Ik kan dat natuurlijk niet voorbij laten gaan... Onderdelenmarkt is leuk, ga ik zeker neuzen. Maar de zelfbouwtentoonstelling is ook altijd heel leuk. Verder een uitgebreid programma

Parkeren is wel druk (vooral de file vanaf de A50 naar het parkeerterrein) maar ik heb tot nu toe altijd een plek gevonden..

Tot ziens iedereen.

p.s. Woeli, de verzwakkers liggen al in de auto....

p.s. Woeli, ze verzwakkrs liggen al in de auto....

;)

Op 17 oktober 2009 19:57:55 schreef MAH:Merk alleen op dat wanneer je op googlemaps kijkt, er geen station meer te vinden is(zichtbaar) en via 9292ov is hij nog wel bereisbaar. Liever eerst even nakijken voordat je erop rekent...

ietjes naar beneden scrollen en daar staat 't station ..

weet iemand trouwens in wat voor categorie er onderdelen te krijgen zijn, standaard onderdelen, buizen, trafo's, ic's....? etc?

Van alles en nog wat... Je kan het zo gek niet bedenken.

great! :) kan niet wachten :D

Is het nu op een andere locatie?
Ik herken die omgeving van die hal totaal niet als ik op dat linkje van GoogleMaps kijk.

Ik moet zeggen dat ik daar wel een aantal jaren geleden voor het laatst geweest ben.

Zeker dat ik er heen ga.
Niet teveel geld meenemen alleen :)

Locatie is nog steeds dezelfde hoor. Klopt precies. Links van de hal is de enorme :-) parkeerplaats.

Op pad, tot straks op de DvA.

en ook op tijd erbij .. straks op weg naar de Americahal ..

Op 17 oktober 2009 19:59:13 schreef Schimanski:

p.s. Woeli, de verzwakkers liggen al in de auto....

Mans, heb je er nog over, dan heb ik wel een dikke varco voor je van 350pF en goed voor een paar KW.

Zo, ben weer terug...

Heb een leuke FET voltmeter gekocht. Tot 1MHz, 3mV gevoeligheid, weerstand tot 1GOhm.
Voor 15 euro kon ik m niet laten staan. Voor de rest vond ik de meetapparatuur wel erg duur deze keer.

Natuurlijk ook weer een berg onderdelen gekocht. Dus ik kan weer lekker gaan knutselen. Om te beginnen een antennetuner. Heb een schattig klein russisch rolspoeltje kunnen kopen voor weinig.

Ik heb deze keer niemand van CO gezien. Lag dat nou aan mij?

Ook terug.

De buit:

1 4x20 big ass LCD.
1 No name GLCD
1 FD-3
4 DB25->DB9 male->male

2 Servers (bij die engels man) met elke 750Gb aan HDD

Ja, die servers waren een mooie aanbieding. Ik heb alleen echt geen flauw idee van wat ik nou weer met een server moet :)

Heb ook nog naar die servers gekeken maar na veel wikken en wegen toch maar niet gedaan .. ze waren toen trouwens ook allemaal al weg :P

Mijn verder buit voor deze dag:
http://www.janfernhout.nl/CO/THMB_DVA_2009.JPG
^^klikbaar

Veel uit de graaibakken 6 zakjes voor €5,-
waaronder een zakje netfilters, bosjes draad een aantal printen vooral voor de LCD's 2 stuks van waarschijnlijk 2*16 en 2 stuks van waarschijnlijk 1*8
Verder nog een drietal losse lcd's waarvan ik het aantal regels/karakters al niet meer weet :+ een 6tal dingen die vor wielen voor een robotje door kunnen gaan en nog wat special relais en preciesiopamps.
en als laatste nog een logitech muis met draad.

Meetapparatuur vond ik ook niet goedkoop. Maar ik heb zo'n led loupelamp gekocht (blijkt dezelfde te zijn als Fred101 heeft), wat leds, elcos, connectors en een stel 5+12V adapters.
Ook altijd weer leuk om boven te kijken, die honingraat spoelen bijv. zagen er piekfijn uit en er stonden nog wel meer prachtige projecten, zelfs een werkende nipkov schijf.

