Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben modelbouwer (vliegtuig/auto).
Ben hier gekomen via een zoekmachine omdat ik op zoek ben naar een schakeling waarmee ik een zendmodule zoals deze
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=977…
aan kan sluiten op een pc. Ik moet dus op een of andere manier een PPM signaal uit mijn pc zien te krijgen waarmee ik dan de module aan kan sturen om daarmee een robot auto te kunnen bedienen.
De bedoeling is om de robot auto dmv een joystick, welke is aangesloten op de pc te bedienen. Later wil ik dan gaan proberen om software matig een soort autopilot functie te gaan maken. Maar dat is toekomst muziek. Het liefst zou ik ongeveer 8 kanalen willen aansturen.
Ik weet dat er verschillende interfaces te koop zijn, maar deze voldoen niet helemaal aan mijn eisen (8 kanalen) bovendien lijkt het mij veel leuker om zoiets zelf te bouwen. Ik ben weinig ervaren met elektronica (heb wel eens wat kitjes (velleman) gebouwd maar kan goed overweg met een soldeerbout.)
Naast de interface (PC -> PPM) ben ik ook op zoek naar programmeer voorbeelden om softwarematig de boel te kunnen aansturen 
Wie kan mij op weg helpen hiermee?
M.v.g
Theo
Jeffke
Bam!
Ja dat probleem ken ik ook ik zat namenlijk te denken aan een wifi of bluetooth verbinding maar ik krijg hier op het forum geen antwoorden,
maar jij zei dat je al bepaalde componenten had gezien die je met de pc kon aansturen?ik heb namenlijk 6 tot 12 kanalen nodig want ik ga een TL-01 monstertruck ombouwen, maar die link die jij poste stond niet bij hoeveel kanalen en er stond "Upgrade your FM/PPM radio to the new 2.4Ghz DSSS technology with a Corona DIY system.
Compatible with all Corona 2.4Ghz receivers." volgens mij houd dat in dat je er meer bij moet hebben,
mischien kan jij mij ook een kleinbeetje verder helpen als jij iets hebt
Cheers
Hoi,,
Een mega project heb je uit gekozen .
Visual basic voor de (joystick) bediening van af de pc , heel veel over te vinden. ( ook voor wifi en bleutooth met script voorbeelden.)
De 2.4 Ghz zend module rechtstreeks aansturen via de pc gaat niet lukken ,, je hebt er een micro controller bij nodig ,dus pc --uC --TX module.
Het voorbeeld in je link gaat uit van een RX /TX corona setje dat "DSSS" gecodeerd is , als je DSSS wilt gaan gebruiken, zul je die codering zelf moeten programmeren in de uC aan de TX kant .
Je zult precies moeten weten hoe je RX en TX module met elkaar praten.
Een Signaal gecodeerd samen met een pwm signaal dat moet ook nog eens op de RX kant goed worden ontvangen en verwerkt , en dat voor meerdere kanalen.
Als je Hitec / Futuba of een eigen codering gebruikt heb je aan de RX kant ook een uC nodig , die de ontvangen gecodeerde PWM signalen verwerkt naar de motoren of servo's.
Om te beginnen Zoek op Visual basic en op Picbasic en verdiep je daar eens in.
Zoek ook eens op hexapod , een robot met 18 servo,s ,, en een jaar bouw plezier...
bert.