Geld is op) dus volgende maand verder

hier alvast een tussenstand van de huidge verbouwing

het is een mooi en netjes hokkie , nu zou ik er ook een goed slot opzetten , ook kun je creatief zijn met een magnetrontrafo en een gammasetje klik aan/uit / deurklink....

btw zijn de losse tlbuizen op de waslijn niet wat eng?

Op 22 maart 2010 00:14:42 schreef KatRuud:
[...]http://www.katruud.nl/Download%20Data/KatRuud%20Foto/KatRuud%20Diverse…

Zie daar op je laatjes stickers zitten, ik had zelf ook een aantal stikker vellen gekocht, maar die zijn te klein. Welke gebruikte jij daarvoor?

Op 22 maart 2010 00:17:45 schreef big bang:
Zirconium: super. Bedankt.

- - big bang - -

Graag gedaan

Op 21 maart 2010 23:31:14 schreef testman:
[...] btw zijn de losse tlbuizen op de waslijn niet wat eng?

Mwah ze hangen nog prima maar gaan over 3 weken wel weg (is er ooit wel 1 op mijn hoofd kapot gevallen)

Op 22 maart 2010 01:38:27 schreef Zirconium:
Zie daar op je laatjes stickers zitten, ik had zelf ook een aantal stikker vellen gekocht, maar die zijn te klein. Welke gebruikte jij daarvoor?

Ik gebruik de L7656 labels (46x11.1mm, 4x21 labels/A4-blad) van Avery samen met hun gratis DesignPro Lite software:

http://www.turbokeu.com/temp/res_e24.gif

Op 22 maart 2010 01:38:27 schreef Zirconium:
[...]

Ik gebruik een Brother P-touch label apparaat, werkt perfect.

Een alterntieve manier om een lade in te delen:

http://prosje.be/CO/Fotos/BakjesInSchuif.jpg

De bakjes zelf zijn eigenlijk bedoeld als wegwerp-bekertjes, en hebben me 2.80 euro voor 24 stuks gekost. De wanddikte komt overeen met die van de traditionele opberg-bakjes.
In de lade zijn afgeschuinde balkjes aangebracht, zodat ze mooi op hun plaats blijven zitten.
De schuine wand v/d bakjes veroorzaakt enig ruimteverlies, maar anderzijds zijn de etiketten hierdoor beter leesbaar.

ik zal hierbij mijn werkplek tonen van mijn laatste stage. vanochtend genomen
ik weet het de foto's hadden beter gekund maar heb sinds vorige week deze camera en dit zijn de eerste foto's + dat de kraan waar ik op stond erg stond te schudden:P

http://www.timoheskes.com/wp-content/gallery/foto/ect-delta-terminal/thumbs/thumbs_img_0056.jpg

als je op de foto klikt kom je op mijn page met nog wat foto's 'bootje' kwam net binnen varen toen ik bezig was.

Op 21 maart 2010 22:26:33 schreef Zirconium:
Bestel nummer= 813112 - 89

Link Ladenkastje

Ik wil niet de negatieveling uithangen, maar die kastjes vind ik 3 keer niks.
Heb ze op het werk ooit eens een aantal besteld en meteen retour laten halen. Een aantal laadjes waren bij aankomst al gebarsten. Het is een heel hard kunststof wat bij het minste al breekt.
Kwalitatief zijn de Raaco kasten van de Praxis veel beter en ook nog eens een paar euro goedkoper (en van tijd tot tijd in de aanbieding; dan scheelt het weer een paar euro extra).

Op 1 april 2010 19:10:59 schreef MAH:
Mooi Pros, had je geen gele verf meer voor de balkjes?

:) :) :)
(over een paar jaar is "pros-geel" opgenomen als benaming in de ral-kleurenwaaier...)

