Hallo,
Ik heb de storing al vaker langs zien komen op het forum, onze inductiekookplaat gaat na een minuutje verwarmen op tilt, de tiptoetsen beginnen te knipperen en te piepen. Dit duurt afhankelijk een tot vier minuten, waarna de kookplaat weer opstart.
De oplossing zou zitten in het solderen van een onderdeel.
De hamvraag: Wie kan dit tegen een redelijke vergoeding voor mij bekijken en oplossen? Ik woon in de ongeving Hoorn.
Het alternatief is namelijk een nieuwe kookplaat....
Groet,
Mario
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Kun je hier vragen. Vul ook je email in je profiel in. Het helpt ook om een link te geven naar het topic waar volgens jou hetzelfde probleem wordt behandeld. Jij suggereert dat doorsolderen het enige is, maar misschien zit het wel heel anders.
Als je naar Arnhem komt wil ik best even de soldeerbout er tegenaan houden voor een redelijke vergoeding. 
Hi Mario,
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Ariston inductie kookplaat. Hoe heb je dit probleem opgelost?
Groet,
Sean
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
9 van de 10 keer is het relais van de kookpit zelf los in de soldeer gekomen , even nasolderen zal voldoende zijn . is de kookplaat van voor 2006 heb je loodtin nodig en na 2006 is hij rohs en moet er met zilvertin zonder loodgesoldeerd worden .
Op 22 april 2011 15:08:16 schreef testman:
is de kookplaat van voor 2006 heb je loodtin nodig en na 2006 is hij rohs en moet er met zilvertin zonder loodgesoldeerd worden .
Voor een privéreparatie hoef je geen loodvrije tin te gebruiken.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Klopt. Maar dan wel even goed de oude tin verwijderen voor je met loodhoudend verder gaat. (Na de eerste keer loodhoudend haal ik het zelf altijd nogmaals weg, om de restjes nog mee te nemen.)
Meestal is dit vrij eenvoudig op te lossen door alle soldeerverbindingen waar vrij hoge stromen gaan lopen door te solderen. Ik heb inmiddels al heel wat inductiekookplaten op deze manier weten te repareren. Kijk maar eens op http://i54.tinypic.com/10himuq.jpg voor een voorbeeld van een slechte soldeerverbinding. Hierbij is rond de gesoldeerde pin van een bruggelijkrichter de tin weggebrand. Even met voldoende tin solderen en de plaat werkt weer als vanouds.
Ik heb het zelfde probleem en electricien die ik heb laten komen, snapte niks van dit verhaal. Wel even gepield, nu doet het ding niets meer.
Help!!!
Op 24 april 2011 09:42:52 schreef ermo32:
Meestal is dit vrij eenvoudig op te lossen door alle soldeerverbindingen waar vrij hoge stromen gaan lopen door te solderen. Ik heb inmiddels al heel wat inductiekookplaten op deze manier weten te repareren. Kijk maar eens op http://i54.tinypic.com/10himuq.jpg voor een voorbeeld van een slechte soldeerverbinding. Hierbij is rond de gesoldeerde pin van een bruggelijkrichter de tin weggebrand. Even met voldoende tin solderen en de plaat werkt weer als vanouds.
Hallo Ermo, mijn vraag over je antwoord is,, bij die storing van de kookplaat, kan het dan zijn dat er verschillende soldeerverbindingen niet goed zijn of gaat het dan specifiek over een verbinding als de plaat uitvalt en gaat knipperen. Zo ja waar zit die verbinding dan ongeveer.
Bij de zware grote electronische componenten op een aluminium koelplaat zitten vaak zwarte plekken die het slechte contact laten zien.