Van de site heb ik het schema gehaald voor de TI-83 link.
Nu heb ik hem gemaakt maar nu doet hij het niet.
Ik weet zeker dat de weerstandswaarde, en de diode goed zijn.

Ik ben vanaf pin 2 van de connector naar de weerstand en de diode gegaan. De diode en de weerstand zitten zeg maar aan elkaar. Toen ben ik vanaf diezelfde weerstand en diode naar pin 12 gegaan, en naar de LINKER (gezien zodat het gat bovenaan zit en de aansluitingen onderaan) aansluiting.
Vanaf pin 3 ben ik vervolgens naar de andere weerstand en diode gegaan, vanaf daar pin 13, en naar de RECHTER aansluiting van het plugje.
Als laatst ben ik vanaf pin 18 naar de derde aansluiting van het plugje gegaan.

Vervolgens heb ik toen het programmatje cal gestart. Maar als je dan iets wilt verzenden naar de rekenmachine wil dat niet, en als je van de rekenmachine iets naar de computer wilt sturen zegt het programma: header too large.
De poort van mijn rekenmachine is niet kapot, op schoo heb ik nog wat gekopieerd.
Waar zit de fout??

die kabels zijn denkik hetzelfde als die bij jou op school kan je die niet eens es uit elkaar trekken ? en zien hoe dat zit ?

[Bericht gewijzigd door Erik op ]

die kabel bestaat geloof ik uit en rode en een witte draad met daarom (als derde draad) een koperen omslag. De rode gaat naar de top en de witte naar het middelste gedeelte van de plug. De omslag dus naar de laatste.

Het maakt ook verschil hoe je je poort hebt ingesteld in het BIOS van je pc. (bij mij maakt dat in elk geval uit) Ik moet de poort op SPP instellen om de link te laten werken. Mogelijke instellingen zijn meestal SPP, ECP, EPP en varianten daarvan.

Marcel

Jongens,

allemaal bedankt maar hij doet het al!!

Wat heb je gedaan om hem werkende te krijgen? Die informatie is mischien wel handig als iemand anders een soortgelijk probleem heeft.

Marcel

Op za 04-05-2002 12:26:23 schreef Marcel:
Wat heb je gedaan om hem werkende te krijgen? Die informatie is mischien wel handig als iemand anders een soortgelijk probleem heeft.

Marcel

Ik heb alleen de draadjes die naar de polen van het plugje gaan omgedraaid. Dus de beschrijving die boven aan de pagina staat is goed, maar alleen moet je de draadjes die naar de polen van het plugje gaan omdraaien.

Dat is alles.

Maar nogmaals bedankt!

peter