mag het oude uiterlijk terug?

Ik heb het maar even een weekje aangekeken, in het begin was het even schrikken.
Na een week waarin jullie stiekum waarschijnlijk al het e.a. aangepast hebben weet ik niet meer hoe de oude site er uit zag:-)

Ziet er gewoon goed uit en de klein probleempjes poetsen jullie er wel uit, hulde !

Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!

Ben net terug van op reis, ik heb eerst twee keer moeten kijken of ik wel juist zat.
Maar ik vind het heel mooi, ziet er een stuk moderner uit.
En die sneltoetsen bovenaan vind ik ook handig ;Ω≥¼¾√.....Het wordt misschien tijd dat ik mijn site ook even oppoets.
Het zal snel wennen want alles is klaar en duidelijk aangegeven.
Proficiat! I like it!

Edit:
( al lijken die breuken niet te werken? ¼ ½ ¾ )

Edit2:

ok, nu doen ze het wel

**** De beschikbare ruimte van een werkplek is omgekeerd evenredig met de grootte van deze werkplek **** AVR-Oefeningen op Electronics 4 Fun
slimme mensen vinden oplossingen, genieën vinden problemen.

Op 17 augustus 2009 20:54:46 schreef Erelce:

Maar ik vind het heel mooi, ziet er een stuk moderner uit.

Straks gewoon weer terug naar het oude omdat het er retro uitziet. :-)

Met geld moet je creativiteit bekopen.
benleentje

Golden Member

@erelce welke sneltoetsen bedoel je????

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
GJ_

Moderator

Dezen, en veel meer:

http://www.circuitsonline.net/images/icons/toolbar_url.pnghttp://www.circuitsonline.net/images/icons/toolbar_bold.pnghttp://www.circuitsonline.net/images/icons/toolbar_italic.pnghttp://www.circuitsonline.net/images/icons/toolbar_list.png

Boven het vak waar je tekst invoert bij het beantwoorden

na een tijdje te hebben aan gekeken moet ik zeggen dat er best wel veel positief veranderd is

echter vond ik de schijding tussen de post in de oude versie fijner(backgroundkleur die licht en donker afwisselend)

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
benleentje

Golden Member

Kijk heb ik weer. Ik ben zo gewend aan me favoriete schermpje dat het me dat absoluut niet was opgevallen dat er allerlei dingen waren toegevoegd.

Fantastisch.

Mag kan er dan nog alstublieft een blokje bij voor de smiley aub. ach toe please please alsublieft. :9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Ik vermoed dat de smileys er expres niet bijgezet zijn.
Anders krijg je al snel dit
:);):(:D:9:+:o:p|:(:*;(>:):'(:-r:7

:):)

Maak me niet gek, ik ben al gek.
benleentje

Golden Member

Dan maak je toch een regel dat een posting niet uit meer dan 10% smiley mag bestaan.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

mooi; 19 paginas na de start post.

liever 1% dan 10%.

smiley is 2 a 3 tekens. 1 op de 25 tekens vind ik vrij veel

klein is fijn

Moderator

Op 17 augustus 2009 23:00:36 schreef benleentje:
Dan maak je toch een regel dat een posting niet uit meer dan 10% smiley mag bestaan.

Of we laten het gewoon lekker zo, hoeft Jeroen ook geen vage regels erin te programmeren.

Oude uiterlijk hoeft niet terug. Niet miepen en blij zijn dat de moderators veel werk in het vernieuwen hebben gestoken!

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

nog wat vaags ontdekt met mobiel internet op de telefoon.

de rechterbalk heb ik nu weg
maar nu heb ik het volgende
ieder woord komt op een nieuwe regel.
Ja zelfs woorden als je ik en de het

Life is waiting!

Op 17 augustus 2009 22:59:08 schreef WilToyo:
Ik vermoed dat de smileys er expres niet bijgezet zijn.
Anders krijg je al snel dit
:);)...

