Beste forumgebruikers,

Ik heb hier een Technics SU-7300K en een Pioneer SA-6200.
Beide oudere toestellen vooral de Pioneer.

Nu heb ik bij beide versterkers het probleem dat de knoppen niet meer degelijk doorgeven etc. Verstekren doen ze beide nog maar het schakelen van het geluid is niet meer zuiver.

Nu dacht ik bij de Pioneer eens door te blazen met een compressor maar dat is niet goed gekomen want het ding is nu gewoon stuk :s.

Dus mijn vraag is nu: Hoe pak ik dit aan bij men Technics want ik wil deze ook niet om zeep helpen.
Ik heb ook al gedacht om deze knoppen mischien te vervangen met nieuwe? of is dit niet direct noodzakelijk aangezien ze eigenlijk nog wel werken ?

Alvast bedankt

Schakelaars met contactspray, potmeters met potmeterspray.
http://www.circuitsonline.net/forum/search

Hee meneer de moderator, ik gebruik eigenlijk altijd potmeterspray(CC390), ook voor de schakelaars, als ik hier contact 60 is spuit worden de schakelaars na een tijdje groen.

Nu ik dit zit te typen denk ik opeens dat dit een beetje domme opmerking is :), want jij zegt dan waarschijnlijk dat na het gebruik van contact60 dit moet wegspoelen met contact WL.

Ik heb het begrip potmeterspray nog nooit gehoord,maar ik weet wat je bedoelt.

martijn

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (18%)]

Vloeistoffen in potmeters is een NO GO!

Dit werkt alleen op korte termijn, potmeters schoonmaken doe je het beste door ze open te maken.

Als dat niet kan stop je ze in een warm sopje (draaien of schuiven) en blaas ze schoon, daarna in een badje van gedistilleerd water en daarna weer met perslucht goed droog blasen.

Misschien opnieuw smeren, meestal ben je het stroperige smeermiddel een beetje kwijt waardoor de potmeters zo lekker aanvoelen.

contact cleaner 390 kan je rustig jaren laten zitten, heb er in 10 jaar tijd nog nooit een terug gehad omdat ik cc390 in de potmeter had gebruikt.
Als je alleen contact 60 gebruikt en verder niets is je potmeter inderdaad snel naar de eeuwige jachtvelden.:'(

Als het voor jezelf thuis is kun je best de raad van nijhuisr opgevolgen, maar als ik dit op m'n werk zou doen dan krijg ik wel een schop onder m'n kont van de baas (figuurlijk gesproken dan)
dan ben ik een half dag met een versterker bezig!

Op 10 september 2009 01:08:10 schreef nijhuisr:
Dit werkt alleen op korte termijn, potmeters schoonmaken doe je het beste door ze open te maken.

Dat blijft de beste oplossing, ik had zelf ook zo'n hardnekkig geval... Na een half jaartje kwam een hardnekkig kraakje terug in een volumepotmeter (licht, maar toch irri bij hoofdtelefoongebruik).

Gedemonteerd, schoongemaakt met IPA en lichtjes ingespoten met CC390, en nu ruim 10 jaar verder nog steeds geen spoor van een kraakje.