testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
die gewichten ken ik maar al te goed , die pakken papier heb ik vaak zat versjouwd gehad . maar til maar eens een lade met schroeven op , weegt wel meer als papier per 10cm2 .
de kogelgelagerde zijn wel de betere laden .mijn bureauladen hebben dat ook , en ook wel nodig met al dat handgereedschap . vroeger was mijn ladegeleider de ladebodem van triplex en brak ook steeds verder af . was wel een leuk bureau dat was gemaakt van psv douchedeuren met ingekraste teksten van spelers uit de 60's en 70's .
testman
yep ,de ladenkasten waren een erfstuk en er was ook geen ruimte meer voor de kasten na de verhuizing .er zaten eerst films in die konden eigenlijk allang weg door de digitale opslag die er was .
die hangmapkasten kunnen ook veel hebben en een goede kast heeft een systeem dat er max 1 lade open kan anders dondert de kast om . op m'n werk zitten er 5/8 moffen en cai materiaal in die oude kasten , een kast met hoge lade zijwanden is wel wat zeldzamer , meestal alleen die 60's en 70's kasten hebben dat nog .
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Ik voel me wat dom de laatste dagen maar nu weet ik de reden, ik heb mijn hok opgeruimd 
Zo'n plastic ladenblock heb ik ook. 3 laden van sunware. De wieltjes heb ik er onderuit gehaald. Is best degelijk maar toen er zware philips sampling scopen boven op stonden werd het toch wat wankel. Nu heb ik een houten kastje gemaakt met 2 laden. Een met kartonnen schotjes en mijn probe collectie, de bovenste met gereedschapjes. Op de kunstof staat nu mijn antenne tuner en er in ligt de vooraad 74LS spul en aanverwant, de tweedecla zit vol analyser hulpmiddelen zoals couplers, duthouders ect. De doosjes met verlopen, verzwakkers ect paste er niet bij. Die staan gewoon bij de analysers. De onderste la zit vol met weerstanden die te groot waren voor de kleine ladekastjes en bulk voorraad.
Er zijn ook weer wat doublures richting opslag verhuisd. Wat signaal en pulsgenerators en een wobbelaar, ook de nodige sloopkasten en grote onderdelen. Ik heb nu nog maar 5 scopen aangesloten staan en een oude tek 545 die ik erbij kan pakken voor het als het koud wordt of ik een van de plugins nodig heb.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Jullie verwachtingen zijn veel te hoog, ik vind het een verbetering maar de foto's die jullie tot nu toe gezien hebben waren natuurlijk ook na opruimen, maar vorige week, voor deze foto's was een dieptepunt, zelfs de hond durfde niet meer naar binnen
Ik was met die tuner bezig en de vloer lag vol metaal, er waren drie bakjes schroeven omgegaan, de werktafel lag zo vol dat ik de scoop niet kon gebruiken en ik was al mijn gereedschap kwijt.
fred101
Golden Member
Ik had gehoopt dat jullie konden zeggen waar dat spul voor dient. Ik wil het zo graag gebruiken 
Hij is nu doof en niet zo snel meer, hij wil altijd onder mijn voeten liggen en als hij dan buiten wat hoorde vloog hij op en schoot het hok uit, bij voorkeur met zijn kop net door een afhangende lus van een meetsnoer of probekabel. Gelukkig is het altijd net goed gegaan.
[Bericht gewijzigd door fred101 op (16%)]
fred101
Golden Member
Niemand, gewoon een vlaag van verstandsverbijstering denk ik. Gezien de opmerking van Henry en de enorme bende kan het ook een geniale inval zijn geweest.
Xenos had de 6-voudige niet gekregen, pech. Een deur verderop zit Kwantum, die heeft ze ook. Niet in de aanbieding maar €24,99 wat voor mij ook uit kan ipv naar een andere Xenos vestiging te karren, parkeergeld te betalen, en de halve stad door te moeten sjouwen omdat de dichtbijzijnde parkeergarage (2 stappen van die Xenos) gerenoveerd wordt.
Twee stuks gehaald, ik kan even vooruit.
Deze van Xenos en Kwantum zijn beide van het zelfde merken (Iris), en net weer even anders dan die van Leenbakker (merkloos).
Op 30 augustus 2010 13:45:50 schreef Jochem:
Eerst eens even de rest van de meuk uit de verhuisdozen halen (nog steeds)!
Ik ben nu wat dozen kwijt 
Oh, en lees de FAQ even.. * grinnik * [afbeelding]
Oei, zal ik niet weer doen.