[Bericht gewijzigd door Willis op (16%)]

@mah thanks nog voor de tip. niet aangedacht. ik laat ze nu automatisch resizen.

zijn ze eigenlijk ook. blijf het gaaf vinden als ze weer langs komen varen of als je er zelf op staat

Op 1 april 2010 21:07:24 schreef Tidak Ada:
[...] Past beter bij de frietjes >:)

We kunnen er best trots op zijn, niet alleen op hun kleur maar ook op hun smaak. M'n thuis is waar m'n Weller staat, maar ook m'n bakje frieten uiteraard :-)

@Pros: hoe kom je aan die bakjes man? Zijn die eigenlijk piramide ondersteboven? Die zijn langs 4 kanten schuin?
Zeer propere oplossing, maar we zijn niet anders van jou gewoon ;-)

- - big bang - -

hoe kom je aan die bakjes man?

Van de Krak om de hoek. Komt uit Nederland (Eindhoven), maar Made in China, of wat dacht je? Een merknaam staat er niet op. 't Zijn idd. afgeknotte pyraminden op hun kop.

@Willis: proest!

je kan in een bouwmarkt kleine bakjes kopen van 40 * 40 mm in allerlei kleuren...

Dat zijn ideale maten om een lade, als de blauwe hierboven, mee te vullen. Daar krijg je wel een 54 bakjes in, schat ik. De prijs zal dan wel iets hoger liggen, vrees ik.

Mensen met een klein budget kunnen --voor kleine componenten in geringe aantallen-- overwegen om ze te sorteren in bakjes die bedoeld zijn om ijsblokjes te maken. Bij Blokker 2 bakjes met elk 12 vakjes voor minder dan 2 euro.

Mensen met een klein budget kunnen --voor kleine componenten in geringe aantallen-- overwegen om ze te sorteren in bakjes die bedoeld zijn om ijsblokjes te maken. Bij Blokker 2 bakjes met elk 12 vakjes voor minder dan 2 euro.

in het kruidvat zijn er tijdelijk doosjes verkrijgbaar met 12 of 24 vakjes voor nog geen 2 euro's
die van 12 is een beetje te klein om weerstanden en diodes in te steken maar perfect voor kleinere condensatoren (tot 1000µF/16Vrad)
de grotere is perfect om vanals in kwijt te kunnen (van 6.3 jacks tot weerstanden)

die a4 ladenkastjes zijn handig , ik heb er al 1 en krijg er 1 bij nog . de 1e kast zit vol met 2ehands elco's .

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/IMG_2278.jpg

de nieuwe elco's tm 1000 uf zitten een raaco kastje .

Het resultaat mag gezien worden, Kareltje! Vakjes, die net zo groot of zo klein zijn als je wil... ik voel ook wat kriebelen...

Op 3 april 2010 18:40:08 schreef pros:
Het resultaat mag gezien worden, Kareltje! Vakjes, die net zo groot of zo klein zijn als je wil... ik voel ook wat kriebelen...

* Pros denkt al aan frontjes en kastjes ;)

Op 3 april 2010 18:59:14 schreef Technojunk:
Kareltje, waar haal je het plastic? vandaan dat je gebruikt om bakjes van te maken?

En zijn er ook kleurtjes beschikbaar? Geel, om maar iets te noemen?

@Tidak: op Paaszaterdag met een kristallen bol aan de slag? Jij gaat nooit in de Hemel geraken! :-)

Even ernstig: ik heb hier nog een bureaulade (antiek houten bureau) met een hoogte van 26cm, die niet echt nuttig gebruikt wordt. Als ik die kan vervangen door een stel platte laden --3cm hoog, zeg maar-- met mooie vakjes als die van Kareltje, heb ik voor de eerste maal in mijn leven meer opbergruimte dan onderdelen...

Op 3 april 2010 19:57:24 schreef Technojunk:
Schiet me in een keer te binnen, heb nog ergens in een stelling een rits opbergvakken staan:
...
Herinner ik me ineens weer waarom ze in de stelling stonden..

Volgens mij zijn inzetten van de bekend Overtoom ladekasten.
En die passen weer in het kastje van Testman. Misschien ook in die van Kareltje.

mijn laden zijn maar 2 cm hoog, vandaar het zo moeilijk was om hiervoor iets te vinden.
Het heeft 1 groot voordeel: veel vakjes in een kleine ruimte.
In de meeste kasten zit voornamelijk lucht >:)
p.s. ook in mijn laadjes zit teveel lucht.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (34%)]