Beste CO'ers,
Ik heb in mijn verzameling oude elektronica een LED lamp gevonden en wou deze weer eens gaan aansluiten. Nu heb ik ooit een aansturingskast hiervoor gehad, maar deze is al tijden geleden 'overleden'. Nu heb ik de lamp open gemaakt om te kijken hoe deze aangestuurd wordt en ben tot de conclusie gekomen dat dit een of ander serieel protocol moet zijn.
De reden hiervoor is de benaming op de print (LatchA, Latch7 en Clk) samen met een IC dat in een kastje zat tussen de aansturing en de eerste lamp. (Er kunnen meerdere lampen in serie worden aangesloten) Dit IC heeft nummer DS26LS32C en is een 'Quad Differential Line Receiver'. Er kan dus geen info van de lampen terug naar de controller zijn gestuurd. Vanwege de namen Latch en Clk denk ik dat er een soort schuif register is gebruikt, maar zeker weten doe ik dit niet.
Mijn vraag gaat over het IC dat in de lamp zit. Dit IC is de koppeling tussen een sturing circuit (3x, Rood, Groen en Blauw) en de data lijnen. Het nummer op het ic is 'K1578A' en daar onder 'E0925'. Het IC heeft 16 pootjes en is in een SMD uitvoering. Weet iemand meer over dit IC, ik heb het web al afgezocht maar ben niets tegen gekomen.
Edit:
De tot nu toe gevonden aansluitingen van het IC:
code:
_________
/ |
Vcc --/ 1 16 |-- Vcc
NC --| 2 15 |-- SData_I
Blue --| 3 14 |-- Clk_O
Green --| 4 13 |-- LatchA_O
Red --| 5 12 |-- SData_O
GND --| 6 11 |-- Clk_I
GND --| 7 10 |-- LatchA_I
Latch7_I --| 8 9 |-- Latch7_O
|__________|
[Bericht gewijzigd door treinfreak op dinsdag 1 september 2009 12:35:25 (15%)