Hoi!
Sinds kort geeft mijn wasmachine een storing. Het lampje van het slot blijft branden, ook als ik de wasmachine uit zet. Alleen als ik ook de stekker uit het stopcontact haal, brandt het lampje (natuurlijk) niet meer. Zodra ik dan de stekker er weer in doe, knippertje het slotje weer.
Ik kan verder wel gewoon wassen, al heb ik het idee dat de was er minder schoon uitkomt, maar dat weet ik niet zeker.
Iemand enig idee wat ik kan doen?
Dank!

blijft er water in staan ? en het kan ook een storing zijn , en kijk eens of de motor en trommel wel draaien .en of er wel genoeg water in de trommel komt .

hugo , heb ik ook gedaan maar een wasmachine kan nog wel een programma afmaken als er water in blijft of de motor niet loopt .

meegemaakt bij een aeg dat de print afgebroken was door wiebelen bij centrifugeren , en niemand had gemerkt dat de machine al 3 maanden niet meer draaide , maar maakte wel programma's af .

Hoi!
Nee, er blijft geen water in staan. En de trommel draait ook gewoon. De was komt er gewoon uit zoals het er normaal ook uit zo komen. Alleen blijft het lampje knipperen.

Is het een ledje of een neonlampje? In het laatste geval: neuter en fase eens omwisselen en voilà. In het eerste geval: is het een elektronische of mechanische sturing?

Hoi Tannie,

Ik heb 2 van deze machines met hetzelfde euvel. het begint met het blijven knipperen van het rode deurslot lampje maar daarna gaat de machine hele andere programma's draaien dan je instelt. Het probleem zit hem in de eprom. Het lijkt erop of er programma's in het geheugen blijven zitten. Zet de programmaknop maar eens op 0 en druk dan eens op de startknop. De machine zal gewoon een programma draaien terwijl hij uit staat. Een nieuwe eprom kost n paar tientjes maar de kans dat het euvel terugkomt is zeer groot.

groetjes, Chiel

Hoi Chiel!
Dankjewel voor je reactie. Wat zou je aanraden dan om te doen?
Groetjes!

Hoi Tannie,

Ik heb indesit gemaild dat ik een gratis nieuwe printplaat wil omdat de storing een echte ontwerp fout is. Zoek maar eens verder op internet. Ik heb zeker 25 meldingen van deze storing gevonden Ik heb nog geen reactie gehad maar schakel desnoods tros radar in.

Groetjes, Chiel

Hoi Tannie,

Van indesit heb ik nog geen reactie gehad maar ik heb inmiddels wel een reparateur gesproken. Hij zegt dat het bekend is dat in de eerste versie van de software fouten zitten en dat hij in opdracht van indesit al tientallen eproms vervangen heeft. Een nieuwe eprom moet dus echt oplossing bieden en dus heb ik er inmiddels eentje besteld. kosten €23,06 excl. verzendkosten. Zodra ik hem vervangen heb hoor je weer van me.

Groetjes, Chiel

Als het daadwerkelijk een EPROM is dan eh... kan dat zeg maar goedkoper op het moment dat je er eentje hebt :)