En eh, nee hoor, ik heb ook niemand van CO gezien.

Ook al alweer een uurtje thuis. Naast de vaste crew weinig andere mensen gezien. We liepen toch met het CO T-shirt en badges rond.

Niet zo veel als buit, de gezelligheid stond bovenaan.

- Amidon ringkerntjes in vele soorten en maten.
- een nette 4x 500pF varco met vertraging!
- Xcelite schroevendraaiers
- Printheaders male/female
- wat klein grut.

Cadeautje van Rd21tf: een Hallicrafters S38 als donor voor mijn restauratie project. Inderdaad een flinke "spitbak" Eugene.

Wel veel files op de terugweg. Het leek wel of heel Nederland achter het stuur was gekropen.

Hamvraag: Is het eindbuisje van de donor nog OK?

Buit:
3X nagelnieuwe stiften voor mijn Weller WTCP-S.
10 x MAR6 amp.
Wederom een cavity-tuned oscillator 1150-1280 MHz.
2 pakjes met printplaat, dubbelzijdig, mooi voor breadboarding en kastenbouw.
Niet veel maar genoeg, (Z)weetvoetje in de verte waargenomen, ging drukke gang in, niet meer gezien.
Jovak was nog even in de buurt maar had haast, Woeli nog even gesproken, heeft eindelijk de verzwakkers van der Schimanski bekommen.

Leuke en gezellige dag geweest mede mogelijk gemaakt door de vaste beursmaatjes Hugo, Mans en Henry, wel bekaf nu ... :-)

Vandaag ook geweest

buit :
X-Y tafeltje met besturing. Beetje vuil maar werkende conditie. Was oorspronkelijk om boeken te kunnen laten lezen door Slecht zienden. TV camera er boven en de tafel bewoog het boek onder de camera door.

Eens kijken of we de tafel kunnen reverse engineren en dan een tafeltje voor licht freeswerk kunnen maken :-)

2 geleiders voor een Z-as gevonden. slag is ongeveer 4 cm. Maar dat is genoeg voor mijn eerste probeersel.

2 20Watt audio versterkers.
wat los connector spul uit graaibakken. een klein luchtpompje. luchtdruk sensor. een programeerbare afstandsbediening van logitech. 2 modules van magneetkaart lezers en nog wat klein grut.

Verder leuke dag gehad :-)

De hamvraag is beantwoord. Buisje van de donor is nog ok!

Mijn bescheiden buit van deze markt.

- ARRL handbook 1973
- Voedingskabel voor mijn AN/GRC-9
- ringkerntjes FT37-43 en diverse mix 2
- twee pakjes printplaten
- kleine speaker/mike voor m'n porto
- anodesmoorspoel voor een toekomstig lineair project.

@Rd12tf: De smoorspoel is gemeten. Het is anders dan we dachten. Spoel is 600µH en eigen res. met dipper gemeten is 8,9 Mhz.

Dit komt dus op eigen capaciteit van rond de 0,5 Pf. Is dit niet onwaarschijnlijk laag voor zo'n spoel? Ik vindt echter geen dip rond 4,4 Mhz maar wel rond 18 Mhz dus 8.9 Mzh lijkt mij de grondfrequentie.

@Hugo,
Mooi!
@Mans,
Heb je wel voldoende laag gedipt? Met zo een spoel verwacht ik toch wel een resonantie rond de 1 à 2 MHz.
Je hebt met gedistribueerde paraciteiten te maken, zo kan je meerdere resonanties vinden. Zolang ze maar niet in een amateurband plaatsvinden.

Ik heb gedipt vanaf 600 Khz, de eerste "echte" dip vindt ik op 8,9 Mhz. Misschien is mijn dipper niet zo goed beneden 2 Mhz. Ik zal er eens een bouwen op basis van de Wunderhorn.