De ontvangst van radio- en televisie-signalen is, mogelijk na de "zenderkleuring", sterk verslechterd. De binnenkomende signalen worden dusdanig vervormd, waardoor slissende stemmen/zangers te horen zijn. Dit vervormde signaal komt zowel via de kabel als via de ether binnen. De vervorming is bij de ene zender sterker dan bij een andere zender, maar altijd aanwezig. Zijn hiervoor elektronische oplossingen aan te dragen?
Zenderkleuring is heel wat anders: http://www.encyclo.nl/begrip/zenderkleuring Wat jij bedoelt is het gevolg van soundprocessing (maar dan op de verkeerde manier).
Dit is helaas tegenwoordig standaard, en er is niets anders aan te doen dan zelf muziek op te zetten.
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Tja. TV- en radio-uitzendingen zijn niet eenmaal niet bepaald hoogstaand qua geluidskwaliteit. Daar is bitter weinig aan te doen.
Dat sommige, misschien veel, zenders fout processen is een feit. Maar als je ook slissende geluiden op radio4 en dergelijke hoort, dan is er iets anders aan de hand.
Een ontregelde discriminiator geeft hetzelfde geluid. Probeer eens een of twee andere ontvangers? Hoe is het op de (een) autoradio?
Met Radio 4 merk ik dat er vaak een korte vervorming optreedt op pieken in de stem bij spraak, of na een korte muziekpauze. Net of er even een trapje overstuurd wordt wat daarna weer wordt weggeregeld. Ik hoor dat op meerdere tuners en zelfs op een FM-walkmannetje.
Lijkt me een fout ingestelde processor ergens in de keten.
Ik hoor het niet via internet trouwens.