Na een eerdere panne plus reparatie in juli/aug. 2005 (zie forum) heeft nu weer een ander onderdeel de geest gegeven..
Of, de geest gegeven misschien nog net niet. Bij het aanzetten slaat rechts achterin een grote buis (buis?) aan het vonken en knetteren dat het een aard heeft.
Ik heb 'm er uit gewurmd en er staat op "5AR4 SOVTEK (etc)".
Wat te doen ? Graag advies !! Gewoon hier ergens in A'dam een nieuwe kopen (waar?) en er weer in drukken ??
NB: ik ben nog een even grote leek als 4 jaar geleden

De gelijkrichter = GZ34 dood.
Oorzaak, waarschijnlijk de voedingselko's overleden. Niet meer aanzetten uiteindelijk kan de voedingstrafo overlijden.
Die is niet meer zo maar te koop.

Behalve open/dichtschroeven en in/uitwurmen kan ik helemaal niks.
Dus de oplossing is ver ver weg.
Op Marktplaats kom ik hier in Amsterdam de firma Guttges tegen als reparateur.
Heeft iemand daar ervaring mee ?

Geen ervaring met die firma.
Als Zoetermeer niet te ver weg is voor je, ben je welkom met die Bocama. Of het probleem álà minuut is op te lossen kan ik hier vandaan niet zien.

Waarschijnlijk kan ik je wel helpen, woon in Almere en ben zelf ook Bocama bezitter. Zie mijn profiel voor email adres.

<edit>

Lees net dat bij de vorige reparatie de voedings elco's al vervangen zijn.

Na het plaatsen van de donortrafo was het ergste wel geweest, nog een 40+40 uF voedingselco en wat koppelC-tjes en kathode ontkoppelelco's vervangen.
Een verse Sovtek GZ34 hadden we ook nog op de plank, zodat de versterker weer in gerede staat is.

</edit>

[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op (61%)]

Moedeloos heb ik intussen een nieuwe installatie aangeschaft.
Dus is de -nog altijd kaduke- Bocama LA 224B beschikbaar voor de knutselaars..
Naar mijn gevoel heeft KT88, die het apparaat eerder repareerde, de grootste rechten.

Maar die is niet meer actief, helaas.
Voor een liefhebber kan je altijd een advertentie plaatsen.

Ik ben nog steeds bereid eens naar die Bocama te kijken.

Ik heb 'm inmiddels ook een mail gestuurd, Almere - Amsterdam is niet zo ver.

Hoi Luitjes, ik kom ook even binnenvallen.
Ben vroeger ook heel wat in de weer geweest met Bocamaatjes. Staat nog een gemodificeerde ergens diep in de kelder bij moeders. Ik wil daarmee weer eens aan de slag, want ben het digitale geluid van het heden zat. Dus, beste HarmH, als je van je kaduke beestje af wilt, houd ik me aanbevolen.....

Aan alle forumbelangstellenden:
Dank voor de reacties; ik heb gisteren -nee: eeergisteren alweer- een advertentie geplaatst in "Vraag en Aanbod"