Maximum 2 of 3 per bericht en de rest wordt er bij het posten uitgeflikkert?

True story bro!
Diamon

Golden Member

Op 17 augustus 2009 21:41:45 schreef Mr. Digital:
Dit zou CO ook moeten hebben ze :)

Ben ik het ook zeker mee eens, en had het al voorgesteld (maar de modjes vonden dat geen goed idee)

Ben dus weer maar eens achter een 'nieuwe' functie van de nieuwe layout gekomen :p

Op 16 augustus 2009 20:55:25 schreef ElektronThomas:
Een van de nieuwe eigenschappen van het forum is dat een edit niet onder de post wordt vermeld

Wel nog een minpuntje ontdekt in dit topic.
Als er een code word gepost die vrij lang en breed is moet je telkens naar onder scrollen voor het laatste stuk te kunnen lezen.
Is het mogelijk om een dynamische scrollbalk in te bouwen?
Nu moet ik telkens terug gaan zoeken waar ik was.
Of ligt dit aan mijn scherm instellingen oid?

Maar verder is die gekleurde code geniaal :)

free_electron

Silicon Member

nu nog systemverilog , verilog2005 , visual basic, pl/m, algol , fortran , mumps, pascal, forth, logo, motorolie asm , intel asm, pic asm , en nog een tros anderen ...

wanneer krijgen we een editvenster dat op topicbreedte komt ? ik zie nog steeds een piereklein editvenstertje....

het staat onnozel hoor. ik zit hier te werken op een laptop met 1600 pixels horizontaal. dat venstertje is nauwelijks 600 pixels breed...

[Bericht gewijzigd door free_electron op woensdag 19 augustus 2009 11:35:57 (44%)

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Jeroen

Moderator

Op 19 augustus 2009 11:34:18 schreef free_electron:
nu nog systemverilog , verilog2005 , visual basic, pl/m, algol , fortran , mumps, pascal, forth, logo, motorolie asm , intel asm, pic asm , en nog een tros anderen ...

PIC assembly zit er in hoor... En die andere talen gebruikt toch niemand >:). AVR assembly kan er nog wel bij, dat is iets voor de toekomst.

wanneer krijgen we een editvenster dat op topicbreedte komt ? ik zie nog steeds een piereklein editvenstertje....

Het is al breder dan het vroeger was. Het is nu zo breed als het kan zijn in de laagst ondersteunde resolutie (1024 x 768) (nou ja, daar zit misschien een tiental pixels in). Het kan ook zo gemaakt worden dat het met je browservenster mee gaat qua breedte maar dat is wat ingewikkelder. Het lijkt mij trouwens niet handig om het venster heel breed te maken omdat lange regels niet prettig lezen bij het intikken.

Op 18 augustus 2009 22:45:52 schreef watchout3:
Als er een code word gepost die vrij lang en breed is moet je telkens naar onder scrollen voor het laatste stuk te kunnen lezen.
Is het mogelijk om een dynamische scrollbalk in te bouwen?
Nu moet ik telkens terug gaan zoeken waar ik was.
Of ligt dit aan mijn scherm instellingen oid?

Nee dat ligt niet aan je instellingen. Bij een lange en brede lap code is het inderdaad onhandig dat je moet scrollen om de scrollbalk te vinden, maar daar kan ik momenteel geen andere oplossing voor bedenken.

Op 17 augustus 2009 09:16:59 schreef Mr. Digital:
Wordt er gewerkt om co terug op een mobile te kunnen bekijken ?
Voor mij is dit het enigste minpunt, al de rest ben ik al lang gewoon.

Daar zal ook nog aan gewerkt worden.

Op 19 augustus 2009 11:34:18 schreef free_electron: wanneer krijgen we een editvenster dat op topicbreedte komt ? ik zie nog steeds een piereklein editvenstertje....

