hallo co´ers

ik wil voor een projekt een kaart aansturen
en nu wil ik hiervoor een dll maken

kan iemand mij zeggen hoe ik een dll maak
of heeft iemand hier ervaring mee?

ik hoor graag jullie reacties

visual studio compiler pakken(als het alleen voor windows moet) en daar een DLL(class liberary) maken.

Hallo olan,

Ik gebruik PowerBASIC Console compiler en Gui Compiler en deze kan zonder problemen zeer snelle en kleine dll's maken.

Als je mij de functies geeft kan ik voor jou die dll maken

Stephane

Op 7 juni 2009 16:02:24 schreef timmie: (als het alleen voor windows moet)

Is een beetje overbodig (deze reply ook). Maar een DLL is hoe dan ook bound to windows :P

@Daan: das helemaal niet je kan een dll perfect compileren voor andere OS'en(alleen niet met de Visual Studio en kan het een andere extensie krijgen maar het blijft een Dynamic Link Liberary)

@Maarten:DLL als in windows indeling DLL zal best door andere OS'en worden gegeten, maar als je op DotNet een DLL schrijft zal het lastiger worden.

[Bericht gewijzigd door timmie op (13%)]

ik doel puur op de *.dll files, ik dacht dat alleen windows die slikte! Weer wat geleerd :P

dan snap ik hier de verwarring

voor mij is een SO ook een DLL aangezien ze beide dezelfde functie hebben.
containers voor het hergebruiken/distribueren van niet op zichzelf staande code.

De grap van herbruikbare code is dat het wel op zichzelf staat, hence the dll...

het heeft andere code nodig om te werken zonder dat het wordt aangeroepen doet het niks(dus het is afhankelijke code dan)

en ja ik weet dat de statement over SO en DLL hetzelfde zijn kort door de bocht is maar ik denk niet dat iemand het intresant vind om daar op door te gaan

/edit typo's

De DLL was er al eerder in OS/2 dan in Windows... DLL's zijn er ook nog voor NetWare (soms ook als NLM)
Mijn oude Topspeed compiler kan zelfs DLL's voor DOS maken...

De vraag is eigenlijk: waarom zou je een dll willen maken?

Begin eerst met het maken van een werkend stukje software dat met je hardware kan praten.
Kun je het later altijd nog naar een dll ombatterijen (met alle complexiteit van geheugenallocatie etc. van dien...).

En mijn stokpaardje daarvoor: Lazarus.
Heb een datalogger ontwikkeld die via USB met een 18F2550 praat.
Prima combi.

Kun je het later altijd nog naar een dll ombatterijen (met alle complexiteit van geheugenallocatie etc. van dien...).

dat ligt er nog al aan waar je in progt en hoeveel vrijheid je wilt hebben.
als dat ding enkel windows DotNet moet ondersteunen is dat zo gepiept.

geen geheugenallocatie nodig hoor
je moet alleen even dat GC kreng in de gaten houden en zelf ook GC'en anders kan het een potje worden.

DLL voor DotNet is appeltje eitje in VS2008

Op 12 augustus 2009 22:00:42 schreef picsels:
De vraag is eigenlijk: waarom zou je een dll willen maken?

Idd, voor 1 programma niet nodig.

@henry S: kan wel handig zijn als dat ding ook grafische objecten tovert.
ik heb hier voor 1 programma een dll gecreëerd omdat ik het betreffende object 6 keer nodig had en dan alles moest gaan herloceren

/edit
overgens vraag ik me wel af of TS nog iets is opgeschoten met zijn project sinds juni

[Bericht gewijzigd door timmie op (19%)]