Ik heb een home-cinema systeem van Philips (MCD 988). Via dit systeem werkt goed, buiten...
Uit de luidsprekers komt regelmatig een ruis, dit samen met de normale klank. Deze ruis is afhankelijk van andere toestellen in het huis. Op sommige momenten ('s morgens héél vroeg) is hij niet aanwezig, maar overdag wel. De ruis gaat ook NIET mee met het volume, blijft dus steeds dezelfde.
Ik vermoed dat dit storingen zijn van andere toestellen op het elektriciteitsnet. Kan je zo een storingen wegwerken met een filter? Welk type zou hiervoor eventueel geschikt zijn?
Op 11 oktober 2009 17:11:14 schreef Power:
Ik vermoed dat het ruis is.
Hoezo vermoeden, het verschil heb ik net aangegeven...
Is er veel verschil in de oplossing tussen ruis & brom?
Heel veel.
Ik vermoed dat het dan eerder een brom is. 50 Hz?
Ik heb er gisteren nog testen op gedaan en wat opvalt is dat het van de versterker zelf moet komen, dit omdat de brom aanwezig vanaf geluidsniveau 1 tot ... (steeds even hard), maar bij geluidsniveau 0, is het weg.
Is een scheidingstransfo ofzo een oplossing? Of eerder een LD-filter?
Bah, krijg gewoon plaatsvervangende schaamte hier..
Hoezo vermoeden, het verschil heb ik net aangegeven...
Heel veel.
Henry, ooit wel eens van Nettiquette gehoord?
Hallo.
Dit is toch dat systeem waarbij alle versterkers in de subwoofer zitten? Kijk in dat geval eens of de stekkers en de kabel tussen de 'control unit' en de subwoofer nog wel goed zit.
Groeten, Ron.
Op 12 oktober 2009 10:10:28 schreef Jan Arjen:
Bah, krijg gewoon plaatsvervangende schaamte hier..[...][...]
Ik krijg bij dit stukje meer negatieve vibes dan bij de stukjes van Henry.
Vond de brrrrom en ruissss erg leuk gevonden,trouwens.
Late reaktie, met dezelfde negatieve vibes
Op 12 oktober 2009 10:10:28 schreef Jan Arjen:
Jazeker, en men verstaat er ook het goed lezen van antwoorden onder. Mijn antwoord was zo duidelijk als maar kan.
Of moet ik het nog eens aanstepen?
Ruisssssssss of brrrrrrrrom