Ik snap waarom:

Om dat venster gecentreerd te krijgen, zonder gebruik te maken van tables (tables zijn FOUT voor het gebruik van opmaak), moet er gebruik gemaakt worden van een *truukje*

[code=html]
<div class="wrapper"><div class="content"></div></div>
[/code]

Om .content gecentreerd te krijgen binnen .wrapper moet .wrapper de voglende style krijgen:

[code=css]
.wrapper{ text-align:center; /*Needed for IE*/}
.content{
width:600px; /*Deze is nodig, anders zal het .content width:auto hebben*/
margin:0 auto; /*of: margin:x auto x auto*/
text-align:left;
[/code]

Als width:auto; is, op een div. Dan wordt de div altijd voor 100% breedt. Met andere woorden, dan is en blijft alles left aligned.

width: kan dus wel een andere waarde krijgen, mààr dan heb je een probleem bij een kleiner venster.

Nu <kan> dit opgelost worden door:
[code=css]
.content{
min-width: 600px;
max-width: 1024px;
}
[/code]

Om maar even wat te noemen. Mààr dat werkt weer niet in internet explorer ;-)

[toevoeging]

Nu is het uiteraard ook mogelijk om gewoon dat venster altijd voor 100% breedt te hebben (ik zie het probleem in iedergeval niet) Maar dan, om toch een beetje cotrast te houden, moet er alsnog gebruik gemaakt worden van min-width;

Stel, bij bovenste HTML heb je volgende style:
[code=css]
.wrapper{/*no style needed*/}
.content{
width:100%;
padding:0 50 0 50; /*Om nog beetje minimale ruimte aan de zijkant te houden*/}
[/code]
En je scherm is kleiner dan, bijvoorbeeld, 600 px breedt. Dan houd je nog maar 500px ruimte over voor je tekstvak.
m.a.w. dan moet je dit toevoegen:
[code=css]min-width:700px; /*of was het 600? voegt padding toe**? of trekt het af? I forgot >_<*/[/code]
Dan heb je altijd minimaal een vak breedte van 700 - de 2x 50px padding.

** in firefox is toch zo: *margin* + *width* + *padding* ?
In IE is het namelijk anders, maar ik vergeet altijd hoe anders :P (Altijd trial & error >_>)

[Bericht gewijzigd door Daan Timmer op woensdag 19 augustus 2009 11:58:51 (28%)

Ik ben programmeur! geen electronicus! http://www.daantimmer.nl/ Er is een ontwerp! nu nog inhoud :-)

Tables werken anders prima ;)

Ik denk dat het handig is om het invoervenster net zo breed te maken als je je tekst krijgt wanneer je op post drukt. En wellicht met hetzelfde lettertype dat je bijna iets krijgt als WYSIWYG? ;)

Boeip heeft een goed punt :) ik vind het nu vaak lastig om mijn tekst leesbaar te houden omdat de regel in het edit venster eerder verspringt dan de tekst in het daadwerkelijk geposte bericht.

edit:
dit bericht is bijv in de editor dik 3 regels lang, echter in de uiteindelijke post amper 2 regels.

[Bericht gewijzigd door Red-E op woensdag 19 augustus 2009 12:49:50 (22%)

Gr. Red-E || There are only 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't ||

klopt, maar is dat bij jullie zo hinderlijk? ik heb er namelijk niet echt last van.

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

weet natuurlijk niet hoe het bij de rest zit maar:

Op 19 augustus 2009 12:48:57 schreef Red-E:
...
ik vind het nu vaak lastig...

Gr. Red-E || There are only 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't ||

Op 19 augustus 2009 12:40:55 schreef Boeip:
Tables werken anders prima ;

maar zijn niet echt meer web 2.0 :P (So to say :P) Tables are not-done in de hedendaagse website wereld. Alhoewel ze soms wel noodzakelijk zijn (helaas :-()

Ik ben programmeur! geen electronicus! http://www.daantimmer.nl/ Er is een ontwerp! nu nog inhoud :-)