Programma om PCB layout te tekenen.

Ten eerste: de download sectie is mij opgevallen ;)

Ik zoek een simple programma en vooral handig programma om single layer PCB ontwerpen te maken en die vervolgens te gebruiken om te etsen. Na mijn zoektocht zeiden heel erg veel mensen dat ze Eagle erg prettig vonden. Dit programma heb ik ook geprobeerd, maar ik vind het maar een omslachtig programma.

Wat ik dus zoek:
-Simpele Bediening
-Van schakeling naar PCB ontwerp + eilandjes ed
-Liefst gratis :)

Hebben jullie nog suggesties?

EAGLE omslachtig?

[Bericht gewijzigd door k.p.meinesz op zaterdag 17 januari 2004 15:14:12

Een schizofreen is nooit alleen!

Eagle is helemaal niet omslachtig...
even moeite doen om de tutorial te lezen als je er niet aan uit kunt.

De vergeetachtigheid bewijst grotere diensten aan het hart dan het geheugen aan het verstand.

in 3 u tijd heb ik eagle grotendeels onder de knie, alleen bijvb enkele opties, zoals dat ik bij het maken van de print niet wil dat hij 2 laags is, heb nog niet gevonden hoe ik dat uit kan zetten.

Op 17 januari 2004 16:17:27 schreef Parcye:
in 3 u tijd heb ik eagle grotendeels onder de knie, alleen bijvb enkele opties, zoals dat ik bij het maken van de print niet wil dat hij 2 laags is, heb nog niet gevonden hoe ik dat uit kan zetten.

autorouter top on N/A zetten

Een schizofreen is nooit alleen!

Hmm, iedereen is wel erg tevreden over Eagle.

Dan ga ik er eens op een Regenachtige zondag middag goed voor zitten :P
En even wat tutorials zoeken :)

Ik heb de tutorial van deze site gebruikt, het moeilijkste is het begin waar je nog moet zoeken waar allee onderdelen onderstaan.

elektronica , het is zoals het weer , het word zelden wat je verwacht :) plz cheak out my new site :http://www.terrorfeary.tk

www.pcb123.com

Gratis en volledig werkend pakket !

Zelfs printen is mogelijk !

G.

Grijs is niet altijd wijs...

en als je echt alles te moeilijk vindt kan je ook altijd nog PCB-designer doen, staat ook hier ergens op de site.
Nadeel is alleen wel dat je er alleen maar pcb's mee kan tekenen, en je moet alles zelf doen (componenten plaatsen, banen tekenen, foutzoeken, bijhouden waar welke aansluiting zit). Kan heel goed voor kleine simpele schakelingen, wil je wat ingewikkelds maken dan toch eagle hoor... lees de tutorial maar es door, dat maakt al heel veel duidelijk (die tut was voor mij de eye-opener en overtuigende reden om over te stappen) en zoek daarna nog wat hier op de site, er zijn tal van topics waar mensen hulp hebben gevraagd over eagle.

broem, broem, broem....