Ok de item toe voegen en project toe voegen heb ik al gemaakt in versie 1.1.0.2 dus kijk bij options welke versie je hebt.
Iemand: jij bedoelt dat als je een item toe wilt voegen en je drukt op de + knop wil je dat hij automatisch de type en sub type selecteer?
want dat heb ik er nog niet in zitten. maar het is wel handig ja. ik ga er me aan de slag
voor SQLCompact geeft hij een melding db kan niet gevonden? stuur mij een foto vaan waar je de fout krijgt.
en als je versie 1.1.0.2 hebt hoort de problemen met items en projecten toe voegen verholpen te zijn.
[Bericht gewijzigd door Precious roy op (57%)]
Op 23 augustus 2010 11:00:50 schreef Precious roy:
maar ik ben niet van plan om zomaar te stoppen. en als dat zo is maak ik wel een final version met installer. maar voor nu werkt het zo.
Dat zegt iedereen, maar helaas is de praktijk anders.
Op 26 augustus 2010 13:26:01 schreef Precious roy:
het is niet helemaal eerlijk tegenover de mensen die het programma al hebben gekocht maar hier kan je hem voor vandaag downloaden.
Tja... je was ook veel te vroeg met de betaalversie. Het moet eerst maar eens nagenoeg bugvrij zijn, en daarna kan je nog eens over een sharewaremodel nadenken.
Alleen Microsoft krijgt het voorelkaar om van een beta een verkoophit te maken.
ledfan: ja in projects zijn er wel meer dingen die niet werken of uit staan. dit ga ik wanner ik tijd heb beetje bij beetje maken.
heeft iemand al gekeken naar de (add multiple items) functie? zo ja werkt het een beetje?
kristofer
Kristofer
Dit zijn 2 totaal verschillende types
je werkt beter met sqlcompact wat veel sneller en efficiënter is
server denk ik localhost of 127.0.0.1
keuninkske
!overload! to much information in this signature!
dat zou nu net willen zeggen dat de programmamaker zelf een database prog moet schrijven terwijl MySQL daar net zeer sterk in is.
het ip adres/ andere gegevens die je moet invullen zijn gewoon die om aan te duiden dat de sql server op je eigen computer geinstaleerd is en niet ergens in het netwerk/internet.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (51%)]
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Hoe zou ik het doen? Net wat ik zeg: bij installatie alles op 'standaard' waarden zetten, dus SQLcompact met een standaard-pad al ingevuld.
Installeren moet mijns inziens gewoon iets zijn van 'druk op de knop' en daarna moet het programma bruikbaar zijn. Dat er mogelijkheden voor MySQL met ODBC in zitten is leuk, maar daar moet de gewone gebruiker gewoon geen last van hebben. Sterker nog: als hij er niet specifiek naar op zoek gaat zou hij het niet eens tegen moeten komen. Misschien iets van een 'expert'-tabje in je instellingen.
Als ik het goed lees op bladzijde 16 van dit topic kan ik ook een database lokaal op mijn PC hebben.
Via SQLCompact kan ik toch niet een aparte DB maken.
Want ik wil eigenlijk gewoon 1 DB maken voor op mijn laptop en dat is het.
Hoe kan ik dit doen?
Ik hoef geen gebruik te maken van een server.
Hallo iedereen,
ik ben bijna klaar met men nieuwe versie.
een paar grote veranderingen zijn:
hij heet nu (Project Manager) aangezien men liever hun projecten wil bijhouden :}
de project gedeelte van het programma is zo goed als af
de gebruiker kan zelf scripts schrijven zo dat de programma doet wat jij wilt. het is nog wel in test fase en heeft mij een hoop tijd gekost maar ik hoop dat jullie het wel leuk vinden. een voorbeeld wat je hier bij moet denken is dat je bvb je eigen resistor calculator kan schrijven en in het programma gebruiken. Ik zal hier nog een voorbeeld dan geven.
en nog meer kleine aan passingen.
en zoals gewoonlijk ben ik benieuwd of jullie nog ideeën hebben zo dat ik die er gelijk ik kan zetten.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Ah, kom op! Zij Bracht Rozen Op Gerrits Graf Bij Vies Grijs Weer!
Zwart = 0
Bruin = 1
Rood = 2
Oranje = 3
Geel = 4
Groen = 5
Blauw = 6
Violet (paars) = 7
Grijs = 8
Wit = 9
Eerste 2 banden zijn de waarde, derde band is de "tien tot de hoeveelste".
100K is dan bruin zwart geel.
10k is bruin zwart oranje
1k is bruin zwart rood
100R is bruin zwart bruin
Je leest gewoon eerst de 3e band dan weet je of 'ie getal K getal (rood), getal getal K (oranje), etc. is.
Daarna lees je de eerste 2 banden voor getal en getal.
Na een tijdje herken je veelgebruikte waarden vanzelf zonder de kleurcode te lezen.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Ik vraag me alleen af of zo'n script editor niet een pure vorm van overengineering is.
