Ik heb hier een Fisher Integrated Stero Amplifier, model CA-7000 staan.
Echter doet het linkse kanaal het niet.
De kanalen zijn apart afgezekerd met glaszekeringen van 2,5 A.
Zogauw ik luidsprekers op de versterker aansluit en deze aanzet smelt de zekering van het linkse kanaal door. Zou dit op te lossen zijn, en waar zou ik dan eventueel naar moeten kijken? Er is verder geen zichtbare schade.

Ik kan verder trouwens ook nul comma nul info vinden over deze versterker.

De transistors in een kanaal maken kortsluiting.

Onderdelen doormeten en vervangen, geen luidspreker aansluiten voordat alles weer werkt.

Zie http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/968631#968631

In de versterker zitten ook 2x STK-0040. Zou deze ook kapot kunnen zijn?

De STK voor het linker kanaal is zeker kapot. Die zou je kunnen vervangen door wat losse onderdelen. Zie de datasheet.

http://www.uploadarchief.net/files/download/stk-0040.jpg

[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op (23%)]

Kan ik deze ook doormeten om er zeker van te zijn dat hij kapot is?

punt 2 en 3 en 8 en 9 mogen in ieder geval geen sluiting hebben, daar zal h.w.s. de meeste ellende zich openbaren als hij kapot is.

Op 11 juni 2009 10:35:32 schreef cocoo:
In de versterker zitten ook 2x STK-0040. Zou deze ook kapot kunnen zijn?

Elke STK gaat op den duur kapot.

En met de genoemde problemen een waarschijnljkheid van 99,99%.

Tsja die STK modules, HET ZOU VERBODEN MOETEN WORDEN !

Heb hier een torentje staan van Grundig werkt verder prima, alleen defecte niet meer te krijgen STK plak...
De buren zijn maar naar Media Markt gegaan voor een nieuwe.

Nou bij stuut en bruin hebben ze toch nog wel het e.e.a aan stk's. Ik heb net gevragen of ze nog een stk 0040 op voorraad hadden. Die hadden ze ook, maar ja voor €15 kun je denk ik beter gewoon iets nieuws kopen idd.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (44%)]

€15 valt nog wel mee, bij MM ben je voor een redelijk setje ook 100 kwijt. Die versterker van jouw, is dat een plastic of metalen behuizing ?

metaal

http://i2.ebayimg.com/08/i/001/3c/1e/2a8c_1.JPG

zo maar dan in het grijs

[Bericht gewijzigd door cocoo op (88%)]

Kwalitatief is dat het betere spul. Als uit meten blijkt dat die STK idd kapot is zou ik 'm nog wel repareren.

Zelfde geldt voor het bovengenoemde Grundig torentje als het een echte Grundig is (made in Duitsland of Portugal). Dat waren vaak toch wel de betere apparaten in hun klasse.

Maarten, dat ga ik ook doen LM4780 er in ofzo. Dit had ik ook voorgesteld aan de buren maar zij vonden de reparatie dan te duur worden. Tsja voor 100 Euro heb je nieuw, ondanks dat mijn LM4780 kwalitatief beter is...

sorry, maar voor zover ik weet heeft er nooit iets fatsoenlijks de fisher fabriek verlaten, behalve fisher price!!

leuk voor de kinderen, maar haal beter goedkoop iets anders van MP, zoals een akai, technics, marantz, philips, pioneer, of whatever...

Fisher had zeker wat leuks, en is niet alleen met STK's, dat zijn de al wat mindere.
Maar dat had je ook al met Marantz en Akai. Nieuwere Akai's werden ook steeds slapper.

Heeft niet zo zeer met het merk te maken, meer met de markt, het moest allemaal goedkoper... En nu wordt de markt overspoeld door rotzooi.

€15 voor de STK is geen geld.

ik had zelf 2x fisher die discreet waren: klonk nergens naar: bij de ene vloog de linker eindtrap eruit, bij de andere de rechter....

heb verder nooit een eindtrap opgeblazen. heb sansui, akai, technics allemaal gehad....

in mijn optiek is het gewoon brakke troep!!!

Op 11 juni 2009 14:00:07 schreef DE OLDE:
punt 2 en 3 en 8 en 9 mogen in ieder geval geen sluiting hebben, daar zal h.w.s. de meeste ellende zich openbaren als hij kapot is.

Deze punten maken in ieder geval geen sluiting.
Verder meet ik ook geen defecte transistoren.

Zouden er nog andere dingen stuk kunnen zijn, of heb ik dan toch niet goed gemeten.
Ik kan eventueel wel een keer een foto van de binnenkant van de versterker posten...

Als je een symetrische voeding hebt kan er haast niets anders stuk zijn , bij een asymetrische zou nog heel misschien de "uitgangs elco" sluiting kunnen maken.