van fsuipc.dll naar parallele poort

Wie kan mij op weg helpen om gegevens vanuit flightsim naar de printepoort te krijgen?
Ik heb al een interface gebouwd, 8x een relais,(bouwpakket)en dat werkt maar met software om tijdschakelingen te maken.
Er bestaat een fsuipc.dll geschreven door Peter Dowson dat gegevens haalt uit MS flightsimulator en vaker wordt gebruikt om andere software aan te sturen. Ik kan niet programmeren dus het streven is om het zo simpel mogelijk te houden.
Als het lukt dan wordt het natuurlijk gebruikt om een flightsim na te bouwen. Ik weet van het bestaan van Epic kaarten maar die zijn vrij duur.

Dus die dll haalt bepaalde gevens uit fs, en op bepaalde comando's moeten relais in schakelen?
Dit is denk het makelijkst met Visual Basic.
Welk OS gebruik je?

Edit: Welkom op CO!

wellicht kon je deze site alwel:

http://www.schiratti.com/dowson.html

gevonden met google.

hier worden een hoop home-made programma's aangeboden, en bij diverse zit er ook een visual basic source pack bij. hieruit kun je dus afleiden hoe men die dll gebruikt.
geloof me, het zal niet makkelijk worden, maar het is zeker wel haalbaar.

IF you can't convince them, then confuse them!

Op 31 december 2003 19:22:10 schreef BHZ-Robert:
Dus die dll haalt bepaalde gevens uit fs, en op bepaalde comando's moeten relais in schakelen?
Dit is denk het makelijkst met Visual Basic.
Welk OS gebruik je?

Edit: Welkom op CO!

Dank je!
Ik werk op ouwe machines 233 win98, kan ik nog eens foutje maken.
Ja die dll is speciaal geschreven door een gebruiker(Pete Dowson) van ms flightsimulator. Deze dll maakt het weer mogelijk om andere (zelfgemaakte) add ons met fsim te laten werken zodat je bijv. schermen kunt afsplitsen of een verkeertoren kunt simuleren (client server situatie in een netwerk. Ik heb de specificaties van de fsuipc dll laten lezen aan een collega (programeur)en die zag er wel mogelijkheden. Behalve het uitwerken dan. Wat hij mij uitlegde ging ver boven mijn niveau. Maar ik begreep dat het over een " adapter" ging, "events uitlezen" en "terugkoppelen naar de lpt poort en een juiste relais 0 of 1 mee geven".
In die lijst met specs kregen alle handelingen een waarde (b.v. gear=0 (up) en die waren uit te lezen. Ik heb zowel de maker van de dll als shiratti mijn idee gemaild en ze vonden het "een interresant idee en wenste mij succes".
Ik heb niet de illusie een super realistsiche flightsim te bouwen. Maar als een relais aan of uitgaat als ik de grond raak met flightsim dan is dat kan dat een goedkoper alternatief zijn voor een epic kaart.
Ik heb geen idee hoe complex dit kan worden maar het idee lijkt simpel. Als er een keer een stukje code werkt dan kan ik de rest copy pasten.

Op 31 december 2003 20:45:11 schreef Jeroen Boere:
wellicht kon je deze site alwel:

http://www.schiratti.com/dowson.html

gevonden met google.

hier worden een hoop home-made programma's aangeboden, en bij diverse zit er ook een visual basic source pack bij. hieruit kun je dus afleiden hoe men die dll gebruikt.
geloof me, het zal niet makkelijk worden, maar het is zeker wel haalbaar.

Dank voor je reactie. Ik ga nog 'ns kijken voor nieuwe info.
Is het realistisch om zoiets in een forum te gooien en te denken dat er iemand is die zoiets (een template of opzet) kan bouwen voor mij?
Of aangeeft wat ik in moet doen zodat ik een beetje de goede kant op ga? Ik zoek een methode/plan van aanpak. Ik werk ironisch genoeg in gebouw met 5 etages programmeurs misschien kan ik hen dan concreter om hun hulp vragen.

de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig

Met WINIO95.DLL kan je heel simple de parallele poort in visual basic aan stuuren. Kijk op http://www.aaroncake.net/electronics/vblpt.htm voor uitleg.
Als je dus die andere dll uitleest en deze aanstuurt, zou het dus heel makelijk kunnen. Maar hou er wel rekening mee dat deze dll met op NT, 2000 en XP werkt. Daar heb je weer een andere voor nodig.

Als het gaat werken: ZEER vet!!
Ik heb dit ook altijd al gewilt voor Half-Life (of Counter-Strike)

Weet iemand toevallig of HalfLife ook van die uitstuur files heeft?

Greetz,
Atmoz

IF you can't convince them, then confuse them!