Ik wil een omvormer 12V DC naar 230V AC aanschaffen om in geval van een stroomstoring (woon in het buitenland en gebeurd nogal eens)toch mijn hydrofoorpomp te kunnen gebruiken.
Ik heb een pomp van 800watt. Zal ik genoeg hebben aan een omvormer met gemodificeerde sinus die continu 1400watt en piek 2800watt kan leveren?
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
De aanloop van een motor is vijf a zes maal i nominaal, ik denk dat je niet genoeg hebt aan 1400W.
Koop iets wat mijn voorganger zij, is waarschijnlijk nog goedkoper ook, want een goede omvormer is duur.
EDIT:
En waarom koop je geen hydrofoor op 12VDC, want die 12VDC heb je al denk.
[Bericht gewijzigd door Lambiek op (17%)]
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Het zal inderdaad krap aan worden, en volgens mij willen enkelfase asynchroon motoren niet echt lekker lopen op modified sine inverters, waardoor je een true sine inverter zult moeten kopen, en die zijn behoorlijk aan de prijs. Op zich is er aan de aanloopstroom van die motor wel wat te doen, maar ik denk dat de inverter uitschakelt als je probeert de motor aan te laten lopen.
Daar komt nog bij: 800VA vanaf 12V is bijna 67A, met nog wat verliezen erbij heb je al gauw 80A of zo nodig. Hoe lang moet die pomp blijven lopen, en wat voor accupakket denk je daar voor neer te zetten?
[Bericht gewijzigd door SparkyGSX op (15%)]