30A valt wel mee, het zijn vaak de piekstromen die slecht zijn.

Had deze H-brug voor een 12A rated motor maar die gaf piekstromen van 100A en meer met een 40Kg robot. die sloegen continu in de stroom beveiliging.

Ik was net naar die driver aan het zoeken, maar die prijs is ook wel een beetje overkill :(
$ 50 voor een dual versie.
Met je eens, het zou idd wel AF zijn met deze driver.

farnell heeft ze ook, €16.36, het is wel voor de enkel versie.

Ja dat klopt het zijn dure H-bruggen. Zelf kies ik er voor om gewoon 4 losse N-Fets met de L1336 bridge driver die gaat nooit stuk.

Helaas ook weer een enkele smd uitvoering.
Zijn deze ic's niet in throughehole verkrijgbaar?
Ik was al aan het zoeken naar betaalbare modules incl de blusdiodes.
Alleen hier in nederland moeilijk verkrijgbaar.

edit: @ DJJeroen:
Heb jij hier schakelingen van?

[Bericht gewijzigd door Kareltje op (11%)]

ja in de datasheet van de LT1336 staat een schema, ik gebruik deze inclusief IRFP3206. Dan is je enige limitatie vaak de spoorbreedte qua stroom.

Wel enkel alleen SMD.

Ik heb zojuist de datasheet bekeken, deze H-bridge heeft een piekebelasting van 1,5 Amp.

Ik ben toch gezwicht voor die dubbele VNH3SP30 van pololu
Lekker compact, en altijd mogelijkheden om nog zwaardere motoren te plaatsen.
Het was toch een goeie tip Jeroen, bedankt.

hm...ik hou straks spullen genoeg over om een paar kleinere robots te bouwen :)

De LT1336 is niet de H-brug zelf alleen de driver, deze chip stuur de losse mosfets aan.

Voordeel hier van je kun gewoon fets kiezen die voor jouw goed genoeg zijn, en wil je dan een keer een zwaardere of lichtere h-brug maken pak je het zelfde schema met alleen andere mosfets en klaar.

Maar zo compact als de VNH3SP30 krijg je ze inderdaad niet.

zo groot als 2 postzegels.
Ik vraag me af hoe die zo'n grote stroom kunnen verwerken zonder koeling en zo compact.

nou koeling heb je wel degelijk nodig bij deze bridge drivers zeker bij die stroom.

http://www.pololu.com/picture/0J122.200.jpg
hoe koel je zoiets?
En zou het nodig zijn, bij 2 X 2,5 Amp?

gewoon koelichaam boven op monteren (ik heb ooit oude CPU koelers gebruikt).

Je kunt het uitrekenen hij ver stookt dan:

2.5A*2,5A*24mOhm=0.15watt dus daar zal niet echt van heet worden.

Bedankt voor de info,

Het zal nog wel even duren voor ik die bridge in huis heb, maar het komende weekend hoop ik toch een 2de proefrit te kunnen maken, hetzij met die L298.
Het filmpje volgt dan spoedig

hé, dat zijn heel wat nieuwe posts...

Leuk dat ding te zien rijden, al is het nog meer een soort strompelen... Komt met de nieuwe motoren wel goed denk ik.

Hij had letterlijk een schop onder z'n kont nodig om op gang te komen haha
Je ziet het blauwe ledje knipperen (rc5 signaal), maar hij wou niet echt vooruit.
Deze week heb ik 2 nieuwe, en zwaardere motoren thuis, en met wat aanpassingen hoop ik volgende weekend de 2de proefrit te kunnen maken.
De meeste voorgaande posts gingen vooral over die zwaardere H-bridge

Hopelijk kan ik dan weer een filmpje online zetten.

Softwarematig ligt het ff stil, alles ligt nog in de werkplaats.
Hier moet ik komende dagen ook nog aan werken, en vooral dat servo probleem op zien te lossen.

Vandaag mijn nieuwe motor(tje)s thuis gekregen....
Die zagen er niet al te bemoedigend uit.
Hoewel ze qua vermogen, en koppel sterker moeten zijn, zagen ze er erg iel uit.
Ik heb nu mijn oog op deze motoren laten vallen:
http://www.robotmarketplace.com/products/AME-210-1012.html
Wat vinden jullie hiervan?
Ik heb ook de 218-serie overwogen, maar die is weer te dik om fatsoenlijk te kunnen plaatsen.
Zou die 210 sterk genoeg zijn?
Of hebben jullie suggesties voor andere motoren?
Max. € 50,= p/s

In ieder geval....ik heb nu motortjes genoeg om een nest jonge Johnny's te kunnen bouwen :+

Als je naar de auto sloop gaat. kun je twee ruitenwissermotoren kopen. Die zijn sterk genoeg. Moet je wel die van de voorruit hebben, als je de achterruit heb gaat je robot naar vooren en naar achteren, schiet niet echt op.

Ik ben uren op de sloop aan het rondstruinen geweest.
Het probleem is:
1) Ze zijn te dik: 63mm
2) Er zijn geen linkse en rechtse van hetzelfde typen.

Dat laatste is noodzakelijk i.v.m. die 3-hoekige vorm van het onderstel ( zie starttopic)
Ook de portierraam motoren zijn hier allemaal hetzelfde, dus allemaal rechtse, of linkse, zo je het bekijkt.

http://stores.shop.ebay.nl/zwiebelkoenig__W0QQ_armrsZ1 kijk hier eens deze heeft er veel in alle soorten en maten.

http://stores.shop.ebay.nl/zwiebelkoenig__W0QQ_armrsZ1 kijk hier eens deze heeft er veel in alle soorten en maten.

Best wel prijzig, maar 1 type zal ik toch eens overwegen, namelijk deze: http://cgi.ebay.nl/Denso-Getriebemotor-730557-7030-12V-120U-min-f-KFZ-…
Ook wel aan de prijzige kant, maar toch...
Morgen nog eens meten en passen.

Na veel zoekwerk ben ik bij deze motoren uitgekomen.
Ze zijn best wel heel sterk, en niet al te moeijlijk in mijn robot te plaatsen.
Alle andere opties, die hier al voorbij zijn gegaan hebben meestal het probleem, dat ik ze gewoonweg niet kan plaatsen zonder al te drastiche ingrepen.

Wat vinden jullie van deze motoren?

Of nog andere ideeën?

Ook deze site heb ik al bezocht.
Helaas, die motortjes zijn allemaal te licht voor mijn (+/- 20kg)zware robot.
Toch bedankt.

Hmmm 20Kg is best wel wat ja....
Welke afmetingen kun je kwijt ?

Zie mijn foto
een ruitenwissermotor gaat eigenlijk net niet.
Door dat ovale gat heb ik nu een rb-35 motor van conrad zitten, maar die is echt te licht.
Dit gat kan ik evt. wat ruimer maken
Hartafstand van de grote wielen = 365 mm

edit: zie ook deze foto voor wat meer duidelijkheid

[Bericht gewijzigd door Kareltje op (17%)]