Als ik het goed zie, kan je je eigen windows C# programma's ontwikkelen in jouw omgeving. Die scripts kan je later opstarten, waarna je een eigen form kan runnen en b.v. een resistor calculator kan maken.
Leuk, maar niet iedereen hier kan C#. Scripts uitwisselen zie ik niet zoveel in, je kan beter losse tools beheren waarna je een shortcut in je prorgamma maakt. Shortcut naam, shortcut exe link, klaar. In een menu plaatsen, en je hebt hetzelfde. Dan kan je alle tools gebruiken die je vindt op het internet, of zelf in elkaar draait met een echte ontwikkelingsomgeving. Je kan het dan ookmaken dat het meteen Eagle of Altium opstart met een geselecteerd schema of project bestand uit je bestandsbeheer die je hebt in je project manager. Ik denk dat zulke zaken veel handiger zijn, en bovendien veel makkelijker voor de doorsnee gebruiker.
Of er moet een functionaliteit zijn van de script editor die ik niet heb gezien
Misschien scripts die automatisch bepaalde data van het web parsen en daar je componente op aanpassen, maar nogmaals: daar voor heb je programeerervaring nodig en dat lijkt mij enkel uitbesteed aan de zeer ervaren gebruiker.
Dan kan je beter een API / framework opzetten waardoor het mogelijk om gegevens van buitenaf te benaderen, mochten mensen dat willen. Dan kan je een DLL in je eigen C# project invoegen waarmee gebruikers gegevens kunnen bewerken. Dan kan je het ook als een losstaand programma draaien.
Ik kan mij voorstellen dat je in het programma zelf ook data wilt manipuleren, maar op zo'n oppervlakkige schaal lijkt mij dat niet nodig, dat ligt nagenoeg aan dezelfde schaal als een los programma. Maargoed, ik wacht het af, misschien dat je er iets inbouwt waardoor scripting wel handig wordt 
Een uitdraai met product codes en componenten is een geheel programma opzich. Daar ik heb mij zelf ook een keer opgestort, die meteen synchronisatie doet met Altium libraries. Het programma leest beschikbare symbolen en footprints in van de losse Pcb en Sch libs die vervolgens via enkele menu's en vensters met elkaar te koppelen zijn. (Dus: component definieren: fabrikant i.c.m library naam, datasheet lokaliseren, Altium symbool en footprint kiezen, farnell/RS/Mouser/Digikey nummer opslaan).
Daarbij heb ik wél scripting toegevoegd zodat het mogelijk is direct van Farnell of RS een lijst met producten in te lezen en de gegevens in een database te proppen. Sommige zaken moet je handmatig aan passen, maar ik heb een generiek script draaien om RS condensatoren in te lezen. Een paar model klassen omheen geschreven zodat datasheets, componenten, symbols runtime worden gelinked, en hele series worden met enkele muisknoppen in Altium ingevoerd. Altium beschikt ook om generieke simulatie modellen te genereren op basis van component type en de kolom value, die zaken worden ook allemaal meegenomen.
En dat werkt. Maar is nooit afgemaakt.. (lees: is nog in de maak) categorien of losse componenten moet ik nog handmatig toevoegen. Uitdraai van productnummers maakt Altium al voor mij, dus ik hoef enkel een goede database aan te leveren. Maar zeker wel leuk speelgoed om aan te werken 
willyp
http://www.020it.nl - Industriële elektronica ontwikkeling. - http://www.procircuits.nl
Ik weet niet of het kan, maar ik zou graag nog wat toegevoegd zien worden aan het programma.
Namelijk voor de locatie. Nu is dit een string welke je zelf kan invullen. In mijn geval is dit wat omslachtig.
Ik ben van plan te kiezen voor kasten die voorzien zijn van laden(X) met kleine bakjes in de breedte(Y) en diepte(Z).
Ik zou het prettig vinden als ik kan instellen:
La : X (numeriek)
Bak: Y (numeriek)
Bak-diepte: Z (Alfanumeriek )
of alleen
Bak: Y
Nu dien ik bij bijvoorbeeld 200 bakjes, 200x in de database een getal in te voeren. Op zich mogelijk, maar dan kan je bij een nieuw item die je wilt toevoegen niet snel uit de drop-down lijst bijv. nummer 180 selecteren.
Is de source eigenlijk openbaar?
Op 28 mei 2011 17:12:31 schreef willyp:
Ik ben van plan te kiezen voor kasten die voorzien zijn van laden(X) met kleine bakjes in de breedte(Y) en diepte(Z).Ik zou het prettig vinden als ik kan instellen:
La : X (numeriek)
Bak: Y (numeriek)
Bak-diepte: Z (Alfanumeriek )
Gebruik cijfers+letter+cijfers (01A01) of letter+cijfers+letters (Q01P), dan is het handiger te onhouden.