Op 30 augustus 2010 13:47:23 schreef MAH:
@ henry: ben je van de racoo's af? die wilde je toch altijd alleen maar?
Als die zoiets hadden voor een redelijke prijs. 
Helaas komt er dan een heel ander prijskaartje aan te hangen: http://nl.farnell.com/raaco/108-577/cabinet-250-series-6drawer/dp/1619…
Net als de eerder geopperde Overtoom/Topdeq laden, bedrijfsmatig prima, thuis overkill. Op het werk gebruiken we kasten met 13 A2 laden, in elke lade passen 84 A9-1 Raacobakjes. http://nl.farnell.com/raaco/100274/insert-a9-1/dp/1373350
Bij RS zijn ze goedkoper http://nl.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getP… maar die mag je stuk voor stuk uitpakken. 
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
jemig, 100 euro voor een stuk gevouwen blik met een par gegoten plastic lades erin? Ze durven nogal wat te vragen. Begrijpelijk dat je voor iets anders kiest! 25E voor 6 lades vind ik ook al heel wat.
Die grote ladekasten zijn inderdaad geweldig om mee te werken. We hebben het hier eens uitgerekend en in totaal zijn ze niet eens veel duurder van raaco's. Die grote ladekasten zijn echt spul dat je eens bij een opheffing op de kop moet tikken.
Misschien geen slecht idee voor een noodstop, ik heb hier ook al aan gedacht. Maar ik wou er iets leuker meedoen
later gewoon nog wat knopjes bijplaatsen 
De bureau is 1m80 lang en de breedte ontgaat mij even. De schuiven eronder zijn ook vrij diep dus daar kan ik ook veel in kwijt 
Karel
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Zo'n wijnfleshouder, waarin de fles ietwat schuin staat/ligt, zou IMHO beter zijn.
Maar het werkplekje ziet er knus uit. En rommelig, want dat moet! 
Wel de linkse verdeel"kast" is die van men prutshoek zodat ik niet het hele huis plat leg xD, de rechtse van het huis.
Wat de soldeerbout betreft deze kan wel warm worden maar smelten doet hij niet. (Het is een weller
)
Mijn laaste Projectje waar ik aan bezig ben (de rc-auto) is het ombouwen van de gewone controller naar een joystick.
Van
Naar
(afbeeldingen zijn maar ter illustratie)
Aangezien dit Prutshoekje nog maar een kleine maand oud is is er nog niet veel apparatuur aanwezig (ben nog niet zo lang bezig met elektronica
fred101
Golden Member
Ze zijn wel wat onhandig geplaatst die groepenkasten. Daar kun je straks niet meer bij
Zo'n stapel 19"spul zet je niet zomaar even weg hoor. Ik heb bij mij een groepen kastje onder de tafel zitten.
testman
een rooie weller , tis wa . maar dat verhaal van tidak heb ik ook al gehad met een weller van 30 jaar oud , dus tidak je bent er te lomp mee geweest 
de vloer ziet er prima uit met die tegels , wel beter een matje eronder voor de winterkoude in je garage . de linkerkast lijkt wel 1 op 1 uit een motorregelkast te zijn overgezet . maar waar zijn je werkbank wcd's ?
@fred , je hebt dus wel een aparte groepenkast in je hobbyhok , voeding zeker vanaf de lantaarnpalen gehaald ander ging je voedingskabel smelten 
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
@ Testman, ik vergiste me; mjn Weller was 40+ jaar oud!! 
Heb nu, dank zij een CO-er, een nieuw handvat en hij doet het nog steeds!
Alle thermoharders worden overigens brosser in de tijd, zeker bij verwarming (denk maar aan pannengrepen).
@testman: momenteel heb ik nog maar 2 wcd's deze kan je links onder legger achter alle rommel zien?. (er ligt een desoldeerpomp op.)
Wat de temperatuur betreft zit het wel goed. De stookketel staat in de garage 
Die linkse plaat komt uit een industriële verdeelkast. Ik heb een paar maand geleden zo 2 overvolle kasten kunnen op de kop tikken.
En de soldeerbout heb ik nu 3 jaar ofzo maar ga hem vervangen door een regelbare ersa.
Tevens zijn de wcd's aan/uit te zetten via de pc.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op 12 oktober 2010 16:41:49 schreef D4rkPr1nc3: Tevens zijn de wcd's aan/uit te zetten via de pc.
Ik krijg de indruk dat je leker bezig bent !! 
/edit:
Waarom heb je die veerhouder van de weller (?) op het schap gegooid? (links, middelste plank)
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (21%)]