mijn pa had er ook gewerkt , zij het 35 jaar geleden maar we hadden er nog spul zat van . indertijd als je bijv een koelkast nodig had voor weinig ( dus altijd ) dan vroegen ze in het magazijn "waar staat hij tegen de aanrecht " en dan reed er per ongeluk een heftruck tegenaan en presto keuze d , en dat was dan nog 1/10 van de werkelijke prijs . zo hadden we een dimbare inbouw tlm bak in de keuken die met buizen 2,50 gulden kostte indertijd met een deuk erin natuurlijk .dimbaar heb ik nooit meer gezien bij tlm daarna .
ook de werkbankzooi was bij philips over te kopen voor 1 gulden per kilo , en indertijd was alles met messing schroefjes gemaakt dus we hadden een enorme bak schroeven in mijn jeugd thuis waar 80% messing van was .
het enigste wat we nog hebben uit die tijd zijn 2 oude tlbakken op zolder . en de bekende bedrijfs buizenversterker waar al jaren naar gezocht wordt , maar nooit gevonden is .
ik heb zelf oude meetapparaten van philips en bijna allen hebben wel een philips labo achtergrond , 1 heb ik zelfs gekocht op een philips gebouw waar de verkoper nog steeds werkte .